Bilder från Rörken 030707

Helt nykommen är jag (parkerat hojen och gjort inbrott i min bil) och får se en fin bild på mig själv :bow

Mina bilder (det blev dock inte så många idag) kommer kanske framåt morgonen om jag orkar hålla mig vaken..
:)
 
Som novis på Rörken undrar jag förståss vad en bra varvtid ligger på för respektive klass?
Minimoto, motard och riktig hoj.
 
Under 55s. Skapligt fort.
Under 50s. Då går det undan.
Exakt vad man kör är nog skitsamma.
Skickligheten avgör.

( nu tar det väl hus i hel*ete ) :bow
 
RGV Riddaren skrev:
Under 55s. Skapligt fort.
Under 50s. Då går det undan.
Exakt vad man kör är nog skitsamma.
Skickligheten avgör.

( nu tar det väl hus i hel*ete ) :bow

Då gick det alltså undan på mitt första hela pass.

Har bara blivit 1 och 1/2 pass än så länge.
 
Det viktiga är inte hur fort man tar sig runt, då man ändå inte kommer någonstans.

Vad som däremot är viktigt är att man blir en bättre förare i trafiken. Använd skickligheten i första hand för att ha bra marginaler, inte bara för att köra snabbare. :mattias
 
O, du är så vis Ugluk! :bow

Under 50s. Då går det undan. Det vill jag lova!
 
JoS skrev:
O, du är så vis Ugluk! :bow

Under 50s. Då går det undan. Det vill jag lova!
:cool:

Jag tvivlar på att jag sett någon köra under 50 sekunder de tre år jag verkat på rörken. Under minuten är snabbt, men flytet är viktigare.. Den snabbaste klockning jag sett personligen var 52s.
 
Ugluk skrev:
Det viktiga är inte hur fort man tar sig runt, då man ändå inte kommer någonstans.

Vad som däremot är viktigt är att man blir en bättre förare i trafiken. Använd skickligheten i första hand för att ha bra marginaler, inte bara för att köra snabbare. :mattias

Tack så hemskt mycket för att ni i Uppsala SMC ställer upp och gör måndagen till den bästa dagen på veckan.
Även om jag nu sällan är där p.g.a jobb.
Jag vill tro att jag lärt mig otroligt mycket på rörken.
 
Jag kan bara instämma med föregående talare. :bow
 
Ja, ett riktigt fett tack till arrangörerna och alla dessa människor som gör dokumentationer av det hela.
Jag tycker man lär sig otroligt mkt de gånger man fått köra!
(och lärt känna så mkt folk! :tummenupp )
 
Penguin skrev:
Fasen vad snabb jag ser ut att vara! :rock

:D

Slutartid 1/113, uppskattad färdväg 20 - 30 cm --> mellan 80 och 120 km/h... jösses, får man köra så fort??? Trodde att det var 70 som gällde om inga hastighets-skyltar fanns, men å andra sidan vem bryr sig om dom :D
 
Penguin skrev:
Vad säger du om den här bilden då Sphyrnis? Du är lååååångt bakom mig......... ;)

Vad får dig att tro att det är jag som är bakom? Ser du någon varvräknare på hojarna kanske? Kom nu inte dragandes med något argument om att du vid något enstaka tillfälle passerade mig. Det tycker inte jag räknas. Dessutom kör du suddigt. T.ex. förbi målflaggan.
Borde det inte vara svartflagg på suddig körning Ugluk?
 
Ugluk skrev:
Det viktiga är inte hur fort man tar sig runt, då man ändå inte kommer någonstans.

Vad som däremot är viktigt är att man blir en bättre förare i trafiken. Använd skickligheten i första hand för att ha bra marginaler, inte bara för att köra snabbare. :mattias
Du är en vis man, jag är en envis man :D
 
Ugluk skrev:
:cool:

Jag tvivlar på att jag sett någon köra under 50 sekunder de tre år jag verkat på rörken. Under minuten är snabbt, men flytet är viktigare.. Den snabbaste klockning jag sett personligen var 52s.

APAPAPAPAP

När krattan å Ebbe mfl.... åkte där när man fortfarande bullrade (ifjol) så åkte de konstant under 50 neråt låga -48or oxå som snabbast. Jag åkte igår runt 51 enl. Hisings manuella tidtagning (igår) men jag är väl en av de få som åker på gatdäck "pilotsport" i motardgruppen...... slicksmupparna kan pressa lite till....


Men att jämnföra motarder å kåphojar i tid är orättvist.....
Den som däremot imponerar är DR-räsern med trumbromsar å bakelitdäck.....heheh (RGV-riddaren) tror jag......

EDIT. Men huvudsaken man har skoj å som sagt lär sig någe....(och äter KORV!!!)
 
Tom Byron skrev:
APAPAPAPAP

När krattan å Ebbe mfl.... åkte där när man fortfarande bullrade (ifjol) så åkte de konstant under 50 neråt låga -48or oxå som snabbast. Jag åkte igår runt 51 enl. Hisings manuella tidtagning (igår) men jag är väl en av de få som åker på gatdäck "pilotsport" i motardgruppen...... slicksmupparna kan pressa lite till....


Men att jämnföra motarder å kåphojar i tid är orättvist.....
Den som däremot imponerar är DR-räsern med trumbromsar å bakelitdäck.....heheh (RGV-riddaren) tror jag......

EDIT. Men huvudsaken man har skoj å som sagt lär sig någe....(och äter KORV!!!)

Jag tackar och bugar. :bow :bow :bow
 
RGV Riddaren skrev:
Jag tackar och bugar. :bow :bow :bow
Det är du värd. Det var riktigt spännande att se hur ditt bakhjul då och då tog ett litet skutt i luften när du la över hojen från vänster till högersväng. (Det kanske skuttade från höger till vänster med, men jag stod så till att jag bara såg det förstnämnda)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top