Bilder från Motorsport Games 2006

kasjo

whiteninja
Gick med
9 Sep 2004
Hoj
97, kawasaki zx6r
Tjena!
Kom just hem från Motorsport Games 2006 och tog ett par bilder, enjoy!

slideshow3_resize_resize.jpg
dsc_0037_resize.jpg
dsc_0028_resize.jpg
dsc_0017_resize.jpg

dsc_0001_resize.jpg
dsc_0006_resize.jpg
dsc_0010_resize_resize.jpg
dsc_0012_resize.jpg

var precis där. det var definitivt inte värt pengarna. så jäävla dåligt. dåligt planerat. neej. usch. tur att man var en timme sen på grund av kickboxnings smfinalerna, grymt bra matcher.

Och om man ska motivera:
-Långdragna race med slöa gocarts.. dom kunde väl iaf köra nåt med lite krut i.
-Totalt ointressanta race med nån form av dragsterbilar med "gräsklipparmotor" på en bana som var typ 50 meter och alla tjuvstartade.
-Värdelöst liveband.
-Race med en dieselsaab och nån seat, som kanske hade haft potential, men inte om man gör förarbyte varje varv och det är det bytet som totalt avgör vem som vinner.
-Tina Turner.. behöver jag säga mer?

Fast allt sög ju inte..
Matti Tepsa visar ju vart skåpet ska stå.
FMX killarna var gryymma.
Att lyssna på dom riktiga dragsterbilarna och topfuelbilen är ju cool som fan.
Speedway rockar.

Men det var ju en bråkdel av tiden man hade ett leende på läpparna..

mina 50c.

MikkE skrev:
psykomotard: Kan hålla med till viss del. Det blev långdraget efter ett tag.
Dock var ju inte allt värdo, Matti var grym, FMX likaså, dragsterbilarna var üüüüber!! Stod sju meter ifrån 6000 hk top fuel bilen när den brassa på.. Fy helvete! Trodde jag skulle sprängas :banana

Lite FMX och 6000hk från mig.

Schyssta bilder :Bugar

psykomotard skrev:
var precis där. det var definitivt inte värt pengarna. så jäävla dåligt. dåligt planerat. neej. usch. .

Ajdå, har iofs. misstänkt detta men har ändå velat gå o kolla! Tur att Tepsa ska köra så det blir nåt sevärt!

Bara hoppas att söndag em. bjuder på nåt extra :Bugar

Jonte*FZ6 skrev:
Ajdå, har iofs. misstänkt detta men har ändå velat gå o kolla! Tur att Tepsa ska köra så det blir nåt sevärt!

Bara hoppas att söndag em. bjuder på nåt extra :Bugar
Sevärt på Fm:
13.17 - Radiostyrda bilar (har ej sett)
14.19 - FMX
14.14 - 15.35 (saker mellan också): STCC (har ej sett)

Sevärt på Em:
20.12 - Matti Tepsa.
15.47 - Drifting.

Men det är bara för att jag redan har sett alla annat från kl 13.00-22.45 igår och börjar tycker att allt annat är lite tjatigt.

första bilden:
hur vågar de köra så nära varandra, tänk om den första krashar, det skulle bli en jäkla smäll när alla som kommer efter landar på honom.

-Rosen- skrev:
första bilden:
hur vågar de köra så nära varandra, tänk om den första krashar, det skulle bli en jäkla smäll när alla som kommer efter landar på honom.

du skämtar va? det där är ju busenkelt. gäller ju bara att ha lite timing.

-Rosen- skrev:
första bilden:

hehe, det är samma förare på första bilden :tungan

Jahaja, nu har jag varit där.

Efter en tveksam inledning med en märkligt spretig "show" där det hände saker på två ställen samtidigt, och hoppande charlestontjejer så tog det sig hyfsat. Vad country & westernbandet gjorde där är dock okänt. De hade nog passat bättre på nån rodeo eller nåt.

"Paraden" med lite olika "classicbilar" var kool. Det första koola var när Hundkojan nästan rammade Cortinan(?) vid utfarten från innerplan. Sen kom det en Ford Falcon(? igen) och sladdade så det stod härliga till. Roligt!

Kändiskval/räserförarrejs i hyrkartar var roligt, mest för att det var fullständigt okontrollerat och osportsligt. Riktigt bufflig körning och andra tokiga upptåg gjorde det sevärt. I rejsen med de "riktiga" kartarna gillade jag Patrik Sandells inställning till kurvtagning; FULL GAS och styr emot. Den karten måste fanimig ha varit ramsned efter hans behandling. :yoparty

Minimotorejsen var okej, men det vurpades på tok för lite. Backlund vann, följd av GUll och Blythe.

Magnus Bäcklund (schlagerstjärnan) var där och körde gokart och sjöng också. Publiken var dock måttligt entusiastisk för själva sjungandet. Pärlor för svin, måhända.

Juniordragsterbilarna var fartigare än jag trodde, och Kågereds bil förde ett jävla liv. Tur att de delade ut gratis öronproppar. :näsblod En lycksökare sålde öronproppar utanför globen också, men han var rätt överflödig. GDSGD* antar jag. Jag hade tagit med mig proppar hemifrån, men snodde ändå med mig en näve gratisproppar för sommarens motorcyklande.

Bilstafett lät astråkigt, men det var det inte. De stackars gay-citroenerna fick veta att de levde. Undrar om backväxeln på den gråa behöver renovering?

Matti stuntade med eldkastare, rök och bomber. Det var koolt, och han har i alla fall förmågan att få igång publiken. Heja Matti! En del grejor satt inte på första försöket, men avslutningsmanövern med sidostödet var frän. Den ska jag köra på Rosenhill i sommar.

Sist av allt skulle det driftas med allsköns bilar. Först kom en kart av nåt slag. Den var väl sådääär. Sen kom en superkart. Den verkade arg och rapp. Sen slet de ut en Porsche och en Camaro. Porschen var lam och Camaron havererade. Sen gick jag hem. Parkeringen i Globengaraget kostade 90 spänn. :eek:

Men folk måste lägga till vad dom menar med " * " om man sätter ut en sånt!
Vad betyder GSDGD?

Edit:
Mattias skrev:
Parkeringen i Globengaraget kostade 90 spänn. :eek:
Det behöver man inte betala. Det räcker om man åker väldigt nära bilen framför så att bomen inte går igen.

Last edited:
Victor skrev:
Men folk måste lägga till vad dom menar med " * " om man sätter ut en sånt!
Vad betyder GSDGD?

Åh, vad jag gillar att göra så. Det är inte första gången, faktiskt. GDSGD betyder "går det så går det". Man kan sätta upp en kostnad på fakturor och specificera den som GDSGD. Ibland GD, liksom.

Var där idag, det var väl okej. Besvikelse att man inte fick se nåt FMX dock.

Höjpunkter: Matti Tepsa, top fuel-bilarna, minimotoåkandet och blondinen som satt på läktaren under mig.

Bottennapp: Gocart-tävlingarna i början, att en pizza-slice + cola kostade 50:- och avsaknaden av FMX.

Last edited:
Jaha.. kan bara instämma med övriga.

Bandet!!!! vad gjorde dom där? Ta dit ett metalband nästa år så kanske publiken går ïgång lite bättre :-)
Fy fan vad glad jag är att jag inte betalade för biljetterna.
Drifting, en gammal porsche och en camaro som brakade ihop... najjjeeee.
Bilstafett var lite kul.
Matti var kul (den enda som fick publiken att vakna)

Skickar in två bilder dårå som avslut....gonatt

matti1.jpg

gocart1.jpg

Bläääääääääheeeeeeeee :4skrika

Ska man skratta eller gråta ?! Jag gråter!!!!!!!!!! :(

Hade inte Tepsa kört vetefan vad som hänt........ :tummenupp

Nä, vi har nog lite kvar från USA att lära när det gäller show ( spec. driftning, vilket skämt!! ) Folk som kan köra är ju ett måste!!! :mad:

Det är iofs. kul att det finns folk som brinner för motorsport och försöker ordna en stor show, den var ju trots allt i globen!

Dock bjuder en onsdagskväll vid Rickardssons blommor i Stockholm på mer show. :hihi

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda