Bilder från KTM fabriken.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
På begäran. Lite bilder från Mattighofen. Augusti 2002

Bifogat

• DSC00790.JPG
    DSC00790.JPG
    110.3 KB · Visningar: 195
  • DSC00791.JPG
    DSC00791.JPG
    94.8 KB · Visningar: 161
  • DSC00792.JPG
    DSC00792.JPG
    109.8 KB · Visningar: 164
  • DSC00793.JPG
    DSC00793.JPG
    105.3 KB · Visningar: 184
  • DSC00794.JPG
    DSC00794.JPG
    91.3 KB · Visningar: 156
  • DSC00795.JPG
    DSC00795.JPG
    96.2 KB · Visningar: 143
Passa på att åka sommar-rodel om ni får möjlighet. Det är as-kul. :)

Bifogat

• DSC00798.JPG
    DSC00798.JPG
    91.2 KB · Visningar: 155
  • DSC00797.JPG
    DSC00797.JPG
    97 KB · Visningar: 137
  • DSC00796.JPG
    DSC00796.JPG
    104.2 KB · Visningar: 168
  • DSC00799.JPG
    DSC00799.JPG
    102.7 KB · Visningar: 167
  • DSC00810.JPG
    DSC00810.JPG
    102.4 KB · Visningar: 174
  • DSC00808.JPG
    DSC00808.JPG
    94.8 KB · Visningar: 151
kul att se lars. hur stor är fabriken? som verkstad 12 eller :)

Ja du Daniel. Då 2002 gjorde dom 60.000 hojjar om året. Lägg till Husabergproduktionen nu.

Den är stor. Skitstor. Löjligt stor. Större än Mariebergs köpcenter. Det är flera byggnader. Den är så stor så den får inte plats i kameran. Kolla på googlemaps, det borde ju gå att se. Jag fick även se orginalgaraget från sent 1800 tal där dom gjorde cyklar. Tog tyvärr inga bilder på det.

Dom hade en hoj av varje modell stod i glasmonter utanför huvudbyggnaden. Hörde att en del eller alla hojjar sedermera blev stulna. Inget är heligt. Inte ens i motardåkarnas eget mecka. Det är ju som att stjäla dödahavsrullarna för dom rättrogna. Snart kommer det väl upp karrikatyrbilder på en motardhoj.

Den andra bilden är på Salzburg som ligger två mil från Mattighofen. Man bor ju på fel ställe om man tänker för mycket.

Bifogat

• DSC00672.JPG
    DSC00672.JPG
    137.7 KB · Visningar: 151
  • DSC00682.JPG
    DSC00682.JPG
    140.9 KB · Visningar: 134
Last edited:
ser ju kul ut :)

kunde du inte tagit hem en åt mej :D

Hade faktiskt med fem hojjar hem. Men Husaberg hojjar. 501 enduro. Som vi lekte med en hel helg. När soppan tog slut böt man hoj.

Ja du Daniel. Då 2002 gjorde dom 60.000 hojjar om året. Lägg till Husabergproduktionen nu.

Den är stor. Skitstor. Löjligt stor. Större än Mariebergs köpcenter. Det är flera byggnader. Den är så stor så den får inte plats i kameran. Kolla på googlemaps, det borde ju gå att se. Jag fick även se orginalgaraget från sent 1800 tal där dom gjorde cyklar. Tog tyvärr inga bilder på det.

Dom hade en hoj av varje modell stod i glasmonter utanför huvudbyggnaden. Hörde att en del eller alla hojjar sedermera blev stulna. Inget är heligt. Inte ens i motardåkarnas eget mecka. Det är ju som att stjäla dödahavsrullarna för dom rättrogna. Snart kommer det väl upp karrikatyrbilder på en motardhoj.

det var mest en reflektion så jag får en bild av hur stort det är. men vad exakt gjorde du där nere ? :)

det var mest en reflektion så jag får en bild av hur stort det är. men vad exakt gjorde du där nere ? :)

Aha, ja Marieberg köpcenter vet du ju hur stort det är.

Vad jag gjorde där? Here is the short version: Husaberg gick med förlust. KTM beslöt för att skapa en tjänst i Laxå/anställa någon som bodde på orten. Som inte satt och längtade hem hela dagarna. Min bror fick jobbet som produktionschef på Husaberg. Hans jobb var att få produktionen lönsam i Laxå. Samtidigt så fick tyska chefen i Laxå sparken. Heinz något hette han. Min bror skulle en tid senare köra ner hans personliga saker till hans hus i Ursensollen, samtidigt som ett besök på KTM fabriken planerades in. Så jag och Jonatan var med bara som resesällskap till min bror. Sitta och köra MB sprint själv till Österrike är inte lockande.

Tyvärr så gav KTM honom inte tillräckligt med tid. 2003 la dom ner och flyttade produktionen till Österrike.

Last edited:
OBS sommar-rodel behöver man inte åka ända dit för. De finns i Rättviks slalombacke :yoparty Öjöjöj va roligt :tummenupp

Jag vet, jag har provat både och. Och det suger getpung om man jämför. Men är roligt i sitt sammanhang. Det är ju skillnad på kulle och berg.

Kanske man skulle höra om dom tar emot studiebesök på KTM fabriken. Så kan vi även åka lite sommarodel och dricka öl. Flera som är intresserade?

Bifogat

• DSC01937.JPG
    DSC01937.JPG
    105.2 KB · Visningar: 123
  • DSC00809.JPG
    DSC00809.JPG
    108.8 KB · Visningar: 97
Last edited:
Jag vet, jag har provat både och. Och det suger getpung om man jämför. Men är roligt i sitt sammanhang. Det är ju skillnad på kulle och berg.

Kanske man skulle höra om dom tar emot studiebesök på KTM fabriken. Så kan vi även åka lite sommarodel och dricka öl. Flera som är intresserade?

Ja ja du ska då alltid vara värst... Vet man inge annat så e de roligt. :D

Vore skithäftigt :tummenupp
Både sommarrodel och öl och Mattighofen.

Jag körde rodel nånstans uppe i dalarna för massa år sen. Skitfränt. Stooor backe är nog ännu fränare :yoparty

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back