Bilder från Borås/Örebro

phastasphuk skrev:
hehe...ingen fara, jag vet att det var supermotos fel AAAAAALLTIHOP!!! ;) :D :p
har ett helt gäng bilder på dig (5-6 st iaf :) ), ropa till om du vill ha dom...
Schysst film...kanske skulle skaffa sig en sån remote lins....jobbigt att ha hela kameran på hjälmen, hur blir kvaliteen med en sån?

Det blir bra. Bättre än min lins på kameran tycker jag.
Maila mig bilderna, jb@soe.se

Re: helt klart intressant!

Mr Eastman skrev:
jag skulle vilja se bilderna från örebro... var o kollade för första
gången på SM tävling.. fick bra med mersmak!

Mvh Niklas

skicka ett PM så kan vi nog lösa det...

Här är artikeln från Nerikes Allehanda i två utföranden

Har även scannat artikeln men den blir så jämrans stor att lägga upp. Finns tillgänglig om nån vill ha. Var bl.a en extra bild...

Vem var det som hade bögslunga på ryggen?? :crash :crash

Ingen som har några bilder på en kompis som körde.
NR 23 Jimmy Eriksson KTM 525

Bifogat

• untitled-1221.jpg
    untitled-1221.jpg
    22.5 KB · Visningar: 280
klaret jag har bilder på jimmy....tyckte han körde suveränt bra :)

Bifogat

• sm borås örebro 166.jpg
    sm borås örebro 166.jpg
    77.1 KB · Visningar: 265
mer på jimmy...han jagar i A-finalen...

Bifogat

• sm borås örebro 173.jpg
    sm borås örebro 173.jpg
    70.2 KB · Visningar: 261
starten i A-finalen....

Bifogat

• sm borås örebro 163.jpg
    sm borås örebro 163.jpg
    98.2 KB · Visningar: 267
Det gick ju bra för han.
Vann ju två kvalheat.
Men det blev ju lite tilltrasslat i Finalen.
Kom tre in i kurvan och kom ihop sig med ejdehage.
Kalasschysst med bilderna.

Hur lyckades du själv bryta armen?

jazze82 skrev:
Det gick ju bra för han.
Vann ju två kvalheat.
Men det blev ju lite tilltrasslat i Finalen.
Kom tre in i kurvan och kom ihop sig med ejdehage.
Kalasschysst med bilderna.

Hur lyckades du själv bryta armen?

trea och trea...dom var 4 i bredd, ejdehage och jimmy + 2 till, med två framför. Dom pucklades med varandra allihop, men ejdehage var längst ut så han drog det kortaste strået.

Armen gick av i borås, kolla borås tråden.
men väldigt kort försökte jag köra över jb's hoj, och det gick inte så bra...alls... :crash :D

Jag vill höra lite om hur banan var i örebro! vilka här på sporthoj tävlade ?? Örebrohjältarna körde både borås och örebro det är hårdrock! :rock måste även ge supermoto creds för lånet av soffan så 2 svårt slita mcbud hade nånstans att sova!!!!

nått jag är besviken på när det gäller tävlingarna är att det var förlite lekstuga!! vet att en heldel av dom som tävlade kan leka på ganska avancerad nivå! och när man väl har chansen att leka utan att några moralkärringar och poliser klagar så skall man väll passa på?? och vad vill publiken se!? jo svår lekstuga!

Men tävlingarna var bra aragerade! dock dåligt med flaggvakter och banpersonal på båda ställena annars var det tokbra! och publikvänliga!

Nån jag tykte riktigt synd om i örebro var den stackars lilla fågel som kraschlandade på startoch målrakan när ett 10tal motarder kommer i full spetta.... lilla pippin blev överslangad av en crf450... snacka om att dö lycklig!!! :rock

TomK skrev:
...och vem är det som bär en välbekant t-shirt och som vi ser nacken på ? (2p)

Hehe! Flinten som lyser så fint i solen tillhör...MIG!!! Brorsan sitter bredvid utan SSMK t-shirt.
Sitter o pustar ut efter en stenhård E-final dår jag låg tvåa ett tag men pga bristande rutin och skicklighet "endast" slutade femma. Träna, träna, träna är det som gäller. Kul att tävla var det i alla fall, det blir det mer av kan jag lova.
Tack för all support ni som var där o kollade!!!
//m

mindraper skrev:
Hehe! Flinten som lyser så fint i solen tillhör...MIG!!! Brorsan sitter bredvid utan SSMK t-shirt.
Sitter o pustar ut efter en stenhård E-final dår jag låg tvåa ett tag men pga bristande rutin och skicklighet "endast" slutade femma. Träna, träna, träna är det som gäller. Kul att tävla var det i alla fall, det blir det mer av kan jag lova.
Tack för all support ni som var där o kollade!!!
//m
Haha, inte nog med att du börjar bli tjock... Du är nästan flintis oxå :D :D :D
Vi får nog fan bygga en liten träningsanläggning... Jag får öva på starter och att hålla mig på hjulen. Krascher i två av kvalheaten tar man sig inte långt på. Bara så alla vet det: JA, DET VAR JAG SOM SPARKADE PÅ DÄCKEN I STARTKURVAN OCH SEN LA TILLBAKA DEM ser skittöntigt ut på film när jag lägger tillbaka dem :rodnar .

Freddy, Gurra, Mange -> Såklart man ställer upp för sina motardbröder. Var skitschysst att dricka lite pilsner och ljuga. Vi fick stränga tillsägelser på förarmötet att inte burna på betongen eftersom TeknisMC då skulle få skura betongen med tandborste efteråt. Men jag försökte mig ju på en liten stoppie efter E-finalen. Ingen som såg den?

OffkeFF -> Jo, ungefär så var det. Tyvärr råkade jag ut för en 426:a som försökte just med att köra över mig ute på gruset vilket resulterade i att bägge kraschade. Låg då femma/sexa i ett av kvalheaten....

Supermoto skrev:
OffkeFF -> Jo, ungefär så var det. Tyvärr råkade jag ut för en 426:a som försökte just med att köra över mig ute på gruset vilket resulterade i att bägge kraschade. Låg då femma/sexa i ett av kvalheaten....

Surt, jag hoppas verkligen för motadåkarnas skull att man bygger lite öppnare banor, för grunden för riktigt bra motardracing finns iaf, syntes både på bilder och film :tummenupp
Ogillar banor där det är garagevändningar som ska göras..

# 33 är med bra i starten på A-finalen, se min bild längre upp.
hade bara den här ryggbilden på honom annars.
vassego!

Bifogat

• sm borås örebro 170.jpg
    sm borås örebro 170.jpg
    78.9 KB · Visningar: 115
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...