Bilder: Fotade snöskotern idag. Skidoo F 500-98

skoteridioten skrev:
Haha! Ja det skulle väl vara sw´n som jag skulle kunna tänka mig isf.. :rock

SW'n rockar! :rock Gör massiva 75 blås på led, och då tror man att man kör i 200. :D

Rigge skrev:
Skotern va det inget fel på, lite taskigt bottendrag men chassit var asfint. Själva skoteråkningen sög ju rätt hårt.

Ett är ju säkert att skoterKÖRNING drar tvåhjulingskörning med ganska många hästlängder!!

#2 skrev:
Ett är ju säkert att skoterKÖRNING drar tvåhjulingskörning med ganska många hästlängder!!

Inte om man räknar hur kul per krona man har. Det är kul, men är drygt, dyrt och kallt. Men såklart, att övningsköra på en 125:a är knappast upphetsande det heller :rolleyes:

Rigge skrev:
Inte om man räknar hur kul per krona man har. Det är kul, men är drygt, dyrt och kallt. Men såklart, att övningsköra på en 125:a är knappast upphetsande det heller :rolleyes:

hahahhaaaa :D

Rigge skrev:

Där fick de hemska norrlänningarna :whip

(säger en som är från gävle) :crash

:hej

Hehehe... man är hård mot dom hårda. Det är inget fel på att köra skoter, men då ska man bo på rätt ställe också. Det gör inte jag och därför suger det vissen purjo. Man ska lasta på släpkärra, dom drar massvis med liter milen, skoterlederna här är inge vidare. Ska man åka ordentligt måste man åka en bra bit uppåt. Säsongen är kort. Dessutom HATAR jag kallt. Att dra igång en skoter i -30 grader 08.30 är inte en av dom roligaste saker jag gjort. Jag gillar värme och krokig asfalt bättre :squid

Men att uttala sig om hur mycket bättre skotrar är än motorcyklar när man övningskör en 15 hk (visst är det så det ska va?) 125:a vore ju som om att jag skulle dömma ut skotrar efter att ha åkt pulka.

Last edited:
Men era j-vla fjollor. :whip

Dyrt!? Jag hade liksom för mig att det är hyffsat dyrt att äga en motorcykel idag oxå. :fakta

DRYGT!? Ojjj stackars småflicker.. Kör ni som fjollor på mc oxå eller, för jag hade för mig att det kan vara rätt jobbigt det med..annars finns det ju nåt som kallas för träning..men det är ju oxå...jobbigt. Stackars er. :skrämd

Ok, det är kallt. Men hur fan tror ni att snön kommer till backen? Inte är det genom 35grader varmt i luften iaf. Men sen finns det inget som går upp mot de kalla friska vindarna kl 0600 på morgonen, att dra ett djupt andetag och känna doften av nykommen fräsch nysnö, se solen spricka upp mot horisonten, höra och dofta av de rappa tvåtaktsmotorerna när man varmkör... Ahhh, det är det som gör de varma dagarna värda att leva.

Nu "hatar" jag inte sommaren, fan nej. Inom ett par år kommer jag oxå att åka runt på hoj, det ä ju så jäkla kul! Men det finns INGET som slår vinter och snöskoter.

Men det är ju min åsikt.. ;) :squid

EDIT:Sorry, jag han inte läsa ditt sista inlägg Rigge. Nu förstår jag dig lite bättre ;)

Bifogat

• jag gör nå snyggt....kolla ena foten...jpg
    jag gör nå snyggt....kolla ena foten...jpg
    118.6 KB · Visningar: 180
skoteridioten skrev:
Men era j-vla fjollor. :whip

Dyrt!? Jag hade liksom för mig att det är hyffsat dyrt att äga en motorcykel idag oxå. :fakta

DRYGT!? Ojjj stackars småflicker.. Kör ni som fjollor på mc oxå eller, för jag hade för mig att det kan vara rätt jobbigt det med..annars finns det ju nåt som kallas för träning..men det är ju oxå...jobbigt. Stackars er. :skrämd

Räkna hur många fler mil du kommer med en hoj då? Åker du 1500 mil på en vinter? Slå ut kostnaden.

Med drygt menar jag att hålla på med släpkärror och skit.

Rigge skrev:
Räkna hur många fler mil du kommer med en hoj då? Åker du 1500 mil på en vinter? Slå ut kostnaden.

Med drygt menar jag att hålla på med släpkärror och skit.

Jag räknar inte hur långt jag kommer, jag kör inte skoter för att plocka mil, det är upplevelserna som kostar. Men iaf, vintern som var (väldigt god får jag säga) så han jag med 400+mil nånting.

Som jag sa, sorry, jag han inte läsa ditt inlägg om hur du bor osv. Naturligtvis är det en stor skillnad på att kunna dra ut skotern från garaget och genast vara ute i paradiset, än att få köra den på släp x antal mil innan man kommer dit.
Hade jag bott i Jönköping eller nån annan håla så hade nog inte snöskotern varit min favoritsysselsättning.

Jag har en Arctic cat F7 (Firecat 700) - 03 Den går mycket bättre än min gamla 800..

ApriliaRS skrev:
Jag har en Arctic cat F7 (Firecat 700) - 03 Den går mycket bättre än min gamla 800..

Det kan jag mkt väl förstå ! Den vart ju t ex utnämnd som årets ledskoter av tidningen Snowrider säsongen som var nu..

Har du några bilder på den?

#2 skrev:
Hehe... nog kommer den snart...snön!! :D

Får väl oxå bjuda på en riktig bild!

Vad är det där vita som är i bakgrunden? :confused:

Har det varit något utsläpp från någon Kemfabrik eller??? :crash

:hej

Rigge skrev:

Hehe...Jjajaa!
Har nog kört lite annat än 125 i mitt liv kanske..
Men tvåhjulingskörningen kommer aldrig att slå att köra skoter..
Dyrt?!?!
det e ju rätt så billigt med en ny hoj i försäkring såg nåt exempel på 100.000 per år. såå..100.000/1500=66kr mil
3000/300=10kr mil bara som en liten upplysning. :)

Rigge skrev:
Dessutom HATAR jag kallt. Att dra igång en skoter i -30 grader 08.30 är inte en av dom roligaste saker jag gjort. :squid

:D :D :D
Var är det för män som inte tål lite kyla?!?!?! :D
Det ska nog stå Hårda Norrlänningar..å inte hemska.. :D

#2 skrev:
Hehe...Jjajaa!
Har nog kört lite annat än 125 i mitt liv kanske..
Men tvåhjulingskörningen kommer aldrig att slå att köra skoter..
Dyrt?!?!
det e ju rätt så billigt med en ny hoj i försäkring såg nåt exempel på 100.000 per år. såå..100.000/1500=66kr mil
3000/300=10kr mil bara som en liten upplysning. :)

Jooo... för jag betalar SÄKERT 100.000:- om året i försäkring :notme

Rigge skrev:
Gasen i bott menar du?? (inge fjantigt tumtryck)

Det är ju helt enkelt så att om rullgas hade varit "effektivare" (observera mina sitationstecken) än tumgas så hade det ju naturligtvis varit standard på alla skotrar. Men av en händelse så är det lämpligare med tumgas på en snöskoter... :fakta

Kolla bilden t ex (iofs en rätt dålig bild som beskrivning men ni fattar nog). När man ska lägga omkull en skoter så underlättare det om man kan ha ett stadigt tag i styret utan att påverka gas i onödan.. Det är mkt lättare att gasa med tummen då. Jag har provat rullgas men det funkar helt enkelt inte lika bra.

Bifogat

• snyggt åkt peter.jpg
    snyggt åkt peter.jpg
    122.9 KB · Visningar: 99
*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back