Bilder: Enduro i Knutby

Phat

Ny medlem
Gick med
27 May 2007
Ort
Norr om stan...
Hoj
KTM 990 SMR - 2009
Hej hopp

Följde med mina tre enduro kompisar till Knutby förra helgen. De tog med sina hojar - jag tog med en Nikon D700, ett Nikon 500mm F4 tele samt ett Nikon 24-70mm 2,8.

Fotade utan stativ med 500:at så bilderna blev lite so and so... men i det stora hela är jag nöjd.

Kommentera gärna (oftast enda lönen man får för mödan ;))

Man blir ju nästan lite sugen på att köpa en enduro hoj efter detta...

// Phat

OBS! Kommer fler bilder nedan...
 

Bifogat

  • 001.jpg
    001.jpg
    43.2 KB · Visningar: 124
  • 008.jpg
    008.jpg
    64 KB · Visningar: 185
  • 007.jpg
    007.jpg
    74.9 KB · Visningar: 244
  • 006.jpg
    006.jpg
    43 KB · Visningar: 303
  • 005.jpg
    005.jpg
    79 KB · Visningar: 129
  • 004.jpg
    004.jpg
    67.5 KB · Visningar: 144
  • 003.jpg
    003.jpg
    71.8 KB · Visningar: 132
  • 002.jpg
    002.jpg
    45.3 KB · Visningar: 125
Och 8 till... coming up...
 

Bifogat

  • 016.jpg
    016.jpg
    79.5 KB · Visningar: 200
  • 015.jpg
    015.jpg
    45.5 KB · Visningar: 123
  • 014.jpg
    014.jpg
    61 KB · Visningar: 136
  • 013.jpg
    013.jpg
    47.4 KB · Visningar: 87
  • 012.jpg
    012.jpg
    61.6 KB · Visningar: 130
  • 011.jpg
    011.jpg
    45.6 KB · Visningar: 107
  • 010.jpg
    010.jpg
    51 KB · Visningar: 115
  • 009.jpg
    009.jpg
    46.7 KB · Visningar: 90
unt 8 more pictures...
 

Bifogat

  • 023.jpg
    023.jpg
    80.2 KB · Visningar: 149
  • 022.jpg
    022.jpg
    74.1 KB · Visningar: 79
  • 021.jpg
    021.jpg
    65.1 KB · Visningar: 93
  • 020.jpg
    020.jpg
    67.6 KB · Visningar: 75
  • 019.jpg
    019.jpg
    75.4 KB · Visningar: 91
  • 018.jpg
    018.jpg
    67.5 KB · Visningar: 98
  • 017.jpg
    017.jpg
    84.4 KB · Visningar: 128
  • 016.jpg
    016.jpg
    79.5 KB · Visningar: 88
Så nu var det klart.

Postitivt/negativt??
 

Bifogat

  • 024.jpg
    024.jpg
    64.1 KB · Visningar: 119
  • 025.jpg
    025.jpg
    86.9 KB · Visningar: 103
  • 026.jpg
    026.jpg
    83.8 KB · Visningar: 101
  • 027.jpg
    027.jpg
    51 KB · Visningar: 88
Grymma bilder!!!!! :tummenupp
Faan...man vart ju lite sugen på å gasa....
 
Jag la den mörka, siluetten framifrån som bakgrund på skrivbordet.

Edit: bild 6, fantastiskt ljus i den.
 
Last edited:
Upp med bild 6 i full kvalité, den vill jag ha som skrivbordsbakgrund :yoparty
 
skitfina bilder! gillar att du fångat vattnet så väl på många osv men skulle ändå vilja på t.ex bilderna där dom hoppar osv se lite högre slutartid själv och panorera en del o lite mer från sidan, låter som du tagit en hel del kort men gillar själv fart i bilder mycket o sånt är ju självklart personligt. Vad har du kört med inställningar för det mesta?

Nu fick man ju lite sug att dra ner på cross/enduro banan i närheten till sommarn, fick massa ideér :) hoppas det är mycket skoterfolk ute när ja ska till fjällen om nån vecka borde gå o få ganska snarlika kort på dem också :)
 
Fixar en större bild av vattenbilden så fort jag kommer hem (är i dalarna just nu).

Jag fotar oftast med bländarprio, men i dessa bilder körde jag helmanuellt, ville ha frys effekten i bilderna, mest på grund av all lera och vatten som stänker. Det blev bländare 4 på stora optiken och 2,8 på 24-70mm.

ISO talet började på 1250, men de flesta bilderna är tagna på ISO 4000 (inga problem med en D700).

Håller med dig om fartaspekten dock, kunde vart kul att ha blandat lite.

Får skylla på blöta och kalla enduroförare som inte ville åka genom vatten lika mycket som jag ville ;)

Tackar för alla kommentarer!
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top