bilder borta utan delete-knapp!!

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
hej!
jag har ett problem och jag är pð island sð jag kan inte ringa vem som helst heller sð nu testar jag sporthoj's datakunskaper.

min vän tog några bilder igår och hon skapade en ny mapp på skrivbordet för hon ville ha dem bilderna avskilt. sen ville hon byta visningsbild för just den mappen. hon klickar pð mappen, högerklickar, egenskaper, byt visningsbild och klickar ok. sen försvinner mappen och hon hittar den inte. var är den och bilderna? den finns inte kvar pð skrivbordet.....

Har hon testat nått så enkelt som att söka efter mappen?

*Det låter ju inte vättigt eller rätt någonstans. Sök på bilderna eller mappen. Finns den ingenstans så är det troligtvis SBS.
Högst otroligt att det beter sig så här då men jag ger någon promille att disken är deffekt. Högst otroligt att det skulle ske på just dem bilderna dock.

Hittas inte bilderna med varken sökverktyg eller flitigt letande så är det dags med rescue program om det är viktigt att få tillbaka dem.

Det gäller då att ni gör så lite som möjligt på disken för att programet skall återskapa dessa filfragment. Det är inga garantier men det fungerar lite grann eller riktigt bra beroende på en hög paramtrar. När ni kör programet skall ni ha en separat media typ extern disk eller usb minne som är större disken som ni skall gräva data på. Försök inte återskapa data direkt på disken för då skriver du över det den skall rädda...

Vill du göra en säkerhetskopia först gör det från en Acronis eller Ghost bootbar disk. För ju mer du leker i operativsystemet desto större risk är det att du fuckar bilderna.

Förslag på program och hur man använder dem finns i 511 andra sporthojstrådar så använd sökfunktionen tack...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park