Bilder: 2 Ktm 640

Jag bor ju en bit ifrån er grabbar hade jag bott närmre så skulle jag hakat på och kört :yoparty , det är lite motard tommt här hemma än så länge + att man skulle kunna lära lite av er :tummenupp
Här kommer en bild från mitt åkande:
 

Bifogat

  • DSC02435 kopia 3.jpg
    DSC02435 kopia 3.jpg
    135.2 KB · Visningar: 199
Billson skrev:
Jag bor ju en bit ifrån er grabbar hade jag bott närmre så skulle jag hakat på och kört :yoparty , det är lite motard tommt här hemma än så länge + att man skulle kunna lära lite av er :tummenupp
Här kommer en bild från mitt åkande:

Riktigt cool bild.

Du får flytta upp en bit så du kan vara med och gasa runt :tummenupp
 
mange_jkpg skrev:
Hur är den att köra landsväg osv.??
Många säger att 640:n är tung o "klumpig"..??
samt att den bara går i ca 130 km/h??

Hehe polaren körde jämnt mot en hotad Saab 9000 aero upp till en 150 km/h på bakhjulet :tummenupp

Killar i Saaben log lagom mycket när vi senare körde om med hojarna :D
 
Okej.. då går dom ju bra som fan.. :banana
kanske kan bli en 640 då.. :tomten
Fast det finns ju, yamaha xt och honda xr 650 oxå..
nån som vet om det går köra lika "bra" med dom??
 
XTen är väl mer touring än 640n och XRen ligger väl på ungefär samma nivå. Jag skulle aldrig köpa en XT iaf, och KTMen är snyggare utseendemässigt än XRen. Har inte kört nån av dem så jag kan inte jämföra.
 
Valentinic skrev:
:banana
Jag misstänkte att det var där nånstans. Är ni ofta där eller?

Brukar la bli på helgen nångång då solen skiner vackert :D

Övar ju mest där, så man inte gör bort sig i trafiken :död

Annars finns de ju en jäkligt go runda o köra, Thn-Lilla edet (Ström sidan), Lilla edet-upphärad-sjuntorp-thn.
El Lilla edet sen Backamo"Ring" men de va mest på sporthoj tiden :(
 
mange_jkpg skrev:
Okej.. då går dom ju bra som fan.. :banana
kanske kan bli en 640 då.. :tomten
Fast det finns ju, yamaha xt och honda xr 650 oxå..
nån som vet om det går köra lika "bra" med dom??

Det finns hur mkt info som helst i motard-forumet.

En XT ska du inte köpa, definitivt inte en 600 iaf. Ska du ha en pigg motard så köp en KTM, XR650 (Inte XR600) eller en Husa (lr Husky).
 
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!
 
R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!

Nice, vilken drevning kör du?
Min toppar max 154km/h
Bara lärt mig att dra upp den på 4:an än (i ca 100km/h)
 
Ronnie skrev:
Nice, vilken drevning kör du?
Min toppar max 154km/h
Bara lärt mig att dra upp den på 4:an än (i ca 100km/h)
Yes..jag kör med 50/15 så har jag dubbla acrapipor som ger lite mer flås också...på bilden sitter det originaldrevning dock..
 

Bifogat

  • ktm.ad1.JPG
    ktm.ad1.JPG
    37.1 KB · Visningar: 145
R-1000 skrev:
Yes..jag kör med 50/15 så har jag dubbla acrapipor som ger lite mer flås också...på bilden sitter det originaldrevning dock..

Gotti gott :tummenupp , bytte du bara för stuntningen skull? va la knappast slitet :rolleyes:

Ja kör med 14/45 e rätt lik din i utväxling då, Va sitter de på orginal?? kul o veta. Kör ju bara med enkel acra :D o kam för mer på toppen,,,
 
Ronnie skrev:
Gotti gott :tummenupp , bytte du bara för stuntningen skull? va la knappast slitet :rolleyes:

Ja kör med 14/45 e rätt lik din i utväxling då, Va sitter de på orginal?? kul o veta. Kör ju bara med enkel acra :D o kam för mer på toppen,,,
Jag böt för att jag ville ha kraft på alla växlar =) original är ju 40/17.Visst äre kul när man slipper varv för att slå upp den? :tummenupp
 
R-1000 skrev:
Jag böt för att jag ville ha kraft på alla växlar =) original är ju 40/17.Visst äre kul när man slipper varv för att slå upp den? :tummenupp

Oja, använder du 1:an nått?
Ja startar bara för o komma i rullning typ sen 2:an med en gång,, 1:an känns farlig att gasa på :död
 
R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!


Inte för att det ni snackar om har med tråden att göra. Det finns 1000 trådar om ämnet men om det ska diskuteras igen så visst!

Om du inte förstår varför folk kan köpa 640 istället för 660 förutom elstart så kan jag ge lite exempel. Komforten kan diskuteras men somliga tycker att 640 är bekvämare. Garanti från ett halvår till två år säger väl något?
660 serviceintervall på 250 mil vilket innebär att mellanservice ska göras iaf var 125e mil. Man kanske har någon kompis/flickvän eller liknande som har lust att åka med och 640 har pinnar för passagerare och en bakram som håller.

Edit: Och måste man rycka sönder styret för att få upp en 640 på slangen på 2an är det nog hos föraren problemet ligger och inte hojen :tummenupp
 
Last edited:
R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!

BS!

Otroligt slö? Kamma dig. Lite "Min pappa är polis" över ditt inlägg. Bara grejjen att du jämför en orginaldrevad 640 med din drevade 660 säger ju det mesta.

Min goldwing med 5/80 drevning är en bättre stunthoj än en Husa650 med 30/30 drevning.
 
Du har ingen vidare koll på bakhjul va ?? :fatta!


R-1000 skrev:
Inte för att vara elak eller nåt, en ktm 640sm är slö...otroligt slö, har testat flera med slipon och som är såklart ostrypta, tycker att det inte finns nån anledning att köpa en sån om man inte måste ha elstart,dom reser sig inte ens på tvåan utan att man rycker sönder styret,min 660 går upp på femman med min nuvarande drevning...går fortfarande i 150!
 
Grymma bilder! :tummenupp


Min förra KTM var just en 640. Hade öppnat luftburken, annat filter och helsystem. Gick på varvstoppet i 165 enligt GPS...

Gick att ta upp i 110, utan att koppla, på fyrans växel.


51hp på bakhjulet sa bänken.


Inget att tävla med men funkar mycket bra på gatan.


/R
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top