Bilda förening?

Mailman

Aldrig mer banåkaarrangör
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 955i
Satt o tänkte lite i stillhet och funderade på varför vi inte har eller om vi inte skulle överväga att bilda en förening.
Är för dåligt insatt i hur många medlemmar osv som behövs men sådant går ju att kolla upp. En förening kan ju få bidrag o annat sånt fint.
Om inte annat så kan vi ju börja sälja bingolotter. :rolleyes:

Jag kan åta mig att kolla upp det om ni/vi e intresserade.

Mailman skrev:
Satt o tänkte lite i stillhet och funderade på varför vi inte har eller om vi inte skulle överväga att bilda en förening.
Är för dåligt insatt i hur många medlemmar osv som behövs men sådant går ju att kolla upp. En förening kan ju få bidrag o annat sånt fint.
Om inte annat så kan vi ju börja sälja bingolotter. :rolleyes:

Jag kan åta mig att kolla upp det om ni/vi e intresserade.

Jo du får gärna kolla upp vad som gäller, men är det inte ganska mycket jobb att driva runt en förening??????

Otee skrev:
Jo du får gärna kolla upp vad som gäller, men är det inte ganska mycket jobb att driva runt en förening??????

Jo det är det.
Därför gjorde jag det inte med ninjacluben för det var helt onödigt.

Som sagt jag har inte koll på vilka fördelar man kan få om man har en förening. Visst, finns det många fördelar med att bilda en förening är det ju inte så svårt att lägga ner lite jobb.

För att hjälpa dig lite på vägen Mailman kan jag säga att man måste minst vara tre medlemar för att bilda ideella föreningar.
För mer information gå in på http://www.skatteverket.se/ Rättsinformation, handledningar, ideella föreningar

Jag har inte heller full koll på vilka fördelar det kan finnas men hade som sagt tänkt kolla upp det om det fanns något intresse. Orkar inte sitta o engagera mig en massa om sen ingen e sugen iaf så jag kastade ut en tråd innan jag kollade.

Som jag så innan, finns det fördelar som väger upp jobbet som man får lägga ner så är jag på.

Jag har alltid velat sälja bingolotter :hihi

Får tänka lite på det.. Lite mer info hade varit sjysst..

Kolla upp vad som gäller, så får vi väl se om det är "värt" att lägga ner jobb på det.

Back