Bild till Bilsport & MC

cobra_gt4

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Kawasaki zx9r -99
Satt och kollade nu på lite villkor på min försäkring och ser att dom kräver en bild på den men det har jag inte sett tidigare och kan inte se att dom sagt något om att dom vill ha det av mig. Jag har betalat och allt men gäller försäkringen utan bilden?

Vågar man fara ut och köra utan att fått bekraftelse på att dom fått bilden?

Du får köra med hojen nu men du måste skicka en bild till dom senast 4 veckor efter att du har försäkrat din hoj hos dom. Ett tips kan nog vara att fota den redan nu innan du skulle råka köra omkull.

Fortsättningsfråga:

Nån som vet vad som händer om de 4 veckorna redan gått utan att kort skickats in?

Blir bilder som skickas in ogiltiga?:va

Bild har jag och det har gått längre än fyra veckor sedan jag försäkrade hojen, tror det närmar sig 3 månader nu.

Om du inte har skickat in bild, får du svårare (fortfarande inte omöjligt) att få ut något för extrautrustning. Om din hoj är i ovanligt fint skick för sin ålder, bör du också ha visat det med foto. Jag har en ny hoj utan extrautrustning och frågade om just detta, och fick svaret att det inte behövdes något foto i det här fallet. Dessutom sa dom att oavsett foto så gäller alltid försäkringen.

Jag skulle tro att dom har fått in en massa anspråk på ersättnig för dyr extrautrustning som inte har varit dokumenterad och att dom vill skydda sig mot det.
:2cool

Vad är det som är så svårt med att skicka in ett foto?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park