Bild på nya Firebladen

estetiskt va ju inte den där avsmalnande framkåpan och sen bred igen nått vidare. men finns det rejält pulver o teknik i grejerna så glömmer man såklart sådana petitesser snabbt :)
 
Lite samma stuk som på den nya CBR250RR, vilket var väntat.
Ser skapligt designmässigt återhållsam ut på ganska typiskt hondasätt.
Den fula cancersvulsten till skylthållare lär ju plockas bort det första som händer när den kommer innanför garageporten, tillsammans med avgasröret. :hihi
 
Tycker det ser rätt bra ut, bättre linjer än den nuvarande! Gillar inte utseendet på den nuvarande Bladen. Vet att det korta, höga stuket ska föra tankarna till viktcentralicering men tycker det ser för oaerodynamiskt ut.
 
Jäfflar va snygg!:kär
Tänk er den i svart med ett tonat kåpglas, rensa bakdelen och på med ett brölsystem!
Honda is back!:yoparty
 
Jäfflar va snygg!:kär
Tänk er den i svart med ett tonat kåpglas, rensa bakdelen och på med ett brölsystem!
Honda is back!:yoparty

Jag hade väl inte ropat hej riktigt ännu. De flesta verkar påstå att det handlar om samma rova, ram och sving som nuvarande modell, så antagligen bara ett elektronikpaket och nytt utseende. Räcker inte riktigt i min värld för att mäta sig med konkurrenterna.

Fast jag hoppas nästan det är sant, det ger mig hopp om RVF1000 :banana
 
Jag hade väl inte ropat hej riktigt ännu. De flesta verkar påstå att det handlar om samma rova, ram och sving som nuvarande modell, så antagligen bara ett elektronikpaket och nytt utseende. Räcker inte riktigt i min värld för att mäta sig med konkurrenterna.

Fast jag hoppas nästan det är sant, det ger mig hopp om RVF1000 :banana

Jo, ramen ser ju ut att vara samma, motorkåpan som är med på bilderna ser väldigt lik ut. De kan ju ha gjort väldigt mycket uppdateringar, och tyckt att ramen och motorn blev tillräckligt bra med det.
Fast, de har ju pratat om vad de skulle göra med firebladen och RCVn, och spånat över att göra bladen till mer av en gathoj, och skapa en ny "billig" fullblods sporthoj av RCVn.
 
Första tanken är att den påminner om hur modellen såg ut 2002-2003, som är attraktiv än idag i mitt tycke.
Fireblade 2008 fick inte det varmaste mottagandet men som senare blev en ganska vanlig hoj på bandagar tills BMW S1000RR äntrade scenen.
Antalet sålda Fireblades 2012-2016 kan inte vara en siffra Honda är stolta över.
 
Antalet sålda Fireblades 2012-2016 kan inte vara en siffra Honda är stolta över.

Firebladen var väl mest sålda sporthoj i Sverige 2008 men blev nog inte tillräckligt uppdaterad 2012 för att dom märkestrogna skulle byta upp sig. Sedan så kanske problemen på -08:orna med växellådor,vevaxlar och oljeförbrukning gav den lite dåligt rykte?
 
Last edited:
Jag tycker det verkar vara ett stort lyft designmässigt åtminstone, även om bilderna är lite dåliga att vara säker.
Resten är väl lite tidigt att uttala sig om, men det är väl lite honda att hålla tillbaka är jag rädd.


VFR800 till exempel?

Tycker den mer verkat hämtat inspiration från en futura. :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top