Bild på Hitler som avatar!?!?

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
..
Tycker ni det är ok om jag har en bild på Hitler som avatar?

Det tycker nämligen inte jag! Lika lite som jag tycker det är ok att ha bilder på mördande kommunistiska svin som avatar. Oavsett om det bara är för att reta Markus och Valmers.

Men det där är väl inte Hitler? Det ser ut som nån sorts tjurskalle.

Eller Göran Persson..

Får jag upp en bild på honom bör det klassas som hemfridsbrott! :hihi

mb skrev:
Hitler har ett annat symbolvärde för oss i väst, så jag vet inte ifall jag följer ditt resonemang fullt ut.

Jo det har han helt klart, det förtar dock inte det faktum att Mao's regim har mördat miljoner.

Ok så som jag förstår det så är det ok att mörda folk så länge man inte har det uttalat i sin ideologi?

Eller iaf använda porträtt på dom som Avatar. :va

Tjoffe skrev:
Ok så som jag förstår det så är det ok att mörda folk så länge man inte har det uttalat i sin ideologi?

Nej, det blir knappast bättre av att inte ha det som policy... Men bara för att någon har den dåliga smaken att skylta med Mao tex så behöver man kanske svara med ännu sämre smak. Det höjer ju inte direkt nivån. :D

Tjoffe skrev:

Nja, det är bra att det ifrågasätts men det kommunicerar inte samma sak som en nazisymbol. Symbolvärdet beror mycket på närheten i tid och rum. Skulle man tex sätta upp en bild på Napoleon så skulle ingen reagera alls, trots att hans välde innebar stora mansförluster och lidande.

von reisen skrev:
Nej, det blir knappast bättre av att inte ha det som policy... Men bara för att någon har den dåliga smaken att skylta med Mao tex så behöver man kanske svara med ännu sämre smak. Det höjer ju inte direkt nivån. :D

Som du ser så har jag ju naturligtvis inte Hitler som avatar utan använde det som ett exempel, ett dåligt exempel kanske men det bäst jag kunde komma på.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT