Bild på fin båt

GrimReaper skrev:
Hoppas inte för mycket då försvarsbeslutet verkar krångla till det VÄLDIGT mycket för dom som ska rycka in. Men 3e Ytstrid kan nog bli ok. Vad ska du ligga som och vart?

/Grim
Jag låg på 3:e ytstrid..... Förjävla roligt alltså....

Bilden som tråden handlar om hängde allt i min hytt.... :hihi

kajlyl skrev:
spännade o se vad det blir får båt man hamnar på i augusti.. 3e(?) ytstrid eller nått hamnade jag på iaf... bevakning eller torpedbåt troligen :va

Torpedbåt hette det förut, numera heter det robbotbåt. På 3:dje ytstrid finns kustkorvetten, patrullbåtar, bevakningsbåtar, lag å stabsftg samt robbotbåtar om jag inte minns helt tokigt. Fick man välja så skulle nog en rbt.båt inte vara helt tokigt, de har rätt coola snurror (se länk).

bild

//@

d1ce skrev:
Torpedbåt hette det förut, numera heter det robbotbåt. På 3:dje ytstrid finns kustkorvetten, patrullbåtar, bevakningsbåtar, lag å stabsftg samt robbotbåtar om jag inte minns helt tokigt. Fick man välja så skulle nog en rbt.båt inte vara helt tokigt, de har rätt coola snurror (se länk).

bild

//@
Nice, precis som batmobilen!! ..en sån får det bli :)
om de nu inte skär ner för mycket :va
Hamnade som signalmatros(hade en dålig dag) på marinbas syd, om jag minns rätt

@chrish ash: Du som bråkar på folk som inte har räjshojar och skriver i raceforumet, har du läst texten till det här forumet?
"Skicka in Filmer och Bilder som är MC-relaterade".

:tungan

GrimReaper skrev:
Gillar ni båtar skulle ni nog gillat min vardag...

Titta och njut!

/Grim

Såna har man sett nån gång när jag gjorde lumpen på Amf1. Och det lustiga är att likadant väder som det är på bilden var det 14 månader i sträck. Förutom på vintern då det var kallare och mörkare.
Samesame but diffrent lixom.

d1ce skrev:

bild

//@
Visst dom är väl coola att kolla på. Lite överreklammerat att åka runt i dock. (JA, jag har legat på robotbåt.) Men något att skryta med är ju att legat på u-båt. Sen så var min tid på HMS Trossö (Lag- och Stabsfartyg) med 5 kockar som jobbade dygnet runt för att ge oss två och trerätters varje dag en mycket trevlig upplevelse...

Robotbåtarna är väl skapligt nedläggningshotade, har för mig att det bara är två stycken kvar i tjänst, Norrköping och Ystad. Men de har trevliga snurror, flygmotorer om jag inte missminner mig. De låter som bara fan i alla fall.

Korvett av Visbyklass hade helt klart varit intressant att ta en närmare titt på. Det är väl 3:e ytstrids? Annars är det ju två korvetter av den gamla Stockholmsklassen också. Korvetterna är ju ute och snurrar ibland, Medelhavet och så, det kan ju inte vara helt fel.

Chris Ash skrev:

För att fortsätta på temat dramatiska bilder...

För att lugna oroliga läsare kan jag meddela att ingen av de inblandade i fotot skadades under tagningen (eller direkt efter)

Bifogat

• ex76_1.jpg
    ex76_1.jpg
    44.7 KB · Visningar: 274
Last edited:
Psychodad skrev:
För att fortsätta på temat dramatiska bilder...

För att lugna oroliga läsare kan jag meddela att ingen av de inblandade i fotot skadades under tagningen (eller direkt efter)
vad fan gör de?

Chris Ash skrev:
Robotbåtarna är väl skapligt nedläggningshotade, har för mig att det bara är två stycken kvar i tjänst, Norrköping och Ystad. Men de har trevliga snurror, flygmotorer om jag inte missminner mig. De låter som bara fan i alla fall.

Det sitter Rolls Royce turbiner i dom. Bästa polarn tjänstgjorde på Ystad samtidigt som jag tjänstgjorde på 2:a minkrig Nämdö. När vi låg i Berga låg vi grannpirs.

GrimReaper skrev:
Hoppas inte för mycket då försvarsbeslutet verkar krångla till det VÄLDIGT mycket för dom som ska rycka in. Men 3e Ytstrid kan nog bli ok. Vad ska du ligga som och vart?

/Grim

Jo tack jag ska ochså rycka in Augusti/Oktober men de beror ju lite på om dom ska lägga ner vissa regementen eller inte, nån som vet när de ska bestämmas ?
Än så länge har dom ju bara lagt upp en massa förslag!
//D

Victor skrev:
Såna har man sett nån gång när jag gjorde lumpen på Amf1. Och det lustiga är att likadant väder som det är på bilden var det 14 månader i sträck.
Samesame but diffrent lixom.

Vad var de för tjänst du gjorde som var på 14 månader ?
//D

Last edited:
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back