Lite från dagens inkörning i Lunda.
Medverkande är jag, Guru_G samt Linkan77
såjaponken)
/Nicke
Medverkande är jag, Guru_G samt Linkan77

/Nicke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Va med och lek på tisdagar. Kul med lite fler som kör... =)
En gammal nolan i gråmetallic med spegelvisir.. den åker väl på tippen nu när han ska köpa en Arai.
Kolla på Arai RX-7 om du vill ha det skönaste som går att hitta, eller Arai Condor om du inte har råd med en rx-7'a (Corsair)
/Nicke
Asså, kör ni med integral eftersom ni kör andra cycklar också?
Vad är det för fåntratt som åker omkring med en Tommy moped hjälm???
Ja du... det är ju synd att man inte har lika mycket stålar som dig då..
Då hade jag ju kunnat åka runt med skitfrän dyr hjälm och fetaste skinnstället
och visat upp mig...![]()
Visste inte att det va någon jävla mode visning när man åkte hoj...
Hur går det med bakhjuls träningen föresten? har du fått upp framdäcket från marken eller är det fortfarande bara fjädringen som drar ut sig?![]()
jag vet inte hur din hoj är men min fjädring har en tendens att vara JÄTTE lång.....![]()
Asså, kör ni med integral eftersom ni kör andra cycklar också?
Jag körde först med crosshjälm när jag började köra motard men bytte till integral efter ett tag. Kör man bana spelar det inte så stor roll, då är det nästan skönare med crosshjälm eftersom den svalkar mer och man hör mer vad som händer runt omkring, om man har någon som närmar sig bakifrån etc.
Kör man däremot på gata är integral absolut att föredra: mycket mindre dragit, MYCKET tystare och den där skärmen på crosshjälmen tar en hel del vind när du ligger i 150 och kör. Och hamnar du i en regnskur kommer du att tacka din lyckliga stjärna för att du valde integral, regn blir småspik när du kör i 100 och det är ganska mycket av ansiktet som är oskyddat om du använder crosshjälm.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |