Bild H*******E!

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Det går inte att ändra profilbilden!
När jag har valt min bild och klickar på "spara ändringar" ändras bilden på "ändra profilbilden" sidan, men inte på min profil. där är bara den fruktansvärt fina motogp kawasakin kvar.

finns det någon moderator eller nåt som kan fixa detta?
 
Färjestad skrev:
Det går inte att ändra profilbilden!
När jag har valt min bild och klickar på "spara ändringar" ändras bilden på "ändra profilbilden" sidan, men inte på min profil. där är bara den fruktansvärt fina motogp kawasakin kvar.

finns det någon moderator eller nåt som kan fixa detta?

Försökt med att trycka på uppdatera knappen..
 
Färjestad skrev:
Det går inte att ändra profilbilden!
När jag har valt min bild och klickar på "spara ändringar" ändras bilden på "ändra profilbilden" sidan, men inte på min profil. där är bara den fruktansvärt fina motogp kawasakin kvar.

finns det någon moderator eller nåt som kan fixa detta?

Du har ju en RS125a som profilbild :va
 
Färjestad skrev:
Det går inte att ändra profilbilden!
När jag har valt min bild och klickar på "spara ändringar" ändras bilden på "ändra profilbilden" sidan, men inte på min profil. där är bara den fruktansvärt fina motogp kawasakin kvar.

finns det någon moderator eller nåt som kan fixa detta?


Det problemet har jag på vissa datorer... På min mors dator när jag tittar ser man exempelvis min förrförrförra profilbild eller något ditåt... Iallafall den första jag hade. Spelar inegn roll vad man gör, får inte fram den nya. :va
 
Syss skrev:
Det problemet har jag på vissa datorer... På min mors dator när jag tittar ser man exempelvis min förrförrförra profilbild eller något ditåt... Iallafall den första jag hade. Spelar inegn roll vad man gör, får inte fram den nya. :va

Beror på vilken Internetanslutning man har... Sitter man tex och surfar via ett av Sveriges största Landstings nät (nä, jobbar inte där, sköter bara en del av deras support/drift... :rolleyes: ) så finns det en o-duglig Proxy-server som slänger upp gammal info/gamla webbsidor, och därmed gamla avatarer, shit happens.... :tungan Men ett litet knep är då att trycka ctrl + F5 så tvångsuppdateras sidan... Hi-tech... :tomten

/B
 
internet explorer?

håll in ctrl och tryck på f5

om inte det hjälper, töm kakor+temporära filer

edit: ägd av benkar :(
 
benkar skrev:
Beror på vilken Internetanslutning man har... Sitter man tex och surfar via ett av Sveriges största Landstings nät (nä, jobbar inte där, sköter bara en del av deras support/drift... :rolleyes: ) så finns det en o-duglig Proxy-server som slänger upp gammal info/gamla webbsidor, och därmed gamla avatarer, shit happens.... :tungan Men ett litet knep är då att trycka ctrl + F5 så tvångsuppdateras sidan... Hi-tech... :tomten

/B


Coolt! Det kan alltså vara så även i Linköping? Hon har sånt där 56K, va. Hi-tech. :hihi
Ska prova det nästa gång om jag kan komma ihåg det, kan ju vara intressant. :)
 
Masonit skrev:
Är det någon skillnad mellan att bara trycka F5 och trycka CTRL + F5?

\Masonit

Ingen större aning... :rolleyes: var någon som sa...

Steg 1. Tryck F5

Steg 2. Tryck ctrl + F5

Steg 3. Tryck ctrl + F5 + esc + del + ctrl + alt + del + F9 + F5....

....så töms/förnyas cashen i olika steg. vet inte vad som gäller egentligen, jobbar bara i IT-träsket, utan att veta vad jag egentligen gör där. :4skrika

/B
 
Trycker du F5 så laddas bara sidan om. Webläsaren kollar med servern om filen som anropas har ändrats sedan sist. Om filen på servern inte har ändrats sedan sist så hämtar webläsaren sidan ifrån cashen, om den har ändrats så hämtar den sidan ifrån servern på nytt...

Om du däremot trycker CTRL-F5 så tvingar du webläsaren att hämta hela sidan ifrån servern på nytt, oavsett om filen har ändrats eller inte.

Att bara trycka F5 hjälper inte alltid vid bilder, eftersom dom kan ha ändrats men namnet är fortfarande det samma. Delvis bild1.jpg heter fortfarande bild1.jpg, både på servern och i html-filen. Därför fattar inte webläsaren att den är ny. Extra lurigt blir det oxå om bilden fortfarande har samma storlek även om den har ändrats. Och då tvingas man ibland att trycka CTRL-F5...

Svårt va?!
 
Last edited:
CJ900RR skrev:
trycker du F5 så laddas bara sidan om. Om filen på servern inte har uppdaterats sedan sist så hämtar webläsaren sidan ifrån chashen.

Om du däremot trycker CTRL-F5 så tvingar du webläsaren att gämta hela sidan ifrån servern på nytt, oavsett hur gammal filen är.

Att bara trycka F5 hjälper inte alltid vi bilder, eftersom dom kan ha ändrats men namnet är fortfarande det samma. Delvis bild1.jpg heter fortfarande bild1.jpg, både på servern och i html-filen. Därför fattar inte webläsaren att den är ny. Och då tvingas man ibland att trycka CTRL-F5

Svårt va?!

Ja... :( siiitsvårt, är det dessutom någon form av script, eller annan form av autogenerade sidor, så funkar inte F5, hur man än trycker F5, då får man be dom som håller i Proxyn att undanta vissa URL:er, för att tex kunna boka biljetter via www.sj.se, helt jää...la sjukt, dom som gör Proxy-servrar vill jag.. :7peta :fatta! :fatta! :fatta! :7peta :7peta :fatta! 90% av våra Hell-desk-ärenden gäller dumma/ej korrekta webbsidor... :död

/B
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top