bild från film

bollen

weeeeee, det var kul!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Wr 250F -04 med massa godis =) och en affe
Har en .wmv-fil som jag vill få ut en stillbild ur. Har provat med Print Screen, men får då bara en svart ruta där filmen borde varit. Finns det nåt smidigt program man kan använda?

Har också det problemet med vissa filmer så du är inte ensam.

Om du har Premiere eller nåt så går det där. Är filmen liten så kan du skicka den till mig så kan jag fixa ...

Edit: Kom just på att burken är nyblåst så jag har inte Premiere installerat

Last edited:
bollen skrev:
Har en .wmv-fil som jag vill få ut en stillbild ur. Har provat med Print Screen, men får då bara en svart ruta där filmen borde varit. Finns det nåt smidigt program man kan använda?

Det går att få till printscreens i mediaspelaren om man först ställer ner maskinvaruaccelerationen till typ hälften under "Egenskaper" (Möjligen "Alternativ"...har ej tillgång till en modern dator nu.) Därefter är det bara att köra fullscreen och printscreena järnet! Och kom ihåg, CTRL + P är din bästa vän när du ska leta upp en sekvens i en film med mediaspelaren.

Backdraft skrev:
Det går att få till printscreens i mediaspelaren om man först ställer ner maskinvaruaccelerationen till typ hälften under "Egenskaper" (Möjligen "Alternativ"...har ej tillgång till en modern dator nu.) Därefter är det bara att köra fullscreen och printscreena järnet! Och kom ihåg, CTRL + P är din bästa vän när du ska leta upp en sekvens i en film med mediaspelaren.

Tackar så mycket!

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...