Bildäck Dunlop bra eller dåligt?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Tja köpte nya däck till bilen i början av april Dunlop SP Sport däckhandlaren sa att de skulle vara bra. Nu imorse fick frun punka, korden hade slitits av. Däcket är alltså högst 1½ månad har jag haft otur eller är det kassa däck?

//Dafe

Inte ens ett "dåligt" däck ska ju vara sådär dåligt.

Eller hur menar du, att det är ok bland budgetsulor att rasa samman efter 1.5 månader och det är därför som dom är så billiga? :va

Inte ens ett "dåligt" däck ska ju vara sådär dåligt.

Eller hur menar du, att det är ok bland budgetsulor att rasa samman efter 1.5 månader och det är därför som dom är så billiga? :va

Nä inget däck ska förståss va så dåligt men tillhör det budget klassen? Har det fått dåliga testresultat?

//Dafe

Det är helt klart fel på däcket, reklamera hos nasaren. Körde Sp 9000 sport på min förra bil i 6 år och har varit nöjd hela tiden.

fick du punka pga att korden gått sönder ? eller gick korden sönder när du körde utan luft ?
Jag säger inte att det ÄR så i ditt fall, men ofta så hör man kunder gnälla att däcket var kasst när dom kommer med det i 2 delar. Det visar sig då att dom kört på en spik på motorvägen och kört utan luft i typ 500m.
Naturligtvis går däcket i bitar då.

Det kan ju också vara så att montören spräckt korden när han monterade däcken, inget ovanligt alls tyvärr. Speciellt inte om det är typ 40-profil.

Kan vara fel på däck oavsett fabrikat. Kontakta däckfirman. Uppenbarligen lär det vara ett fabrikationsfel.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park