Bilarförarna hetsar oss?

ok,det är ju toppfarten som är intressand...vi hojåkare tror att vi kan slå alla bilar men det kan vi inte!Jag har en kompis som har en Challenger med lite över 500 hk då har jag inte en djävla chans att hänga med han 0-100 km/h , vilken jävla power det finns på en V-8! Jag har ju bara en gammal skithoj men ändå ....

Nej, det är så tiden andel av körningen som innebär toppfarter så den är inte så intressant.
 
Top gear eller 5gear testade en ducce av modell vass mot jag vill minnas ferarri(lambo?)på bana och vad jag minns så var det när det svängde som bilen hade övertaget,ut ur kurvorna hämtade hojen tillbaka.

Minns inte vem som vann men det var hårfint.

Så,rejsa på raka mot italienarna om ni är som mig(amatörer)och på kurviga vägar om ni bra piloter.

Henrik


Har för mig att det var en Porsche. Är 99.9% säker. Hojen vann i.a.f. inte.

Fast en KTM lär ju inte dra en Golf ändå väl? :confused:

Nä, jag fick däng. Föraren av bilen fick sedan smaka på svartkrutsmusköt.
 
Last edited:
Här är ett lite roligt accelerationstest. Sporthoj och sportbil mot jetplan :)

[YOUTUBE-ID]IDaatzkAS60[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Jag har text på hjälmen där det står ``speed limits is 4 pussys`` när dom ser det så blir dom förbannande när dom inte ens kan haka på hehehehe
Är ditt klistermärke felstavat eller var det bara du som skrev fel här? :D

(Hint: "Speed limits are 4 pussies")
Som väntat ungefär, det är först vid hojens toppfart kring 280km/h som ens bilen har en sportmössa.
R1:an fick tydligen problem och var tvungen att slå av.
 
vart hittade du klistermärket?????



Bilen vann tyvärr med någon meter

Alltså den har jag själv tillverkat och satt den på hjälmen:D

Är ditt klistermärke felstavat eller var det bara du som skrev fel här? :D

(Hint: "Speed limits are 4 pussies")

R1:an fick tydligen problem och var tvungen att slå av.

bara jag som skrev fel hehe

:D
 
Last edited:
[YOUTUBE-ID]at6VK-Yf2Pc[/YOUTUBE-ID]
Den där videon är så jäkla kass. Man ser tydligt hur hojen håller igen på ett antal ställen. Titta bara innan mållinjen. R1:an hade kunnat dra om hur lätt som helst. Porsche Carrera 4 är ingen höjdare på bana direkt, och den har absolut ingen chans mot en R1:a.
 
Om du ska klippa en literhoj måste du i princip ha en F1-bil, om vi inte talar slutändan av hastighetsmätaren.

Det "Räcker" med en Rallycross bil:P
4-cyl rak med 2 överliggande kamaxlar och 4 ventiler per cylinder. Turbo, laddluftkylare. Kompression 9,0. Borrning/slag 92/77 mm, volym 2 000 cm3. Max effekt 550 - 600 hk (405 - 440 kW) vid 6 500 r/min. Max vridmoment 800 Nm vid 4 000 r/min.
Acceleration 0-100 km/h 2,3 s
källa: http://www.teknikensvarld.se/provkorningar/saab/93_rallycross/index.xml
 
Klarar mig rätt bra sådär i starten och upp emot 150-200... sen slår man ju av för att man är ansvarsfull!:rolleyes:
Man kan ju inte hålla på att köra SÅ fort och speciellt inte om vägen svänger för mycket.
Har aspelut inget alls att göra med mitt val av hoj.

Jag gör ingen skillnad på hojar eller bilar... blir förnedrad av alla.
Hur gör man för att kunna sluta?
Finns det nån kurs på ABF eller liknande?
 
Råkade ut för en Merca SLR på E18 för 2 veckor sen när jag skulle upp till norrtälje... oxå en sån sak jag inte ens försöker mot känner jag...:huvet
 
För två år sedan hade jag en Gixxer 1100 -92 och vart så in i h-e frånåkt av en BMW mellan östgötaporten och Jönköping, det enda jag tänkte var att hur f-n kan en gammal 7 serie e32a gå så bra?!!
När jag sen skulle in och tanka på Eurostop på väg hem igen några dagar senare står bilen där och jag går fram och berättar hur impad jag vart, två veckor senare vart det affär! Bilen är en Alpina B12 5,0 och är bara byggd i 305 ex. http://www.autopower.se/galleriet/galleribilder/00052715_42887_S6.jpg
 
Kan berätta om en rolig händelse, som utspelade sig för några år sedan.
Var ute och puttrade lugnt i stan när det dyker upp en stylad BMW i röven på mig. Brydde mig inte så värst mycket först, men när den j-veln ligger tok nära å varvar, så lite putt blir man. Han följer efter mig länge genom stan å varvar gång på gång. Jag var inte så sugen på att börja rejsa mitt i stan, så jag kör in på en mack å stannar där. Några dagar senare är jag ute å kör efter små vägar, när jag kommer till en korsning dundrar en BMW förbi i en JÄVLA hastighet. Hmm EN STAJLAD BMW nä nu :mad: ska jag visa bilfan vad en hoj går för. Presis när jag ska ta upp jakten dyker det upp en Saab som kör minst lika fort. Jasså han har fått någon att rejsa imot (tänker jag när första växeln petas in) Sedan börjar en jakt i väldiga hastigheter, kommer i kapp Saaben efter en stund. Jag ligger bakom och väntar på ett bra läge för att kunna köra om. En raksträcka senare ligger jag jämnsides med Saaben, tittar in i bilen och där sitter två jävligt förvånade och upprörda poliser som hyttar med näven åt mig. Jag tror inte att jag behöver tillägga att jag var lika förvånad som de. Sänker farten snabbt och svänger in på en avtagsväg som jag kör VÄLDIGT lagligt hela vägen hem.

Tänker ibland, undra vad de sa till varandra när de ligger å jagar en fartgalning. Och sen dyker det bara upp en hoj som vill köra om.
Tack för mig.


Helt underbart!
 
Den där videon är så jäkla kass. Man ser tydligt hur hojen håller igen på ett antal ställen. Titta bara innan mållinjen. R1:an hade kunnat dra om hur lätt som helst. Porsche Carrera 4 är ingen höjdare på bana direkt, och den har absolut ingen chans mot en R1:a.

Håller med typiskt top gear. Och fjollorna dära.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top