Bilar som medvetet förstör för hojåkare!?!

Största problemet jag har när jag mc-pendlar är inte illvilja från bilisternas sida utan de som pratar i mobil. Placeringar och filbyten från helvetet. Noll uppmärksamhet.

När jag ser de vingla fram över vägbanan tänker jag: Antingen kanonfull, över 95 år eller pratar i mobil. (Eller alla tre samtidigt)

Om man ligger och nosar en grussprättande bilist i röven,och är förbannad för att det sprätter grus och sand. Då ligger man troligtvis för nära,är det då inte bättre att lätta på gasen och backa/öka avståndét till framförvarande grussprättande. Och vips så var det problemet löst.

Om man ligger och nosar en grussprättande bilist i röven,och är förbannad för att det sprätter grus och sand. Då ligger man troligtvis för nära,är det då inte bättre att lätta på gasen och backa/öka avståndét till framförvarande grussprättande. Och vips så var det problemet löst.

Eller så kör man om ?

Största problemet jag har när jag mc-pendlar är inte illvilja från bilisternas sida utan de som pratar i mobil. Placeringar och filbyten från helvetet. Noll uppmärksamhet.

När jag ser de vingla fram över vägbanan tänker jag: Antingen kanonfull, över 95 år eller pratar i mobil. (Eller alla tre samtidigt)

Kanonfull 95åring som pratar i mobil när han kör? Var har du sett det?? låter mera 20-30årig SH åkare:D

Kanonfull 95åring som pratar i mobil när han kör? Var har du sett det?? låter mera 20-30årig SH åkare:D

Hehe jag tror jag är farligast i bilen när det går i sub 100km/h, hamnar man bakom nån snigel som håller fartgränserna gärna 5kmh saktare än mätarfart... då jävlar är det narkolepsianfall på gång :D

Hehe jag tror jag är farligast i bilen när det går i sub 100km/h, hamnar man bakom nån snigel som håller fartgränserna gärna 5kmh saktare än mätarfart... då jävlar är det narkolepsianfall på gång :D

Så jävla sant!

Åt helvete med defensiv körning, kör jag inte aktivt så somnar jag. :crash

Kom igen nu, ingen som har den beryktade GoPro-filmen som diskuteras på Zatzy.

Han har ju till och med åkt tillbaka, fotograferat och lagt upp bilder på vart det inträffade. :rofl

kcm0ly.jpg

Bild 2
Bild 3
Bild 4
Bild 5

Oj :) Nu idiotförklarade han sig ännu mer, det är ju oceaner av plats. Nu måste jag fortsätta läsa tråden. Haha

Ehhh vilken dåre på zatzy, jag åkte på en mycket snarlik sträcka mellan Arboga och Eskilstuna igår (kanske till och med var mindre plats åt sidan än på bilderna), hamnade bakom en svensson i en V70 som helt sonika körde åt sidan för att släppa förbi mig trots att det bara var typ 500 meter kvar till dubbelfiligt, jag tvekade i flera hundra meter men körde sen om ändå när han vek ut åt sidan ännu en gång.
Viftade med hela armen åt han som tack, så det finns ju även jävligt bra folk på vägarna med.

Sånt uppskattas!

EDIT: Kanske ska nämna att jag kom farandes på Multin med sidoväskorna på så det kändes lite trångt.

Last edited:
Kom igen nu, ingen som har den beryktade GoPro-filmen som diskuteras på Zatzy.

Han har ju till och med åkt tillbaka, fotograferat och lagt upp bilder på vart det inträffade. :rofl

Man kan ju tillochmed köra om med en 24m på ställ :yoparty

hade han sandlådesnubben en showlack för en mille istf trimmning så kan jag nästan tycka att han har rätt men annars så är han en djä-a bölgroda. :huvet
surgubbe innan 25, var ska detta sluta :confused:

Det är väl lagligt att köra om till vänster bara man håller sig inom linjerna lr? :va

Problemet är dock INTE löst om du tänker efter lite, eller det gruset som stänker upp på vägbanan försvinner om man ligger en bit bakom? :huvet

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti