Bilar - pickups

falo skrev:
Subarun har väl funnits länge... ???
Bara inte saluförts i sverige...

Jupp, men tydligen så skall den tas in till Sverige av ett antal handlare. Men importören var tydligen inte intresserad av att ta in den, så det blir väl "parallell-import" då antar jag?
Den borde sälja i sverige tycker man, alla vill väl inte åka runt i nissan & mitsubishi pickisar?

Blue skrev:
Chevrolet har Duramax 6,6l motor
Dodge Ram har Cummins motor ;)

Fel av mig, självklart menade jag 5,9l cummins diesel. Jag blev bara så upphetsad av själva minnet att jag blandade ihop de två :näsblod

Maldiani skrev:
Då är Australien difinitivt det rätta stället för dig, personligen så gillar jag inte dessa bilar, gillar inte Holden för den delen heller, men smaken e som baken..
Förmodligen varenda aussii unges stora dröm..

jag var där i två månader för 2 år sen och det var där jag blev förälskad för första gången. kan kanske komma över det efter att ha sett den här
http://www.blocket.se/view/3558113.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

oscar skrev:
Den här är nog kul både som vinterbil och hojtransport! :)

http://www.blocket.se/view/3828878.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&city=0

Jag har haft en sån, fast utan höjning.

Grymt skön bil, fast nästan helt värdelös som hojtransport.

Flaket är bara två meter långt så det kan vara problem att få på en hoj och stänga baklämmen.
Man måste ha lång ramp för att Sporthojar inte ska släpa i magkåpan.
Ungefär 70cm i flakhöjd i orginalskick.

Mina 5 öre

hållundan skrev:
Heter den också Viper? Dodge Viper hette väl Chrysler Vipern innan, eller är det nåt fuffens här?

Den heter Dodge Ram SRT 10.
http://www.dodge.com/srt-10/index.html

Bifogat

• Dodge srt1.jpg
    Dodge srt1.jpg
    34.8 KB · Visningar: 41
  • Dodge srt.jpg
    Dodge srt.jpg
    43.3 KB · Visningar: 49
Last edited:
hållundan skrev:
Heter den också Viper? Dodge Viper hette väl Chrysler Vipern innan, eller är det nåt fuffens här?

Dodge Viper är Dodge Viper, men dom heter ibland Chrysler Viper bara för att dom inte har någon generalagent i sverige. Som dom som är Dodge är impoterade och dom som heter Chrysler är Svensksålda. Så här vart förr iallafall.

Samma sak med Jeep, det står Chrysler i motorrummet på våran Cherokee.

Therudeboy skrev:
Samma sak med Jeep, det står Chrysler i motorrummet på våran Cherokee.
Om det inte är den nyaste modellen av Cherokee med dieselmotor, då är det en merca-motor. Är det den tidigare modellen av Cherokee med dieselmotor så har jag för mig att det är så illa så att det sitter en Isuzu-motor i dem... :fyllisar

Esquire skrev:
Om det inte är den nyaste modellen av Cherokee med dieselmotor, då är det en merca-motor. Är det den tidigare modellen av Cherokee med dieselmotor så har jag för mig att det är så illa så att det sitter en Isuzu-motor i dem... :fyllisar

Har den gamla -95 med Vm-diesel. Generation före dvs 2.1td var Renault Traffic diesel. Men nu var det ju inte det jag ville ha fram, utan att Chrysler är den som tar/tog in Jeep i Europa innan iallafall.

Therudeboy skrev:
Men nu var det ju inte det jag ville ha fram, utan att Chrysler är den som tar/tog in Jeep i Europa innan iallafall.
Eller så kan man kort och gott säga att det är DaimlerChrysler koncernen :brynad
http://www.daimlerchrysler.se/
Även Smart tillhör DaimlerChrysler, så alltså borde man ju nästan kunna säga att en Viper och en Smartcar är kusiner :hihi

Jag tycker för övrigt att Jeep är ganska vettiga för att vara amerikanska bilar. Synd bara att deras pickup Commanche inte har tillverkats sedan slutet av 80-talet :(

escalade.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back