bil till knarren

peter the great

P-nutz in da hus(peterpain)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000+cbr900rR och 1"mindre fälgar än rigge(slalomåkarn)
funderar på att köpa en cheva astro och undrar då om man får in hojen i en sån eller är dom för små...

köp nån sunkig cheva/dodge van istället, lr en gammal vw caddy

astron är väll lite si och så med kvaliteten (en på jobbet som har en sån, han är inte sååå nöjd)

WaZZe skrev:

astron är väll lite si och så med kvaliteten (en på jobbet som har en sån, han är inte sååå nöjd)

CAddy får man inte in en mc i. Inte nya modellen iallafall... kanske finns en gammal större som jag inte känner till.

electronaut skrev:
CAddy får man inte in en mc i. Inte nya modellen iallafall... kanske finns en gammal större som jag inte känner till.
Det går utmärkt att lasta EN motard i Caddyn :fakta

//Anders

WaZZe skrev:

vill inte ha nån sunkig stor bil vill ha en bil som man kan ha som bruksbil oxå...
förslag på annat då..

peter the great skrev:
vill inte ha nån sunkig stor bil vill ha en bil som man kan ha som bruksbil oxå...
förslag på annat då..

svårt det här :), du vill altså ha en som funkar som familjebil/vardags bil??? en toyota hiace då?? går en sm in i en sån??,
eller nissan kingcab, toyota hilux/vw taro, vw carvelle

Jag kör Mercedes Vito. Har den till jobbet varje dag osv. Visst är det ingen kul bil.
Men det blir roligare hojkörning så jag står ut med den.

MB Vito här också, men med lite större motor :) Fungerar bra som vardagsbil och det är inga problem att åka till bolaget och storhandla, om vi så säger... Ingen sportbil direkt, men det rör på sig ändå och den är liten nog att gå in på vanliga parkeringar och på färjorna som personbil, men stor nog att ta en eller ett par hojar och alla tänkbara tillbehör. Nackdelen är att den är dyr i inköp - men det har man igen när det är dags att byta upp sig.

peter the great skrev:
jag hade tänkt mig nått för max 30k

Ja, då går ju en Vito bort direkt. Billigaste långmilarna brukar börja kring 80.000. Du kan däremot hitta diverse Chevor o.d. för de slantarna.

jag kör skoda pick-up -98, en kanonbil som man med lite fantasi lastar två hojjar på. inget för storfamiljen men det är skönt att inte ha så många viljor med ibland :D

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back