Bil Sökes

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Står just nu liksom mellan två bilar. Garageuppfarten är tom. Behöver en bra bil med automatlåda för ca 20-40 tkr. Fler önskemål är farthållare, ac och dragkrok. Det viktigaste är dock skicket samt att det är en automat.
Förslag emottages tacksamt, leta bil är DÖ-tråkigt :(

Köp en Audi, dåtsche kvalität till 100%, även om den kostar lite mer.

R1 racer skrev:
2307914 Varför just automat :va

Nu gissar jag bara men är de manuell blir det för komplicerat för den gamle mannen, har har ju aut på hojen också. Visste ni inte det :hihi

Maverick_ou812 skrev:
2307922 Han är en gammal gubbe som inte orkar växla. Misstänker det är samma sak på SRW. Det är därför PGH kan köra ifrån honom... (flamebait, jepp, kom igen nu :hihi )

Nu skall du inte vara ful i mun Maverick. Du är väl lika gammal, nästan iaf. Jag drar Garto i sexans växel på SRW :banana

Maverick_ou812 skrev:
2307922 Han är en gammal gubbe som inte orkar växla. Misstänker det är samma sak på SRW. Det är därför PGH kan köra ifrån honom... (flamebait, jepp, kom igen nu :hihi )

Jag nappar inte på flamebates :tungan

Men visst, det hade varit bra med automat på hojen när man kör med PGH på SRW, det blir ju inte mycket växlat ändå i det tempot :D

Man är ju glad att man inte har Ducce i alla fall, sitter det inte en 3-växlad låda fr Puch Florida på en sån?

.....................

Men om jag ska svara seriöst på frågan om varför jag vill ha automat så tycker jag att det är skoj att växla sporthoj eller sportbil. Bruksbil ska köra av sig själv.

Och SLUTA NU spamma i min tråd :fatta!

El Garto skrev:
2307952 Jag fick ju nästan körförbud ju, FICK ju inte gazza för Corben :confused:
och det var PGH´s fel :mad:

Vaddå, mitt fel??? Kan ju hjälpa att du vinglar som en annan full höna. Körde du inte om på innern också???

Finns ju inga Imprezor med autoväxel :fatta!
En Volvo 245 DL med dina krav, hittar du lätt :tummenupp
www.blocket.se

....i bästa fall en 745 Intercooler - när uppskruvat laddtryck så rör den på sig lite i alla fall. Lägger du på lite till så får du en 855 turbo med auto som efter enkel chippning (7000pix+avgas+filter) ger 300hkr+ :tummenupp :tummenupp
/Sista hade jag lätt satsat på med den budgeten!

Robz skrev:
2307994 Finns ju inga Imprezor med autoväxel :fatta!
En Volvo 245 DL med dina krav, hittar du lätt :tummenupp
www.blocket.se

....i bästa fall en 745 Intercooler - när uppskruvat laddtryck så rör den på sig lite i alla fall. Lägger du på lite till så får du en 855 turbo med auto som efter enkel chippning (7000pix+avgas+filter) ger 300hkr+ :tummenupp :tummenupp
/Sista hade jag lätt satsat på med den budgeten!
Efter dagens övningar trodde jag du skulle förslå en John Deere med dubbla turboaggregat och NOS... :hihi

El Garto skrev:
2307976 Detaljer, ovidkommande detaljer. Det var DITT fel och det VET du :mad:

Håll dig till ditt bilköp nu va och sälj av din hoj och köp ej ny. Måste vara frustrerande att ligga bakom hela tiden och aldrig kunna köra om. Funderat på turboladda din hoj :tungan

Kolla in här
http://www.bytbil.com/
Välj begagnade bilar - Utökad sökning - Automatväxel på växellådan

klarrrt

Automatare är skönt att köra för vem f..n giter att röra runt i bensinen när man är ute å tuffar. Då planerar man för nya rundor med hojen.

Maverick_ou812 skrev:
2308036 Efter dagens övningar trodde jag du skulle förslå en John Deere med dubbla turboaggregat och NOS... :hihi
Straffpunkt... eller vad du sa häromdagen? :D
Japp - häftigt värre idag med Dingerink's 4xKeith black (http://www.keithblack.com/) á 2500+ hk = 10 000 hk+.... dock är Top fuel häftigare!
Alla dessa alternativ, inklusive Minipullers, ligger ju utanför budgeten o har manuell bromsstyrning - nä, en hederlig 850/855 turbo med BSR-chip......... billig i drift o 0-100 på 6,2s (Gökursklockat på min förra bil), spinner loss i 3:an på torr asfalt med pissedäck :banana

PS
Alla 850 T5 är importerade = ännu lägre pris!
Varumärket "T5" kom i Sverige med S/V70, men användes på 850 serien utomlands... Samma motor.
EDIT: T5R har lite större turbo, men ger samma host när chippad :hihi
DS

Last edited:
Robz skrev:
2308106 Straffpunkt... eller vad du sa häromdagen? :D
Japp - häftigt värre idag med Dingerink's 4xKeith black (http://www.keithblack.com/) á 2500+ hk = 10 000 hk+.... dock är Top fuel häftigare!
Alla dessa alternativ, inklusive Minipullers, ligger ju utanför budgeten o har manuell bromsstyrning - nä, en hederlig 850/855 turbo med BSR-chip......... billig i drift o 0-100 på 6,2s (Gökursklockat på min förra bil), spinner loss i 3:an på torr asfalt med pissedäck :banana

PS
Alla 850 T5 är importerade = ännu lägre pris!
Varumärket "T5" kom i Sverige med S/V70, men användes på 850 serien utomlands... Samma motor.
EDIT: T5R har lite större turbo, men ger samma host när chippad :hihi
DS

Mesigt vad sägs om en sån här:
http://www.ronpatrickstuff.com/
:D
/R

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer