Bil runt 10 000.

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Driftsäker bil som är relativt bensinsnål och kul. Vad ska jag ha då? Letar efter nån Honda CRX men alla på blocket ligger runt 30 000! Gav 25k för min förra Nissan 200Sx 90 som är en bra mkt roligare busbil. Men som sagt denna ska först och främst användas till jobbet å va billig...

Fram med förslagen...

MostWanted skrev:
Driftsäker bil som är relativt bensinsnål och kul. Vad ska jag ha då? Letar efter nån Honda CRX men alla på blocket ligger runt 30 000! Gav 25k för min förra Nissan 200Sx 90 som är en bra mkt roligare busbil. Men som sagt denna ska först och främst användas till jobbet å va billig...

Fram med förslagen...

Audi 100 med valfri motor gärna en 5:a.

Köpte en sådan -88. för 7500:- Rost på 2 ställen (inte mycket)
31 000 mil. Motorn låter kanon, går kanon.

Golf Gti mk 1 special årsmodell 82-84
1,8l motor på ca 110hk och tjänstevikt på ca 700kg.
För 10kkr får du en i fint skick!

köp en toyota corolla eller en toyota camry. Dom är som duracell batterier, bara går och går och går.

En Fiat Uno 75sx eller Tipo 1.6 ,för ca 10000 så får du en i mkt fint skick,1992-93 Roliga att köra,billiga delar.
Men se upp för elfel och rost,annars mkt prisvärda om man vågar sig på dom vill säga.
Blir nog en själv nu när jag sålt Toyotajäveln....usch!

Jag måste tipsa om en bil som andra aldrig kommer tro mig om.

Köp en Ford Fiesta!
Visst, det är ju ingen man glider nere i stan i kl 23 på lördag men det är en bil som är grymt underskattad och du som bara ska ha den till jobbet så rekommenderar jag den starkt.
Jag är ju en fattig student så den bilen passar mig perfekt och för dig som har lite högre inkomst så kommer du spara mycket pengar på den bilen, löjligt billig i försäkring och bensinsnål som kan kallas duga!
Jag tankar min bil för 300kr och då kan jag köra med den i ca 2 veckor och då kör jag normalt, dvs jag kör då när jag behöver köra så det är inte så att jag kör med den 2ggr/vecka för att då kunna köra med den i 2 veckor.

Quaya skrev:
Jag tankar min bil för 300kr och då kan jag köra med den i ca 2 veckor och då kör jag normalt, dvs jag kör då när jag behöver köra så det är inte så att jag kör med den 2ggr/vecka för att då kunna köra med den i 2 veckor.

Det där är väl ändå ganska relativt, hade du sagt 60 mil lr nåt sånt hade det ju varit godkänt. Men 2 veckor? :D

Skall själv köpa mej en liten skitbil frammåt vintern. Har haft 2 olika ford fiesta dom senaste vintrarna. Ingen direkt komfort, men ekonomiskt är det inte att klagas på. Föredrar dock den äldre modellen runt -82 där nånstans.

Själv lutar det nog åt en Nissan sunny runt -90 nånstans. Riktigt fula men lite mer komfort än fiesta samt billigt. Se upp med rost dock!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt