Bil på MC-parkering

Davvo

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
GPZ750
I morse när jag less och förbannad tråcklat mig förbi helvetesköerna så möttes jag av ännu en katastrofal syn: På mc-parkeringen står en liten grå biljävel prydligt intryckt med samtliga små 12-tums hjul innanför linjerna. Idag IGEN !! Naturligtvis är parkeringsrutan helt oanvändbar pga detta, så efter att ringt parkeringsbolaget (som kanske för en gångs skull skulle kunna göra nytta) kollar jag reg-numret mot bilregistret.
* INFO BORTTAGEN - EMOT PUL REGLER *

Antingen så är han skenregistrerad eller så får han stå där helt lagligt. Och då är det väl bara att nån tillräckligt kriminell HD-ägare tar lagen (eller bilen) i egna händer.

Vilken morgon...

Last edited by a moderator:
Jag förstår din frustration, men antagligen så har mopedbilar rätt att parkera i MC-rutor?

Hursomhelst så kan du inte publicera hans namn här, det är ett brott mot PUL och kan ge Swedie problem, så ta bort det snabbt.

Jag har läst någonstans att MC:n får stå inom ett visst antal meter från cykel-ställ.
Fanns det inget sådant i närheten då?

peter_n skrev:
Jag har läst någonstans att MC:n får stå inom ett visst antal meter från cykel-ställ.

Intressant- minns du var du läste detta ? Känns som ett "måste veta" !!!

olika regler i olika kommuner,, men bara att ställa sig på bil plats de bötfäller dig inte endå... pga de e så lata å vet inte vart de ska sätta boten,,, men testa å ha parkeringstillståndet i fickan första gångerna du parkerar så kan du inte bli skyldig att betala om du inte tror mig...

Davvo skrev:
Intressant- minns du var du läste detta ? Känns som ett "måste veta" !!!

Som jag minns det var det en (mycket väl fungerande) försöksverksamhet i Göteborg, inte aktuellt i övriga landet alltså.

Så kom igen Davvo, kör in GPZ:ans monsterlykta med full kraft i sidan på honom bara. ;-)

/J

jag har sett väldigt många motorcycklar som är parkerade lite hur som helst i stan, cyckelställ, på gatan osv.

får man parkera lite hur som helst med MC?

jag har gjort d iaf d senaste tiden. bör jag sluta med de?

weejj: fortsätt du :P blir jue endå bara 300kr,, vilket du redan kanske hunnit tjännat in på å åka leta å inte betalat :)

högst personlig åsikt...

peter_n skrev:

man får stå upp till två meter utanför ett cykelställ..på båda sidorna om stället.

Varför parkerade du inte framför honom?? det hade jag gjort :hihi vikken jävla idiot förövrigt, kan aldrig tänka mig att han får stå där, han får parkera som alla andra på 4 hjul.....

om du hittar en plats på mc,n där den inte blåder eller regnar bort så ha en kulspetspenna med dig och skriv ditt regnr på biljetten så e det ju lite "svårare" att sno den?

bagerah skrev:
om du hittar en plats på mc,n där den inte blåder eller regnar bort så ha en kulspetspenna med dig och skriv ditt regnr på biljetten så e det ju lite "svårare" att sno den?
Har frågat både ordningsmakten och diverse p-vakter. Bästa tipset var att lösa biljett, men att inte sätta den på hojen utan stoppa den i fickan. Får man böter ska man stövla in hos ordningsmakten med p-biljetten i högsta hugg så avskriver de den... Lite omständigt!
/Hasse
PS Har f.ö. fått ett antal p-boter avskrivna på studs, bara att gå in till polisen och klaga lite vänligt. De är oftast själva lagom less på omöjliga p-vakter, så det gör de med ett leende på läpparna!

Jag träffade syrran på Arlanda på första maj när hon var på väg vidare norrut. En snubbe med en pickis parkerade samtidigt bredvid mig på korttidsparkeringen.

När jag kom tillbaka 20 minuter senare kom han och frågade vad han fått på rutan. "-Sorry P-böter" klämde jag ur mig på engelska (stod "Lettiska Trähus" på hans kärra). 500 spänn åkte han på men jag fick inget... PUST. Jag löste ingen biljett och ställde mig mitt i en P-ruta.

weeeiii skrev:
jag har sett väldigt många motorcycklar som är parkerade lite hur som helst i stan, cyckelställ, på gatan osv.

får man parkera lite hur som helst med MC?

jag har gjort d iaf d senaste tiden. bör jag sluta med de?

Det är inte att rekomendera skulle jag vilja säga. Jag åkte på 700 spänn i böter för parkering utanför Feskarbröderna vid Nordstan. Kändes onödigt! :(
Dom hade inga problem att sätta fast boten, den satt prydligt intryckt mellan sadel och tank. Jag hade ju parkerat på en trottoar så det var ju inget snack.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025