Bil på fel sida av vägen [bild & film]

Hmm jag tycker det ser ut som att bilen ska börja köra om lastbilen ,men ser hojen komma farande och svänger då in på rastplatsen för att undervika en krock.
Helt klart har bilisten inte sett dig, eller misstolkat dig som en moped.

Glad att du är oskadd.:)

Vi hojåkare är verkligen helt osynliga för bilister. Jag kör med det i huvudet hela tiden. Har aldrig varit jättenära o krocka med någon bil. Tänk före vad bilisten kommer att göra, innan bilsten kommer på det själva

:fakta Bra ordspråk: Tänk före, va före

Hmm jag tycker det ser ut som att bilen ska börja köra om lastbilen ,men ser hojen komma farande och svänger då in på rastplatsen för att undervika en krock.
Helt klart har bilisten inte sett dig, eller misstolkat dig som en moped.

Glad att du är oskadd.:)

Håller med, Bilisten gör en omkörning och har sett dig för sent.Och gör
det bästa av situationen,Dom flesta hade nog panikbromsat och då hade
det inte slutat bra.

Kan du, med handen på hjärtat, säga att du aldrig någonsin kör över gällande hastighet?
Nej jag kan inte det, men jag förutsätter inte heller att mina medtrafikanter förstår att jag kör över gällande hastighet som TS och andra i tråden verkar göra.

Det är samma sak när jag åkt med personer som ligger och kör för fort i vänsterfil och som både tutar, helljusblinkar och skriker på någon stackars billist lite längre fram som råkade missa fartbedömningen av bakomvarande bil när den ville gå ut i vänster körfält och göra en laglig omkörning. Helt obegripligt i min värld, inser man inte sin egen roll i den uppstådda situationen?

(filmen funka fint)

Vilken idiotbilist! Mindre kul upplevelse på hojen, märks att du iaf uppmärksammar det tidigt (som jag uppfattar det) och bromsar.

Det är svårt låta bli tänka vad som hänt om farten varit lite högre eller om du hade kommit fram någon enstaka sekund tidigare...

Ingen direkt snygg vänstersväng av bilisten.

Bra att det gick bra - den här gången!

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger