Bil på fel sida av vägen [bild & film]

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Alla vi har ju sett både det ena och det andra tokiga beteendet ute i trafiken.
Nu när jag införskaffat en hjälmkamera så börjar alla dessa tillfällen fastna på film.
Det är ganska intressant att se hur folk aggerar i trafiken.

Följande är filmat vid Stora Wäsby (Preem/McDonalds) gamla vägen.
Folk stannar till lite hur som helst vid vägkanten för att gå upp till McDonalds.
Vägen är ganska hårt trafikerad så det blir intressant ibland, detta är en av dessa gånger.
Jag körde om bussen och såg på ganska bra avstånd vad han höll på med så det var ingen direkt fara. Men man blir ju lite irriterad över hur folk tänker när dom kör.
Antar att det var det gamla "jag trodde det var en moped som kom" tänkandet.

Filmen finns här:
http://www.strima.se/visa.php?f=483adab247cef

Bifogat

• Bil_1.jpg
    Bil_1.jpg
    40.8 KB · Visningar: 318
  • Bil_2.jpg
    Bil_2.jpg
    38.1 KB · Visningar: 211
  • Bil_3.jpg
    Bil_3.jpg
    35.8 KB · Visningar: 220
  • Bil_4.jpg
    Bil_4.jpg
    40.7 KB · Visningar: 264
  • Bil_5.jpg
    Bil_5.jpg
    39.1 KB · Visningar: 344
du borde vänt och gjort en fuck you burnout...

men skämt åsido, verkligen en idiot. med fara för andras liv.

det skulle också vara intressant att se hans/hennes reaktion ifall du hade vänt och (på nåt sätt) visat filmen och vad som nästan hände...

Last edited:
Jesus Kristus, fick ont i hjärtat av att se klippet. Vilken tur att du klarade dig, hade du fått för dig att köra jättesnabbt på den där vägen istället så hade du kanske inte haft lika mycket tur.

Hade utan tvekan vänt och konfronterat bilisten med filmen i näven.

Vafan kan ju skrämma upp honom/henne/det om inte annat, säg att det blir en anmälan för vårdslöshet och att filmen får tala för sig själv i rätten, kan ju få en fin lördagspeng om dom blir rädda nog och vill köpa sig fria :)

Hade utan tvekan vänt och konfronterat bilisten med filmen i näven.

Vafan kan ju skrämma upp honom/henne/det om inte annat, säg att det blir en anmälan för vårdslöshet och att filmen får tala för sig själv i rätten, kan ju få en fin lördagspeng om dom blir rädda nog och vill köpa sig fria :)
Jag funderade på att vända och prata med han men å andra sidan var jag lite för upprörd för att det skulle bli något vettigt sagt.
Har för övrigt hans regnummer och hans adress men tänker inte börja förfölja och söka upp folk även om tanken är ganska lockande. :D

Förresten cirka 20 sekunder senare på samma väg så möter jag 2 polisbilar och 2 polishojar, synd att dom inte dök upp tidigare bara.
Just polisen var för övrigt det skäl till att jag höll vettig hastighet. Hade redan mött 2 polishojar innan detta inträffade.

det där är skrämmande alltså. Mycket bra kvalité på klippet, hoppas du inte klarar av att hitta några fler skräckexempel =)

med tanke på farten i omkörningen och att han fortsätter accsa efter har jag väldigt svårt o tro att det gick i 80, om inte bilarna körde i 40.
Hade jag hållit mitt vanliga Bomber-tempo så hade jag inte skrivit något mer på Sporthoj efter det där.

Fast å anda sidan hade jag haft en ganska trevlig köra-fort-jagad-av-2-mc-poliser-film ända fram till Stora Wäsby. :tungan

Jag tycker det ser som bilisten gör en räddning i sista stund, förmodar att han inte såg cyckeln eller missbedömde farten och gör det ända rätta och slänger sig över till rastplatsen för att inte krocka. En mycket bra lösning på situationen som troligen räddade mc förarens liv.

Jag tycker det ser som bilisten gör en räddning i sista stund, förmodar att han inte såg cyckeln eller missbedömde farten och gör det ända rätta och slänger sig över till rastplatsen för att inte krocka. En mycket bra lösning på situationen som troligen räddade mc förarens liv.

...och tittar du extra noga så märker du att bilistens intention alltid har varit att ta sig till vänster sida (finns inga plötsliga rattrörelser etc), dvs inte för att väja för hojjen, samt att hans fart också var låg vilket innebär att han ska parkera sin kärra...

tror inte det är någon form av räddning utan han skulle fömodligen parkera där som många andra. Hade han försökt göra en räddning så hade han ju försökt ta sig in där lite snabbare istället för att nästan stanna halvvägs ut i vägen.

*/ ?>
Nyheter
Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger