Bil orsakar olycka

gammal men lika irriterande i alla fall..

Och en bra påminnelse på att man ska ge faan inte att ligga i döda vinkeln vid en omkörning om man inte vill att detta ska hända...

Vilken jävla idiot! vet han inte vad backspeglarna är till för eller?:huvet

jag tycker det var lika mycket motorcyklistens fel som bilistens. båda började ju i princip köra om samtidigt och varför skulle bilisten se upp för hojen om inte motorcyklisten tittade tillräckligt efter med bilen :) nåväl förstår att han som filmade det hela blev sur men han får nog skylla sig själv.

jag tycker det var lika mycket motorcyklistens fel som bilistens. båda började ju i princip köra om samtidigt och varför skulle bilisten se upp för hojen om inte motorcyklisten tittade tillräckligt efter med bilen :) nåväl förstår att han som filmade det hela blev sur men han får nog skylla sig själv.

Sant så är det.

jag tycker det var lika mycket motorcyklistens fel som bilistens. båda började ju i princip köra om samtidigt /.../han får nog skylla sig själv.

I princip är inte bra nog.
Moppen har helt klart påbörjat sin omkörning när bilen påbörjar sin.
Du får inte förhindra eller försvåra för en omkörande:fakta

3083380 I princip är inte bra nog.
Moppen har helt klart påbörjat sin omkörning när bilen påbörjar sin.
Du får inte förhindra eller försvåra för en omkörande:fakta
I praktiken är det nästan alltid den som kommer bakifrån som har ansvaret.

körde bakom en såndär dåre med bilen här om dan..kommer i full fart i ytter fil, och tvingas bromsa skarpt för en ung man i en saab kombi.
bilister är farligt folk..

Varken hojjen eller bilen blinkar för omkörning? I för sig hade det väl inte hjälpt i denna situation.
Är det fortfarande den som först påbörjar en omkörning, genom att blinka, som har företräde?
Ser jag fel eller har den röda bilen långt till framförvarande, varför kör han då över i vänster körfält? Trängning?

Han har minst 25 meter eller kanske lite mer fram till nästa bil och nu när det nämndes så ser det ut som en "Trängning"....

Kolla en gång till.

Jag trodde först samma sak men det är en bil precis framför den röda, kolla skuggan så ser ni :tummenupp.

fan vissa vill man skjuta med nackskott direkt.
medveten prejjning så det stänker om det.

Samma sak för dig, kolla en gång till ;).

Last edited:
Varken hojjen eller bilen blinkar för omkörning? I för sig hade det väl inte hjälpt i denna situation.
Är det fortfarande den som först påbörjar en omkörning, genom att blinka, som har företräde?
Ser jag fel eller har den röda bilen långt till framförvarande, varför kör han då över i vänster körfält? Trängning?

Spelar ju ingen roll om hojjen har blinkat eller inte, det är faktiskt en skyldighet att hålla uppsikt när man byter körfält. När MC-föraren bytte var det ju bevisligen lugnt, bilföraren gör däremot bort sig..
Om man tittar några gånger ser det faktiskt ut som bilföraren tar med sig blinkersen i svängen.

Varför inte göra som man gör i thailand och läggar en snäll "tut tut" innan man kör om. Du får man uppmärksamhet från bilistens sida.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT