Bil & MC Fellingsbro

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Tjena!
Har spanat in en hoj som finns till salu på Bil och mc i fellingsbro. Undrar om nån av er har erfarenhet av att ha handlat därifrån nån gång??

Känns ju lite konstigt att tex få av hojarna är rengjorda före fotografering, läste en annons där det stog att det var 60 % kvar av däcken, men på bilden visades däck som man knapps skulle väga rulla upp en hoj på släpet med.

Berätta vad ni vet!!!

2 glada bröder(tror jag) som säljer hojar de är trevliga att ha att göra med när man är där(har aldrig handlat där), skäms nästan på deras bekostnad vilket risigt skick de är i, de är så allmänt "nötta" och trötta, färgsläpp, skav, smårepor, en tvätt, allmän upputsning o vaxning skulle kunna göra underverk på många av de sunkiga "liken" som oftast ser mycket bättre ut på bild än i verkligheten tyvärr..Tror du hittar finare o fräschare privat, alla kategorier, men man kan kanske pruta hejvilt?

Är det någon hoj du verkligen är intresserad av där så kan man ju alltid åka dit o titta åt dig, men jag själv skulle nog inte vilja handla deras hojar..ibland får de in något finare guldkorn, men de är få..

Diskutera gärna deras 3 månadersgaranti de lämnar, detta är oseriöst då det inte finns något sådant enligt konsumentköplagen, INGEN seriös firma använder sig av 3 månaders garanti, det är minst 6 månader som som gäller inget annat! Bara en sådan "luddig" sak gör nog att man inte skall handla garantihoj av dem, eller åtminstone upplysa dem vad som gäller, eller fråga om deras "hojaffärer" står utanför konsumentköplagens regelverk? Gör den inte det, så kan man ju skarpt ifrågasätta hur de gör vid ett garantiåtagande oxå...

En annan sak som gäller många, dock inte alla, mc affärer som poppar upp är hur dåligt insatta de är i modeller av märken, årsuppdateringar mm mm, effekt, hur vissa årsmodeller såg ut etc etc, ja menar är de inte intresserade av att sälja och kunna sitt jobb:va:brinnerupJag som lekman men väldigt intresserad av ämnet kan mer än många därute som säljer hoj...

Var där för ett par veckor sedan, vilken hoj var det? Det kan ju ha varit en "nyinbytt" där då de verkar ha lite omsättning, tror de får in mycket byten, men kan ha varit en jag sett närmare med.:va

Last edited:
Håller med, gemytliga gubbar som gärna bjuder på fika o snackar hoj rent allmänt. Har tittat på ett antal aldre gixxer 1100/750 där när jag varit i krokarna i jobbet men dessvärre har skick och beskrivning inte lirat någongång. "Pärlor" har visat sig vara rätt kantstötta exemplar, ibland har de inte ens brytt sig om att tvätta hojarna. Inget ställe jag numera åker några omvägar för.

2 glada bröder(tror jag) som säljer hojar de är trevliga att ha att göra med när man är där(har aldrig handlat där), skäms nästan på deras bekostnad vilket risigt skick de är i, de är så allmänt "nötta" och trötta, färgsläpp, skav, smårepor, en tvätt, allmän upputsning o vaxning skulle kunna göra underverk på många av de sunkiga "liken" som oftast ser mycket bättre ut på bild än i verkligheten tyvärr..Tror du hittar finare o fräschare privat, alla kategorier, men man kan kanske pruta hejvilt?

Är det någon hoj du verkligen är intresserad av där så kan man ju alltid åka dit o titta åt dig, men jag själv skulle nog inte vilja handla deras hojar..ibland får de in något finare guldkorn, men de är få..

Diskutera gärna deras 3 månadersgaranti de lämnar, detta är oseriöst då det inte finns något sådant enligt konsumentköplagen, INGEN seriös firma använder sig av 3 månaders garanti, det är minst 6 månader som som gäller inget annat! Bara en sådan "luddig" sak gör nog att man inte skall handla garantihoj av dem, eller åtminstone upplysa dem vad som gäller, eller fråga om deras "hojaffärer" står utanför konsumentköplagens regelverk? Gör den inte det, så kan man ju skarpt ifrågasätta hur de gör vid ett garantiåtagande oxå...

En annan sak som gäller många, dock inte alla, mc affärer som poppar upp är hur dåligt insatta de är i modeller av märken, årsuppdateringar mm mm, effekt, hur vissa årsmodeller såg ut etc etc, ja menar är de inte intresserade av att sälja och kunna sitt jobb:va:brinnerupJag som lekman men väldigt intresserad av ämnet kan mer än många därute som säljer hoj...

Var där för ett par veckor sedan, vilken hoj var det? Det kan ju ha varit en "nyinbytt" där då de verkar ha lite omsättning, tror de får in mycket byten, men kan ha varit en jag sett närmare med.:va

Ja det var väl ungefär den uppfattningen man fick när man kollade deras annonser, en sån enkel sak som att tvätta av hojarna innan man knäppte kort hade ju gjort en hel del, å kanske lagt på fräscha sulor för att kunna få ut lite mer för dom.

Spanade in en cbr900rr -98 som jag tror dom fick in förra veckan eller veckan före. Skulle helst köpa från firma för att få nån slags garanti med "utifall", men det lutar mer å mer åt att man går åp banken och tigger lite och köper privat istället.

Tackar för infon / Hans

Det är väl oftast egenimporterade hojar enl. vad jag förstått, dom hojar jag kollat på hos dom så står det 0 ägare enl. vv

Det spelar ju inte nån roll att det är egenimport, men ändå.....

Bilderna på Blocket är ju inte dom bästa och informationen tycker jag är bristfällig så man har ju inte nån aning om skick på hojen.

Och alla har ju dåliga däck :va

Mycket importhojar och jag har kollat på en hoj som var såld där och killen som köpt sin hoj av de som han sen skulle sälja till mig visste inte riktigt att det var en importhoj han köpt och dessutom var den reggad för endast en person. Jag vet inte om kille valsade med mig men jag backade ur.

Hoppla .. Har köpt en hoj därifrån som ska hämtas om två veckor.. Blir orolig nu.. har inte kollat på den :)

Iaf så stog det -99 i annonsen.. vilket visade sig vara en -00 när jag betalt och fått reg-nr.. Nu när det ligger ute en annan av samma modell som det står -00 på så ser jag direkt att det inte är en -00...
Sen visste jag inte att det var en importhoj förräns efter köpet och jag slagit den på fordonsregistret heller..

Men det var en tjej jag snackade med i telefonen, och hon kändes trovärdig när hon beskrev vad hon såg när hon kollade på den, och svarade på mina frågor.. Sen så var den i bättre skick än de andra jag såg på bilderna, och därav ett par tusenlappar mer i pris..
Tog dock tre omgångars mailande innan de skickade kvitto, inte för det kändes som de försökte slingra sig, bara lathet, de lovade alla gångerna att skicka det..

2 glada bröder(tror jag)

Nej, det är en kvinna som har firman.
Var sugen på att byta in en hoj ifrån dom.
Men fick kontakta dom ett flertal ggr innan jag ens fick svar.
Samt att när kompisen köpte en hoj utav dom, så fick han aldrig ett tillbehör som dom hade gjort upp innan köpet.

TS: antar att det är en av dom kopparröda CBR900:orna du är spekulant på?
Jag kikade på dom annonserna också, den som är billigare hade en liten bula i tanken är den info jag fick.

Dom är skittrevliga och säljer importerade hojar som de hämtar själva.

Jag skulle gärna köpa hoj från dom utan att tveka en sekund. Var där och provade en Aprilia och då frågade de om jag ville testa en GSXR 1000 från -03, jag sa JA!

Det finns 2 hojimportörer i Fellingsbro.
Bil & Mc = 2 bröder
Eurowheels = 1 tjej + några i verkstaden

Ni som snackat med en tjej var nog i kontakt med Eurowheels.

/Jim

Det finns 2 hojimportörer i Fellingsbro.
Bil & Mc = 2 bröder
Eurowheels = 1 tjej + några i verkstaden

Ni som snackat med en tjej var nog i kontakt med Eurowheels.

/Jim

Ja det har du ju rätt i :tummenupp
Eurowheels är bra sega med kontakter.

Nej, det är en kvinna som har firman.
Var sugen på att byta in en hoj ifrån dom.
Men fick kontakta dom ett flertal ggr innan jag ens fick svar.
Samt att när kompisen köpte en hoj utav dom, så fick han aldrig ett tillbehör som dom hade gjort upp innan köpet.

Står en kvinna som ägare? Möjligt, har vart där flera ggr, och bara vart i kontakt med bröderna, inte sett en uns av kjolstyg..Däremot vet jag att det finns en kvinna som ägare(tror jag) På den andra mc firman, Eurowheels/actionsports.

Står en kvinna som ägare? Möjligt, har vart där flera ggr, och bara vart i kontakt med bröderna, inte sett en uns av kjolstyg..Däremot vet jag att det finns en kvinna som ägare(tror jag) På den andra mc firman, Eurowheels/actionsports.

Läs vad jag skrev ovan.
Jag tog fel på företag :tummenupp

dra i tråden igen !!

Letar med ljus och lyckta efter hoj .Och hur var det med Bil & Mc Fellingsbro var det ett bluff företag eller hur e det ?

Någon som varit där på sistone och tittat ?

dra i tråden igen !!

Letar med ljus och lyckta efter hoj .Och hur var det med Bil & Mc Fellingsbro var det ett bluff företag eller hur e det ?

Någon som varit där på sistone och tittat ?

Jag har köpt hoj hos Bil & Mc i Fellingsbro senast i höstas.Inga problem med garanti
bara att höra av sig.Svara snabbt på e-post.En fördel tycker jag är när man ska byta hoj.Dom tre hojarna jag köpt där har jag varit mer än nöjd med Däck får man alltid räkna in att ett byte kommer.Nog skulle jag köpa där igen.Fick bra pris när jag bytte.Ja det är importhojar det ser man på priset men vad gör det man kan byta på samma ställe igen.
Nöjd kund är jag :tungan

Back