Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dragon skrev:Diskuterade precis med mina arbetskamrater om vad för standard bil som är det snabbaste man kan få tag i och hur en topp trimmad supra(800bhp) står sig emot den?
Nån som har nån susning om detta.
xXx40 skrev:Snabbaste standardbils toppfarten har väl ändå Bugatti veyron (1001 bhp) på strax över 400 blås, gör dessutom 0-300 på 14 sec...
Nojjan skrev:den kortare Dauer 956 har väll rekordet på ringen med 6,11
Meissner skrev:det finns ju bilar nu med potential att slå toppfarten (Koenigsegg CCR).QUOTE]
![]()
![]()
![]()
Villee skrev:Koeniggsegg CCR är väl knappast serietillverkad (de har sålt 3 bilar eller nåt sånt?) och man har inte hunnit testa klart bilen så ännu är den inte snabbast iaf.
spoon skrev:kollade på GumBall 3000 idag (läs igår). Där hade en kille en Koenigsegg. Racet gick från SF till MIA, så jag tror bilen är testad för ganska mycket. iaf efter den racet.
Lite problem hade han ju med bilen, koplingen pajade vid new orleans eller något. Allt sluta med att polisen i FLA tog hans bil och häkta föraren. Han vann pris för bästa bil eller liknande.
ÖT1. I filmen sa dom att Koenigsegg var den snabbaste serietillverkade bilen.
ÖT2. Se filmen om ni vill se en konstig bil film.
honkiie skrev:var det inte på bosse bildoktor som dom sa att nån av deras köpare i america blivit tagen då han körde strax under 400 med den?![]()

Hazel skrev:Är snabbast rakt fram (toppfart) så intressant egentligen, måste ju vara viktigare med kurvhastigheter/väghållning och acceleration..?
Ang väghållning så verkar det som om Porsche generellt gör jäkligt välbalanserade och välavstämda bilar, om man kollar på GT-R serien (förvisso inte helt standard) så hänger de av motståndet lätt när det börjar svänga. McLaren kan nog iofs kontra ganska bra, mittmotor o allt, men vem f-n kan lägga bortåt GBP 1000 000..? Sen har vi ju CLK GTR men det är ju samma problem där...
Ang 0-100 borde ju en trimmad Supra få problem med att få ner effekten i backen. Här tror jag att Evo VIII och Imprezan har en del att ge i normala sammanhang, det är ju dessutom bilar som går att köpa/köra/äga...![]()
Dragon skrev:Tack för alla vettiga svar.![]()
Visade sig att jag hade rätt i att min arbetskamrats 800hästars supra inte slog allt som han påstod.
Förövrigt snackade vi 0-100, 0-200, 0-300 och tophastighet.
Villee skrev:Vilken Porsche fan du vart då. Jag gillar Murcielagon über allt annat den svänger på bra samtidigt som den är snabbare än det mesta.
Vad gäller normala köpbilar så håller jag även där till tyskt. Det är BMW, Audi och eventuellt Mercedes som kommer stå i min garage i framtiden.
|
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!
Fabio Di Giannantonio är fö... |
|
|
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!
Den 17 maj är det åter dags... |
|
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|