Bil för ca 5000:-

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Jag behöver en bil som håller över sommaren i alla fall....är det samrt att lägga ner en 5000:- på en bil eller ska man köpa en som kostar lite mer :confused: :va

Jag behöve rlite tips och hjälp i detta.... :Bugar

Du får en hyffsad ford fiesta för dom pengarna. Har haft en sådan. Det är ju varken skönheter eller racers men fungerar bra för transport av 2-4 personer. Billig i inköp billig i drift och billig försäkring.

Simp skrev:
Du får en hyffsad ford fiesta för dom pengarna. Har haft en sådan. Det är ju varken skönheter eller racers men fungerar bra för transport av 2-4 personer. Billig i inköp billig i drift och billig försäkring.

ja dom fins ju dom med hihi ska kolla lite på det....tack

Toyota Corolla :tummenupp , går bra och billigt, oftast mysigt sönderrostad men krånglar aldrig.

Hornet_Fredde skrev:
Toyota Corolla :tummenupp , går bra och billigt, oftast mysigt sönderrostad men krånglar aldrig.

just de ja men rost är ju rätt enkelt att fixa till ändå :tummenupp

Gå in på blocket och sök på bilar för 5000kr så ser du ju ganska så snabbt va du får för dom pengarna. Kan nog va bra att va händig alt,känna nån som är det.
Men som sagt ska den bara hålla över sommaren så kvittar det väl men det är ju synd å bränna 5000 på att skrota den sen.

Jag skulle ju ha riktat i mej på en Golf iaf lätt att få tag på delar på skroten.
Nackdelen är ju rosten då. Och ev dåliga drivknutar (iof lika med alla framhjulsdrivna bilar)

Jag har en BMW 318i som efter att rosten är lagad ska avkrängas för nån liten peng över 5000.- (sätts ut på Blocket för 6k tror jag, sen finns ju SH pris också).
Ny koppling, nytt batteri, små saker som fläktrem och torkarblad är oxå nytt. 4 dörrars. Ful, men går kanoners! 25k mil.

Edit:

Va in o kolla rosten, skulle bli dyrare än vad jag är beredd att pynta (han mumla ngt om 2000.- (rost i bakam och golv fram). 4000.- är priset nu. Ombesiktning innan 29/4. Super om du kan fixa rost själv (du är tjej, lättare att smöra till sig bra pris/låta en kompis göra det åt dig)

Last edited:
Morsan har en gammal Golf som förmodligen är tillsalu för ca.5000kr
Det är en 91'a, den är skattad, besiktigad och funkar helt ok.

Hör av dig om det låter intressant.
//Fredde

funderar själv på att köpa en daihatsu charade turbo för nån tusenlapp, 60hk med turbo :) Vet även av en pacer som jag är sugen på för typ 8000kr. Blå med flames vore inte tråkigt. :tummenupp

5000kronorsbil

Kakan skrev:
Jag behöver en bil som håller över sommaren i alla fall....är gt det samrt att lägga ner en 5000:- på en bil eller ska man köpa en som kostar lite mer :confused: :va

Ja behöve rlite tips och hjälp i detta.... :Bugar

Tjaba
5000 kr får du inte mycket bil för. ska du köpa en så köp en japanare med lite rost. de går hur långt som helst. köp absolut ingen saab. lägg hellre närmare 10 lökar.
tack för mig.

Kakan skrev:
Jag behöver en bil som håller över sommaren i alla fall....är det samrt att lägga ner en 5000:- på en bil eller ska man köpa en som kostar lite mer :confused: :va

Jag behöve rlite tips och hjälp i detta.... :Bugar

Köp ingen småbil! För den summan hamnar du på årsmodeller från 80-talet o dom är lika krocksäkra som en cykel. Köp en Volvo eller Saab eller nåt sånt lite större! Du hittar både 240 och 740 för dom pengarna om du letar lite. En större rubust o ful bil som dom flesta kan laga. Se upp för rost bara, men det gäller ju alla bilar från 80-talet.

Last edited:
Köpte en Passat Variant -85 för 2500kr i November. Funkar kanon. :)

Bifogat

• passat 005 (Small).jpg
    passat 005 (Small).jpg
    49.9 KB · Visningar: 73
Köp en gammal volvo eller renault och köp massa delar hos mig så jag har råd o köpa hoj :tummenupp

:4skrika akta dig för gammla renault = egen erfarenhet :huvet

Ford fiesta kan väl vara ett alternativ om man vill ha något billigt som inte slukar för mycket bränsle. Se bara över rost, läckage från motorn, hjullager, oljedrickande mm.

mb skrev:
Ford fiesta kan väl vara ett alternativ om man vill ha något billigt som inte slukar för mycket bränsle. Se bara över rost, läckage från motorn, hjullager, oljedrickande mm.

:rolleyes: Tar alltid med Pappa när jag ska kolla billar för kommer jag själv tror dom att dom kan kränga sin skrottbil på mej.... :näsblod bara för att man är tjej så innebär ju inte de att man har noll koll :yoparty

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt