Bil åkning endast för de rika

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
MC åkning endast för rika

--------------------------------------------------------------------------------

Jag börjar mer och mer överge tanken med bil åkning....
Regering och Vägverket gör allt de kan för att höja kostnaderna
så mycket att endast rika kan åka bil...(tycker jag känner igen
detta i Moderaternas strategi att allt skall bara vara för dom rika)

Steg 1 är ju försäkrings omläggningen som kommer att mång dubbla
försäkringskostnaderna för bla bilåkare

Steg 2 kom Vägverket med att man nu vill förhindra mest bilåkare
att ställa av och på sitt fordon för att på så sätt spara försäkringspengar
50kr per gång är enligt vad jag hört ett första steg..även detta
belopp kommer att mångdubblas i senare steg...

Jag har nu också äntligen kommit på vad som menas med
NOLLVISIONEN....Det är att ingen vanlig "medel-svensson" skall finnas
på vägarna utan endast miljonärer skall få färdas där......Vi fattiga
skall använda cyklar....men samtidigt så ökar ju skadorna där också
så snart får vi vanliga endast gå......

Jag menar att alla borde ju ha råd att ha en värstingsportbil plus en fet SUV eller?
Det blir ju fan nästan omöjligt när dessutom en t-shirt idag skall kosta tusenlappen.
Tänk er värst scanenariot, man kanske får nöja sig med en 10-15 år gammal sportbil:mad:

Ja,alldeles förjävligt!
Får ju inte in golfbagen i en 15år gammal sportbil! :(

Orättvist att man inte ska kunna ha värsta SUVen.

Henrik

Dom rika särskriver iaf inte.

Hoppas det löser sig för dig så du blir nöjd nån dag. :tummenupp

Särskrivning endast för fattiga???

Är de så slösaktiga att de slösar med mellanrum mellan ord, där de inte ens ska finnas, då avspeglar det sig säkert även hur de sköter sin ekonomi: Slösar man med pengar på onödiga saker har man inte mycket kvar när månaden är slut! :mattias

Är de så slösaktiga att de slösar med mellanrum mellan ord, där de inte ens ska finnas, då avspeglar det sig säkert även hur de sköter sin ekonomi: Slösar man med pengar på onödiga saker har man inte mycket kvar när månaden är slut! :mattias

Skit med, nu visade jag att jag är fat tig. Kan man fylla upp hålen i ekonomin med tom rummen mellan ord delarna?

Tycker trådskaparen är ganska löjlig som kopierar sådär men visst har det ju blivit dyrare att äga en bil också.

Mha, dagens ironiinlägg :tummenupp

Förvisso inte mc-relaterat. Men för er som tvivlar, det är inte farligt dyrt ändå med bil, Audi R8:an går inte på mer än 7 papp om året i helförs. :tummenupp

(hrms.. nu har jag inte en sån, men man får väl drömma..)

Min bil blir bara dyrare i försäkring varje år, känns lite bakåfram jämfört med hoj...

Idiotformulerad tråd av ett pucko som inte fattar vad detta är för ett forum. Gallra admin!

Ja, bil åkning, MC åkning och sär skrivning... haha...

Men visst har någon ändrat på olycks tråden? Har för mig den var särskriven tidigare? :)

P.S: I konsekvensens namn så heter det väl ändå NOLL VISIONEN :D

Som jag skrev förut s:6surkart :sissy

Tråkigt att det alltid ska spåra ur sånna här trådar. Just sånna här trådskapare är ungefär som förhållanden. Man ska inte diskutera pengar kontra sex eller diskutera om känsliga saker.

Det är bara att inse fakta alla kommer ha råd att köra bil/mc men kanske inte årets modell. Har man inte råd att försäkra hel försäkra halv då och kör med huvudet.

Det bästa tycker jag är om admin tar bort dessa två trådar då dessa börjar eller är redan infekterade.

Gott nytt år på er!!!!

Och just denna tråden är ju en som alla tar på allvar? :rolleyes:
Ingen pik till den andra? :D
Eller är det jag som är korkad? :va

Henrik

Jag tror fanimej att hojåkare generellt sett är jävligt snåla å tjurar över höga kostnader?...

Hur ofta ser man inte feta bilar, porschar är vardagsmat mm..

Hur ofta ser man exlusiva hojjar? ... vilken svennson som helst har råd att gå å köpa en ny sniken audi tt eller lätt beggad M3a, hur ofta ser man hojjar i den prisklassen?

Sen när det gäller köp/sälj mm, hojfolk är fan dom snålaste människorna jag gjort affärer med, att pruta en tusenlapp är tamejfan omöjligt. Men köper man en bil så är 10% off nästan standard samt att få med en ny uppsättning däck pför typ 10 lax. Vid hojköp ska man få höra att extraprylarna varit så dyra osv, kraschpuckar hit å styrdämpare dit å annat småtjaffs ...

Och de girigaste jävlarna är de som säljer hojjar som är 3-4 år gamla. Som nästan kostar som lätt beggade - av de nyare modellerna med samma mil.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard