Bikeweek Gelleråsen i anlutning till EM 2008

Det brukar väl gå till så att alla åker ut och kör sen tar dom fram ljudmätaren och mäter förbipassering. Låter du för mycket så vinkar dom in dig och sen får du inte köra förän du åtgärdat det.

Aj då, det lät inge kul :huvet

brukar väl, skriver du...är det något du vet att dom gjort under bikeweek allmäna körning?

jag har ju iofs orginalröret liggandes i förådet..kanske kan meka på det, undrar hur det blir då när fuggarna är bestyckad för annat rör...

Aj då, det lät inge kul :huvet

brukar väl, skriver du...är det något du vet att dom gjort under bikeweek allmäna körning?

jag har ju iofs orginalröret liggandes i förådet..kanske kan meka på det, undrar hur det blir då när fuggarna är bestyckad för annat rör...

Jag har aldrig varit på bike week. Men det är ju inget som dom bestämmer över utan dB gränsen är ju satt av kommunen. Efterföljs inte det kan dom i slutänden få sitt tillstånd indraget. Sen kan det ju vara så att dom som ska mäta inte mäter mm. Det slarvas endel med sånt verkar det som.

Det jag skrev är väl som det normalt sett går till runt om i landet.

Jag har aldrig varit på bike week. Men det är ju inget som dom bestämmer över utan dB gränsen är ju satt av kommunen. Efterföljs inte det kan dom i slutänden få sitt tillstånd indraget. Sen kan det ju vara så att dom som ska mäta inte mäter mm. Det slarvas endel med sånt verkar det som.

Det jag skrev är väl som det normalt sett går till runt om i landet.

Okej okej...

jag har jobbat en del på åsen, och jag vet att det är väldigt många fordon som kör där och låter bra mycket mer än min moppe...
Så är db gränsen satt enskilt av komunen så kan man ju hoppas på att den är satt högt.

Det vore bra om någon som varit på bike week kunde bekräfta om dom håller på med ljudmätningar och om folk får bryta pga för höga värden.

93 eller 95dB vid förbipassering är det som gäller. Har man inte orginalburk eller dB-killer, så kanske man bara får slå av lite på gasen vid utsläppet där de brukar mäta....

93 eller 95dB vid förbipassering är det som gäller. Har man inte orginalburk eller dB-killer, så kanske man bara får slå av lite på gasen vid utsläppet där de brukar mäta....

Ok, kanske blir till att montera på orginal ändå då...eller vad tror du? en cbr 600 med micron slipon ylar ju på rätt bra. Du kanske vet för du hade ju en likandan hoj som mig förut...

Okej okej...

jag har jobbat en del på åsen, och jag vet att det är väldigt många fordon som kör där och låter bra mycket mer än min moppe...
Så är db gränsen satt enskilt av komunen så kan man ju hoppas på att den är satt högt.

Det vore bra om någon som varit på bike week kunde bekräfta om dom håller på med ljudmätningar och om folk får bryta pga för höga värden.

Jag körde (1,5 pass...) på åsen under Bikeweek i fjol, och min låter rätt bra :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph