BikeShop Sweden SUGER! Får man säga så??

Dr Love

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
CRF 450R -05, 4-årig Havremoppe (brun)
Jag gjorde en beställning på en undertail till min hoj den 26/5 -06. Efter att jag fått bekräftelse på köpet, ringde jag upp o kollade när den ev skulle dyka upp..
-Den ska nog vara här innan midsommar, sa gossen i andra sidan luren.
Gött,, 3-4 veckors leverans är ok.

Tror ni den har kommit efter 9 Veckor! Nej.. :7peta
Och inget besked om när den ev ska dyka upp heller..

Bara undrar om andra har haft liknande strul med detta företag?
Har själv handlat av både Greven, & Bikersneed utan strul... Men nu vill jag ändå inte ha Undertail-skiten:mad: , jag byter ut hela hojjen.:2cool

Jovars.. taskig respons är min upplevelse.. nu är jag stolt ägare av 2 fotpinnar till valfri kromsläde... Fick inget svar på min fråga om dom passade ninjan, så jag gissade på att det var nån form av standardfäste...

Beställde mina Kellermann blinkers där och även lite annat tidigare.
Ett par reaskor köpte jag som det var fel på så dem skickade jag tillbaka. Inget problem med att få tillbaka pengarna och inget "tjafs".
Har således rätt okej erfarenhet av dem.
Leveranstider kunde vara bättre men vilken firma är utan "anmärkningar"?

Maggy skrev:
Leveranstider kunde vara bättre men vilken firma är utan "anmärkningar"?

Precis!
Det är, tvärt emot vad många tycks tro, inte HANDLAREN som drar ut på en leverans av en artikel. Ofta säger handlare att "jag tror den är här till midsommar" eller "den borde vara här till midsommar" men den som beställer den VILL höra "den ÄR här till midsommar" och förväntar sig att leverans skall ske efter löftet utfärdat av det egna antagandet.

En rimligt erfaren och klyftig handlare VET att ha aldrig ska LOVA NÅGOT!

OCH, trådskaparen citerar ju handlaren med dennes "Den ska nog vara här innan midsommar." NOG är inget löfte.

/H

Last edited:
jag mailade och frågade om det fanns ett kåpglas av ett speciellt märke till min cykel och vad det skulle kosta. Fick svar direkt om att det fanns och vad det kostade. Beställde det. Efter 4 veckor mailade jag och frågade vart det höll hus. Inget svar. Fick svar efter en vecka om att det kåpglaset inte fanns till min båge längre men att de hade ett annat att erbjuda. Fine, jag tar det istället. Efter ytterligare 3 veckor ringer jag och frågar om det kommer nån gång. Han trodde det skulle komma veckan efter. Veckan efter får jag ett mail om att han tyvärr inte kan få tag i nåt kåpglas över huvudtaget...:mad:

Dåligt tycker jag...

Mailar man en fråga blir man uppsatt på hans svettiga mailinglista också :mad:

för att inte tråden skall gå överstyr så kan jag meddela att jag beställde stompgrips till kawan i augusti. Efter ett par mail, fick svar inom några minuter under arbetstid, så var det klart och de kom inom utlovad tid, 7 arbetsdagar. jag har inte heller fått ngt svettigt mail, men det kommer nog...:tuttar

således, 5 stycken :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp

jag har oxo dålig erfarenhet ! beställde en "ryggskyddsväst" med njurbälte och fick en motard överkropps strumpa med skydd över allt ! inte alls den jag beställt.
Fick skicka tillbaka och klydda ! sen tog det minst 1 mån till innan jag fick västen, för den hade han inte hemma... hans komentar : jag trodde att du ville ha en sån, det är så modernt nu för tiden... ( jag hade skrivit upp exakt art.nr så det kunde inte misstolkas )
Men pengar var det aldrig bråk om

Jag handlar aldrig där igen....

dom skulle kunna dra ner på sin kostnad för sidan genom att skriva endast på första sidan:
Vi har en massa grejjor. Maila om vad det är du behöver så skickar vi pris.

handlade där en gång på en grejj som dom skulle ha hemma, den kom aldrig så jag hävde köpet efter 6-7 veckor nånting..
mailet kommer.. varenda månad.

Bra pris på en del grejjor men leveranserna funkar inte.. handlar inte där igen.

Kan bara instämma!! beställde bromsskivor där och det tog typ 3månader och sen när dom väl kom så var det fel:mad: kan inte rekomendera bike shop tyvärr

jag har beställt från bikeshop många gånger.
det ja beställt har kommit efter ett 2-5 dagar inget strul.
en nöjd kund iaf.........:D

Har beställt slipon därifrån enbart pga att de för tillfället var enda återförsäljaren av HP i Sverige.

Han jag tjötade med var oerhört seg och det tog flera veckor i både mailkontakt och telefonsamtal, men när beställningen väl var utförd kom det inom lovad tid... Ungefär iaf ;)

Intrycket är att dom är väldigt omständiga att ha att göra med..

Vilken sida ska man nu vända sig till för att beställa delar? Hade hört mig om att bikeshop var helt :tummenupp. Men efter denna tråd drar jag mig för att beställa från dom.

Ett nytt tips om sida man kan beställa från? :)

Vilken sida ska man nu vända sig till för att beställa delar? Hade hört mig om att bikeshop var helt :tummenupp. Men efter denna tråd drar jag mig för att beställa från dom.

Tja, senast någon skrev något i den här tråden var för över ett år sedan. Och den startades för fyra år sedan. Med lite tur kan de ju ha skärpt till sig nu. :)

Har handlat en hel del där:tummenupp
Har inga dåliga erfarenheter därifrån iaf....
Som sagt tråden e 4 år gammal å det e klart det strulat för nån nån gång.

samma här, beställde pc3a till K8:an, kom på några dagar och fick även liten rabatt, bra mailkontakt också. bara :tummenupp

samma här, beställde pc3a till K8:an, kom på några dagar och fick även liten rabatt, bra mailkontakt också. bara :tummenupp

Det är inte så att du driver sidan och skapade en användare bara för att promota detta? Joinade i maj och inga andra inlägg :hihi

S-Racing.se :tummenupp

Har inte särskilt negativ känsla angående Bikeshop.

Det enda jag tycker är surt är att han ska ha så jäkla mycket betalt för sina grejjer.

Erbjöd mig ett slipon för 6800 + frakt.

Fick tag i samma rör från England för 5000 inkl frakt.

Båda är ju återförsäljare för samma företag så jag förstår inte dom höga priserna.

Försökte förklara för honom att: "den som gapar efter mycket, missar ofta hela stycket" dvs min beställning om han inte går ner i pris, men det var inte intressant att göra.

Bättre o tjäna en tusenlapp än att inte tjäna någonting tycker jag.

Tiv

Har inte särskilt negativ känsla angående Bikeshop.

Det enda jag tycker är surt är att han ska ha så jäkla mycket betalt för sina grejjer.

Erbjöd mig ett slipon för 6800 + frakt.

Fick tag i samma rör från England för 5000 inkl frakt.

Båda är ju återförsäljare för samma företag så jag förstår inte dom höga priserna.

Försökte förklara för honom att: "den som gapar efter mycket, missar ofta hela stycket" dvs min beställning om han inte går ner i pris, men det var inte intressant att göra.

Bättre o tjäna en tusenlapp än att inte tjäna någonting tycker jag.

Tiv

Det är väl inget unikt för Bikeshop? Gillar man inte priset får man raskt surfa vidare tills man hittar det man blir nöjd med!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT