Bikes tävlingskalender är fel!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Med senaste numret av Bike följde ett fint initiativ, en tävlingskalender. Dock är ERF-delen ett stort mästerverk i att skriva fel. På de uppräknade 6 deltävlingarna har man lyckats att skriva inte mindre än 4 fel!! 23 april falkenberg är korrekt, så även 17 september på knutstorp och 1 oktober på anderstorp. Däremot stämmer inte datumen på deltävling 2 på anderstorp, som är flyttad till 6 maj, samt deltävling 3 på knutstorp, som är flyttad till 15 oktober. Det som är ännu allvarligare är att man lagt till en tävling som aldrig varit aktuell att ingå i årets serie, Bike Week på gelleråsen, och tagit bort deltävlingen som går på Mo i Rana den 17 juli!
Kan man inte förvänta sej att man kontaktar ERF-organisationen innan man publicerar såna felaktigheter? Orkar man inte skicka ett mail kan man ju alltid kolla in på www.erf.nu, där finns de korrekta uppgifterna.

Nu j-r får dom ge sig, ERF serien innefattar INTE Bikes fyratimmars lekstuga på Åsen, inte lite fräckt att lägga in sin egen tävling i ett ERF :mad:

Detta är säkert ännu en kupp av Bike för att få dit flera lag som får titta på när Bike privattränar dagen innan race på Åsen :mad:

Vet inte om jag vågar skriva i den här tråden eftersom jag inte kör ERF men Bingo får väl blunda :rolleyes:

Håller med om att det är beklagligt att de inte skriver rätt men var det inte så att det bara var någon vecka eller två sedan 2 tävlingar flyttades?
Bike ska ju tryckas och distribueras så det kanske inte är så konstigt att de inte fått med de senaste ändringarna?

sandstream skrev:
Vet inte om jag vågar skriva i den här tråden eftersom jag inte kör ERF men Bingo får väl blunda :rolleyes:

Håller med om att det är beklagligt att de inte skriver rätt men var det inte så att det bara var någon vecka eller två sedan 2 tävlingar flyttades?
Bike ska ju tryckas och distribueras så det kanske inte är så konstigt att de inte fått med de senaste ändringarna?
Åsen har aldrig varit aktuell att köra ERF på i år pga fjolårets kaotiska strul.

sandstream skrev:

Jo, 2 av felen kan man acceptera. De andra 2 är helt tagna ur luften. Åsen har inte varit aktuell, Mo i rana har dom helt fräckt strukit.

Snälla, det är ju Bike vi talar om. Källkritik samt "koll på läget" är väl inte deras starka sida. Det är bara skratta åt eländet....

Jag måste ju säga att erf.nu som källa inte är särskilt mycket att lita på. Hoppas det blir bättre i år. Som exempel kan jag visa dessa länkar med kalendern:
Den riktiga som dock inte har uppdaterats så bra. http://www.erf.nu/kalender/index.asp?S=4
Den "spikade" kalendern under nyheter. Som är felaktig. http://www.erf.nu/index.asp?N=1239
En gammal nyhet som är felaktig men det är ju ok då den är gammal. http://www.erf.nu/index.asp?N=1192

I övrigt så har dom varit väldigt dåliga tidigare år men hoppas på bättring i år som sagt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman