Bikes & Babes! (Moraltanter undanbedes!)

Hahaha fan vad häftigt! Kul att de ligger ner på hojarna och växlar med näven... Jävla crazies: Bugar:Bugar

Brudarna var ju :brynad:brynad
 
hjälmar måste vara skit dyra i Thailand, det inte många som har råd :rofl:rofl

:hihi Intresset för att bära hjälm i 30 graders värme är nog ganska svalt.

Så här ser det ut när det är poliskontroll i Filippinerna. Folk stannar och väntar ifall dom inte har allt i ordning och det är nästan en minoritet som har allt helt i ordning.
Utöver hjälmkrav så ser man att mannen längs bak har flipfloppsandaler vilket inte är lagligt att köra med.
Sen har dom börjat med bullerkrav och väldigt många kör oregisterat. Högljudda ljuddämpare var ganska vanligt första gångerna jag var där men helt plötsligt från en vinter till nästa var dom helt försvunna via böter och konfiskerade ljuddämpare.

Inte ovanligt att fordonen tas i beslag av polisen ifall "förövaren" inte kan betala sina böter direkt vilket få kan i ett fattigt land. Då får dom lösa ut fordonet på stationen.
Inte heller ovanligt att poliserna främst hoppas på att bli mutade, en taxi jag åkte med tror jag i efterhand blev lurad av polisen med en falsk mätning. Han nekade först till fortkörning och jag upplevde honom som en ovanligt försiktig chaufför. Till slut gav han polisen 500peso(100kr) i handen och vi fick åka vidare.

Inte min bild men jag har själv hamnat i sådan kö när jag åkte med tricycle(sidvagns MC-taxi). Efter att jag förgäves väntat tiden att dricka en liters öl, så tog jag en promenad sista biten hem. Hopplöst att få en taxi efter kontrollen också för alla som skulle åt det hållet stod ju i kön och väntade.

Största problemet är nog ändå att folk kör utan lyse på nätterna, ibland när man kör blir man skrämt till livet av att man är på väg att köra in i arslet på en MC utan baklyse. En gång såg jag en svart motorcykel i sista sekunden svänga undan från att frontalkrocka med mig.

Bromsar är också sällan fullt fungerande, särskilt fram och trots att dom kör MC 365 dagar om året så är det ingen som förstår att frambromsen är den viktigaste bromsen.

Sen kör folk berusade, fruns kusin råkade ut för en olycka för några månader sedan, ingen vet exakt vad som hänt för det minns han inte, kanske pga alkoholen kanske pga smällen. Efter en hel natt hittades han avsvimmad på morgonen i ett dike under sin MC med svåra brännskador på främst benet.
Skulle det ha kommit regn så skulle ha ha drunknat i diket. Sen kommer nästa problem, dom har inte råd till sjukvård så lätt. Så släktingarna fick samla ihop åt honom.
Därpå följde bråk med frun och separation.
 

Bifogat

  • police.jpg
    police.jpg
    78.2 KB · Visningar: 107
...jag har övertalat (krävdes hundvalpsögon o darrande underläpp) min tjej att ställa upp på någon slags bikerbruds-bild framåt våren.
Så, nu återgår jag till kaffet.
 
...Bromsar är också sällan fullt fungerande, särskilt fram och trots att dom kör MC 365 dagar om året så är det ingen som förstår att frambromsen är den viktigaste bromsen.

Sen kör folk berusade
, fruns kusin råkade ut....
Inte för att vara den, men det kanske går att dra en eller annan parallell där?

Inte ALLTID man kunnat göra en korrekt analys av situationen när man vart råskita.
 
Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Back
Top