Bikers against rape

Jag drar mitt strå till stacken, jag våldtar inte. Det är hemskt med våldtäkter det kan vi alla hålla med om, men hur kan penninginsamling minska våldtäkterna? Visst pengarna kan hjälpa dom som blivit våldtagna men det primära är väl att stoppa våldtäkterna, och det tror jag inte pengar är lösningen. Det måste bekämpas på andra sätt.

Att bidra...

Freedom skrev:
2308199 Jag drar mitt strå till stacken, jag våldtar inte. Det är hemskt med våldtäkter det kan vi alla hålla med om, men hur kan penninginsamling minska våldtäkterna? Visst pengarna kan hjälpa dom som blivit våldtagna men det primära är väl att stoppa våldtäkterna, och det tror jag inte pengar är lösningen. Det måste bekämpas på andra sätt.

Ett sätt att bidra är att köpa exempelvis en t-tröja med tryck (som beskrivs tidigare i tråden). Jag tycker inte att det är pengabidraget som är av betydelse utan visandet av ståndpunkten "Real Men Don't Rape" i det fallet.

Ta ställning och stå för det...

Jag våldför mig bara på mina verktyg...

Sun King skrev:
2308225 Ett sätt att bidra är att köpa exempelvis en t-tröja med tryck (som beskrivs tidigare i tråden). Jag tycker inte att det är pengabidraget som är av betydelse utan visandet av ståndpunkten "Real Men Don't Rape" i det fallet.

Ta ställning och stå för det...

Jag våldför mig bara på mina verktyg...
Jag trodde den självklara ställning hos svenska män är att inte våldta, jag behöver inte en t-tröja för för att visa vad jag står. Det är så självklart i ett civiliserat samhälle att man inte våldtar och då hjälper inte en tröja för att få dom sjuka satarna att inte våldta.

Freedom skrev:
2308250 Jag trodde den självklara ställning hos svenska män är att inte våldta, jag behöver inte en t-tröja för för att visa vad jag står. Det är så självklart i ett civiliserat samhälle att man inte våldtar och då hjälper inte en tröja för att få dom sjuka satarna att inte våldta.
I och för sig inte. Du har helt rätt. Men de sjuka satarna som går i tankar om att begå... kanske får sig en tankeställare om de vet att de flesta faktiskt tycker att det är avskyvärt. Och att frånvaron av synlighet i det tyckande INTE är ett tyst medgivande. Något som i slutänden kanske får en sjuk sate att avstå.

Förhoppningsvis är viljan att ingå i "gruppen" (oss normalfuntade) större än att stå utanför. Ändras ett beteende, ändras även attityder och till sist de grundläggande värderingarna. Att vi andra visar att vi föregår med gott exempel kan vara beteendeändrande.

Jag tror även att många kvinnor skulle må bra av att veta att de flesta män inte är våldtäktare, även om de av en händelse råkar gå bakom henne...

Freedom skrev:
2308250Jag trodde den självklara ställning hos svenska män är att inte våldta, jag behöver inte en t-tröja för för att visa vad jag står. Det är så självklart i ett civiliserat samhälle att man inte våldtar och då hjälper inte en tröja för att få dom sjuka satarna att inte våldta.
Så rätt !! :klappar

(Så slapp jag skriva det)

Om man har en sån tröja, betyder det att man inte tar ställning mot t.ex. pedofiler, djurplågeri & hedersmord, eftersom man inte har såna tröjor på sig då ?

Real men don't need a fakkin T-shirt to remind them that rape is bad. :mattias

Last edited:
Freedom skrev:
2308199 Visst pengarna kan hjälpa dom som blivit våldtagna men det primära är väl att stoppa våldtäkterna, och det tror jag inte pengar är lösningen. Det måste bekämpas på andra sätt.

Just därför skrev jag att det kan bli bra eller bättre :)

Hur som helst, det är inte fel att bidra eller inte bidra, det är frivilligt.

invisible skrev:
2308170 Om jag inte har helt fel så var det en mc-tjej som blev våldtagen, kanske medlem i den klubb som drog igång med kampanjen.

Förstår inte varför vissa är så negativt inställda. Tycker det är bra att folk tar intiativ och skramlar ihop pengar till något som kan bli bra eller bättre.

Pengarna ska kanske gå till dom drabbade, bättre vård osv.

Tycker det är helt rätt, varför?? Jo för det är frivilligt och donera, det upp till var och en!
Håller med dig helt & hållet :tummenupp

Alla som försöker göra något åt problem, som många andra blundar för, borde automatiskt få både vår beundran och respekt :Bugar

Sedan är det är som sagt frivilligt, så vill man inte vara med så behöver man det ju inte. Men om man inte har en annan lösning, eller på något annat sätt jobbar för att lösa problemet, ska man nog i alla fall inte kritisera dom som faktiskt försöker göra något åt saken :va

Strömma skrev:
2308448 Håller med dig helt & hållet :tummenupp

Alla som försöker göra något åt problem, som många andra blundar för, borde automatiskt få både vår beundran och respekt :Bugar

Sedan är det är som sagt frivilligt, så vill man inte vara med så behöver man det ju inte. Men om man inte har en annan lösning, eller på något annat sätt jobbar för att lösa problemet, ska man nog i alla fall inte kritisera dom som faktiskt försöker göra något åt saken :va

Bra sagt! Håller med till fullo!

Lyfter den här hemska tråden men, tycker att vi borde göra något emot detta hemska som tjejer i våran omgivning blir utsatta för. I sommar har jag kommit i kontakt med hela 5 tjejer och en utav dem står jag väldigt nära.

Ska jag vara riktigt ärlig så skäms jag varenda gång jag hör att någon har råkat ut för detta, även fast jag aldrig skulle kunna gjöra det emot någon.
Jag kan garentera att en tjej som utsatts för en våldtäkt aldrig blir sig lik.

Ni kan ju tänka er själva, att vakna upp blåslagen, ont i hela kroppen på polistationen, och inte ha någon aning om vad som hänt. detta hände en bekant till mig och hon fick reda på för ett tag sen att det varit tre killar som varit på henne. Hon kanske har tur att hon inte minns något idag utav det som hände?
Jag och hon är glad idag eftersom att killarna hade gett henne en överdos (varken hon eller jag vet vem det är).

jag hade hoppats att jag kunde säga att jag bara hittat på allt detta, dock så är detta sanning.

vart fan är Sverige på väg?

Last edited:
Självklart ska alla vara emot våldtäkter, det är nog få som kan förstå hur det känns, utan att ha varit utsatt för det. Jag tyckte det var illa när mitt ex var otrogen, jag var rätt nervös när jag väntade på provsvaren då, hur känner man sig inte då om en något rubbad främling våldtar en?! :jisses
Frågan är ju bara vad man kan göra för att hindra att det sker? Hojen kan jag bulta fast i väggen, då blir den iaf svår att sno, men att låsa in alla tjejer känns lite i överkant, och förvärrar nog egentligen bara. Förutom att kastrera dom med tegelstenar, gamla slöa häcksaxar eller varför inte motorsåg så kanske det skulle införas att alla dömda våldtäktsmän hängdes ut offentligt någonstans, kanske på polisen.se? Flashback gjorde det för några år sen, visserligen utskrivna papper uppsatta här å var, men samma koncept: Enbart publika uppgifter (namn, adress mm) på dömda våldtäktsmän. Det blev ett jävla liv om det, men jag minns inte hur det blev?
Dessutom händer det att killar blir våldtagna också, tack å lov ovanligt, men det är ju inte bara tjejer som drabbas, och en kille tar det garanterat på samma sätt som en tjej gör, utom möjligen rädslan för att bli gravid då :rolleyes:

Hoztic skrev:
2541718 massa bra text

jag tycker det är dåligt att vi i sammhället försöker blunda för dessa problem, tjejen jag snackade om i första grejjen har blivit utsatt för våldtäkt innan också, varför kan jag itne svara på men hon har bara haft väldigt mkt otur. tror ingen skulle vilja byta liv med henne.

Dock tycker jag att detta problem bara växer o växer, jag tycker själv at tman ska kunna gå runt på gatorna utan att behöva vara rädd, dock är detta inte en självklarhet för tjejerna.
MEN jag tycker att vi killar kan Hjälpa till att motverka att sånt här ska ske! exempelvis så följde jag med en tjejkompis hem till dörren inatt, sedan gick hem igen. tog bara två timmar, men bättre att jag slösar bort två timmar av mitt liv än att hon ska riskera att må dåligt resten av sitt liv!

Last edited:
Finns inget som heter våldtäkt bara överrasknings sex :tuttar

Ironi för er som vaknat på fel sida ! :)

är jäkligt glad att jag inte föddes som tjej, bland annat p.g.a. risken för att bli våldtagen. Allt som görs för att belysa detta samhällsproblem är ett steg i rätt riktning, oavsett resultat :tummenupp

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra