Bikejacking. Ny trend?

Hur fan kan man ge bort hojen till nån som endast kommer med verbala hot??? Säger som R5+1, kolfiberknogmacka! Vad ska dom göra om man vägrar, slå mig på hjälmen?

Som många säger så har det varit vanligt bland mopedstölder att göra så. Ett gäng skitungar på trimmade moppar kör fatt en eller två killar och tvingar ifrån dom sina moppar. När det gäller bilar och dörrar som låser sig när dom kör funkar bra vid rödljud. Men tyvär har det redan varit ett par uppmärksamma fall där biltjuvar står och väntar utanför dörren när ägaren är på väg till jobbet och tvingar av han nyckeln. Så ju svårare det är att sno en bil, hoj eller moppe, ju mer våldsamma fall av carjacking kommer vi se

Hur fan kan man ge bort hojen till nån som endast kommer med verbala hot??? Säger som R5+1, kolfiberknogmacka! Vad ska dom göra om man vägrar, slå mig på hjälmen?

Jo alltid lätt att vara tuff framför skärmen, tror knappast att dom daskar till dig på hjälmen om du vägrar. Troligtvis slår dom dig sönder och samman eller kör in en kniv i bröstet mm.

Nu var ju det här en ung kille på 125:a, inträngd i återvändsgränd av flera andra.

Men det är ju kul för dig att du är så tuff att du aldrig kommer bli av med hojen.:tummenupp

Har man otur så kan det ju vara så att dom faktiskt har en kniv. Och om flesta skinnställ utgör inte fullgott skydd mot det. En pistol som dom drar fram kan också utgöra ett problem.

Kan man inte fly från platsen så ska man nog inte försöka sig på något om det inte är bara en rånare. Risken att man åker på däng finns ju.

sen är det väl så att om sanningen ska fram så är jag inte säker på att jag skulle släppa ifrån mig grejorna. Risken är att jag skulle gå bärsärkagång så länge det gick.

Tycker fortfarande att "mörkhåriga" var ett jettebra signalement, där har vi genast bara 4 miljoner sen stod det säkert män så 2 miljoner mörkhåriga män, ring polisen ifall ni ser nån på eller vid en motorcykel!!

Varför skriver man så, menar man nysvensk eller är man seriös när man tycker att just hårfärgen är väldigt viktig? Hade de grönt hår vore det ju förstås ett ganska bra signalement...

Använde inte biltillverkarna/larmföretagen i t ex LA ofta en funktion som låste bildörrarna automatiskt under en viss fart eller stillastående om man glömt det själv just för att ingen skulle kunna riva upp dörren vid rödljus? Som stöldförebyggande kanske vi skulle ha en funktion på hojen som slår dit ett skivbromslås automatiskt vid lågfart. :näsblod :rolleyes:

jag jobbar på en firma som är auktoriserade för 4 stycken bilmärken. och den funktionen finns i alla dom märkena vi har i alla fall. vissa bilar kan du själv som kund programera med knapparna i bilen, andra måste du till verkstaden och programera.

Fast en gång hoppade Janne Schaffer in i min bil i tron om att det var en taxi, en packad långhårig lodis som hoppar in i baksätet är nästan skäl att hoppa ur iaf:gnissla

Tur att han inte ville vara Schafför istället då... :hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...