Bike Week allmänkörning 26-28 Juli

Miss_Orchidee skrev:
fan det hade vart kul, men vbart ligger gelleråsen?? e d långt från gbg??
Annars kanske det finns nån i gbg som ska dit som man kan åka med...

Gelleråsen ligger i Karlskoga... ca 30 mil från Göteborg, men endast 2 mil från mig :hihi

Jag kommer dock vara 35 mil nedåt på Östkusten :)

Last edited:
Mattiaz skrev:
Gelleråsen ligger i Karlskoga... ca 30 mil från Göteborg

30 mil e la inga problemför en tjej med järnvilja...hon har kört 20 innan...om man stannar för lunch så borde man klara det, eller snarare hon kommer att klara det...

Miss_Orchidee skrev:
30 mil e la inga problemför en tjej med järnvilja...hon har kört 20 innan...om man stannar för lunch så borde man klara det, eller snarare hon kommer att klara det...

De tvivlar jag inte en sekund på.... jag körde 67 mil i sträck med hojen förra sommaren, och då var det kurviga vägare kring stockholm och hem... inte någon milslukande autoban där inte ... fast lite mör var man allt i kroppen efteråt :näsblod

Mattiaz skrev:
De tvivlar jag inte en sekund på.... jag körde 67 mil i sträck med hojen förra sommaren, och då var det kurviga vägare kring stockholm och hem... inte någon milslukande autoban där inte ... fast lite mör var man allt i kroppen efteråt :näsblod

D kan ja förstå.....nu måste ja nästan göra det...
vilken dag ska ja åka då??
fredag så kan man nana nån stans å dra hem på lördagen..

Är det värt att åka dit även om man inte tänker supa skallen av sig på kvällarna? Är det mycket åka eller mest titta på vak som släpas ur sandfållerna?
Kort sagt, ska man dit för att köra bana eller bara snacka skit med folk?

@Miss_Orchidee: Jag körde 40mil på en eftermiddag/kväll med en 15hk 125 så det är nog inget problem.

Edit: åh, nu var man inne i "vilångtutepålandet-forumen" igen ;)

Last edited:
Miss_Orchidee skrev:
D kan ja förstå.....nu måste ja nästan göra det...
vilken dag ska ja åka då??
fredag så kan man nana nån stans å dra hem på lördagen..

Vet faktiskt inte vilken dag som e bäst... jag har aldrig varit med där de dagarna pga att vi åker till Västervik vid den tidpunkten varje år :)

Mattiaz skrev:
Vet faktiskt inte vilken dag som e bäst... jag har aldrig varit med där de dagarna pga att vi åker till Västervik vid den tidpunkten varje år :)

så nu stör vi hela eran tradditions enliga semester..... :hihi taskigt, men vi andra ska ha SKIT SKOJ i alla fall.....

Miss_Orchidee skrev:
så nu stör vi hela eran tradditions enliga semester..... :hihi taskigt, men vi andra ska ha SKIT SKOJ i alla fall.....

Mcträff :7peta Fast iofs semester ändå :tungan

Kommer ha VÄLDIGT kul därnere :fyllisar

soppatorsken skrev:
Är det värt att åka dit även om man inte tänker supa skallen av sig på kvällarna? Är det mycket åka eller mest titta på vak som släpas ur sandfållerna?
Kort sagt, ska man dit för att köra bana eller bara snacka skit med folk?

Det är ju en massa som händer i Karlskoga den veckan. Dels allmänhetens åkning på Gåsen, plus en massa rejsing (ERF + SM/SO + norskt mästerskap)att titta på helgerna före och efter. Sen går ju stranddagarna av stapeln samtidigt inne i Karlskoga så det lär vara rajtantajtan både här och där!

URRJocke skrev:
Hur tänkter du ta dig dit? Är vi fler URR'are som skall dit??

Det vet jag inte ännu. Men några ska vi väl kunna bli iaf! :tummenupp

Jag kommer att vara där... men vid sidan av banan och se till att ni sköter er...

Jag lägger lite gummi åt er den 17/7 så ni behöver inte vara orolig för fästet :tomten

URRJocke skrev:
Tjena,
Är det någon som vil hänga med till Karlskoga och köra på Gälleråsen? Jag är sugen som tusan!

http://www.karlskogamotorstadion.com/bikeweek/allman.htm

Och hur hade du tänkt lösa försäkringsfrågan? För du har väl fortfarande if, eller? På deras hemsida står det: "Motorcykeln skall vara godkänd av Svensk Bilprovning, skattad & minst trafikförsäkrad". Ptja, den är ju trafikförsäkrad hos if men försäkringen gäller ju inte på bana...

jesper skrev:
Och hur hade du tänkt lösa försäkringsfrågan? För du har väl fortfarande if, eller? På deras hemsida står det: "Motorcykeln skall vara godkänd av Svensk Bilprovning, skattad & minst trafikförsäkrad". Ptja, den är ju trafikförsäkrad hos if men försäkringen gäller ju inte på bana...

H.m.. trafikförsäkrad... det kan ju bli problem om de menar så... jag får ta och maila och kolla.

Med tanke på att så många har IF eller TH så kanske de gör som på Kullen att de skapar en specialgrupp där inga försäkringar gäller. Eller så portar de er totalt.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti