Bike Week 2014

Någon som fattar hur man anmäler sig till ERF Stafetten?

Måste man anmäla ett lag eller går det bra om alla lagmedlemmar bara anmäler sig själva rakt av? När jag försöker anmäla mig ensam kan jag inte välja stafetten.. Tycker jag har bra datorvana men va fan fattar inte vad jag ska göra och bara klickar runt.

Hittade på svemo.se att en teamlicens kostar 650kr + 350kr för varje extra förare. Det kan väl verkligen inte vara meningen att man utöver anmälningsavgiften behöver punga ut med 1450 kr för att få starta stafetten?? Det är isåfall sinnes :va

Hjälp tack! :)
 
Någon som fattar hur man anmäler sig till ERF Stafetten?

Måste man anmäla ett lag eller går det bra om alla lagmedlemmar bara anmäler sig själva rakt av? När jag försöker anmäla mig ensam kan jag inte välja stafetten.. Tycker jag har bra datorvana men va fan fattar inte vad jag ska göra och bara klickar runt.

Hittade på svemo.se att en teamlicens kostar 650kr + 350kr för varje extra förare. Det kan väl verkligen inte vara meningen att man utöver anmälningsavgiften behöver punga ut med 1450 kr för att få starta stafetten?? Det är isåfall sinnes :va

Hjälp tack! :)

Ring motorbanan/KMF och fråga! Tony Jacobsson vet ALLT! 0586-15010
 
Minsann..
Notera att tidsschemat är reviderat. Läs mer här
 
Är det någon som vet vad det kostar på fredagsträningen till NM och om det finns något schema?
 
Någon som har plats över i en box till en fysiskt smal herre i sina bästa år? Kommer sent fredag 25:e och behöver langa in hojen då för att kunna sova i bussen….
 
Träningsschema Fredag och kostnad här
 
Surt som gatan att dom tar ut efteranmälningsavgift till fredagen eftersom pengarna skulle varit på deras konto igår. :huvet Jaja man får krypa till korset det stod väl i nåt papper man skulle läst för 3v sedan
 
Hej alla erfarna och hjälpsamma RR-Rävar!


Har under nattens arbetspass haft tid att studera Solör MCKs PM inför tävlingarna på lör och sön 19-20 juli.
Jag kommer att göra min tävlingspremiär i R600, och är ju som ni förstår riktigt grön på "hur det funkar egentligen" ute på tävlingarna!

I tidsschemat i PM så står det att "Riders must be at the line up for practice and race at least 10 minutes before above times"

Alltså, på lördag är det kval för R600 kl 9:25. Skall man då ställa upp 10 min innan och hur löser ni det då med värmare och annat praktiskt?! Vad menas med line up, är det worklane i depån eller någon annan stans? Kånka elverk, depåstöd och värmare i sann TT-anda? (Hmm, man skulle ha en meck med ändå... ensam är inte alltid stark.)

Skulle behöva lite klarhet i det här så jag inte behöver oroa mig över detta också under min nätta trip på 50+ mil ner till Gälleråsen!

Jo, en sak till.. Punkt 6 i PM: MERKNING AV FÖRERE/DELTAKERE, Det verkar som att man skall märka upp sig med namn på nedre delen av vänstra armen (för ambulans etc) med vit tejp och tuschpenna.. bara i Norge eller är det här en generell regel?!

I övrigt är allt solklart! :)
 
Hej alla erfarna och hjälpsamma RR-Rävar!


Har under nattens arbetspass haft tid att studera Solör MCKs PM inför tävlingarna på lör och sön 19-20 juli.
Jag kommer att göra min tävlingspremiär i R600, och är ju som ni förstår riktigt grön på "hur det funkar egentligen" ute på tävlingarna!

I tidsschemat i PM så står det att "Riders must be at the line up for practice and race at least 10 minutes before above times"

Alltså, på lördag är det kval för R600 kl 9:25. Skall man då ställa upp 10 min innan och hur löser ni det då med värmare och annat praktiskt?! Vad menas med line up, är det worklane i depån eller någon annan stans? Kånka elverk, depåstöd och värmare i sann TT-anda? (Hmm, man skulle ha en meck med ändå... ensam är inte alltid stark.)

Skulle behöva lite klarhet i det här så jag inte behöver oroa mig över detta också under min nätta trip på 50+ mil ner till Gälleråsen!

Jo, en sak till.. Punkt 6 i PM: MERKNING AV FÖRERE/DELTAKERE, Det verkar som att man skall märka upp sig med namn på nedre delen av vänstra armen (för ambulans etc) med vit tejp och tuschpenna.. bara i Norge eller är det här en generell regel?!

I övrigt är allt solklart! :)

Det du tar upp här är verkligen relevanta frågor! OCH sättet du ställer dem på: "hur det funkar egentligen" är ju det man vill veta!!!

Att ställa upp för line up 10 minuter innan kval och race är en intressant skrivelse som vad jag vet ALDRIG praktiserats. Jag har varit med om det utomlands men i Sverige inte. Så här funkar det PÅ RIKTIGT i Sverige!!!

Kval: Här behöver du inte åka ut och ställa upp innan, du kan stå kvar i ditt depåtält så länge du vill. Jag själv kör ALDRIG hela kval, utan står ofta 10 minuter och låter folk rasa av sig, sticker ut och pangar 8 varv, och går i depå igen. Depåutsläppet är öppet hela kvalet = åk ut när du vill! Fattar faktiskt inte varför de skriver som de gör!:va

Race: Här får man vara mer alert när det är dags för race, för här är depå utsläppet bara öppet 2 minuter! Alltså, när det är racedags öppnas depåutsläppet (en stor grön lampa visas) och då ska man (från vilken plats som helst i depån) ta sig ut på banan, och man har två minuter på sig. Sedan stängs depåutfarten. Vissa har med elverk ned i work-lane, andra (som jag) står kvar i tältet och har koll på lampan vid utfarten. Då slipper man kånkandet…

Norrmännen vill att man märker upp sig själv med namn på skinnstället. Jag har själv skrivit (2011) #22 Magnus Mossberg på grå silvertape, det var ok!

Lycka till!!!:tummenupp

PS: Så här gör jag! Om någon tycker jag är oklar, eller har rent fel här, säg till tack! :tummenupp
 
Ställer frågan en gång till:

Någon som har plats i en box 26-27 augusti? Jag är smal och obetydlig….:)
 
Ställer frågan en gång till:

Någon som har plats i en box 26-27 augusti? Jag är smal och obetydlig….:)

Hittar du ingen box så får du plats i vårt tält, vi har en plats över!

Bara att leta upp två st 6x3m vita Julatält med en gigantisk Opel Movano och en lite tärd Toyota Hiace på varsin sida.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top