Bike Trollhättan

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Efter att man läser alla misslyckade inlägg om MC handlare och tråkiga erfarenheter så vill jag skicka en enormt stor Ros till Bike Trollhättan och Patrik Carwall.

Så enkelt, Så smidigt och så korrekt. Svarar på frågor under dygnets alla timmar, Tar reda på fakta innan han slänger ut sig en massa, Stort kunnande inom sporthojssegmentet.


Kan verkligen rekommendera ett besök eller en signal till dom om man är sugen på något av dom märken dom saluför. Har svårt att tro att man blir besviken :)


// Morgan M
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Som motpol kan jag berätta min erfarenhet: lämnade in min äldre KTM för felsökning av kopplingen. De debiterade 1,9 h för felsökning och 1,0 h för "kontroll funktion, läsa repmanual" utan att hitta felet, enda föreslagna lösningen var att köpa deras begagnade motor för 15 kkr. De tog sig tiden att felsöka allt på hojen, så fick anmärkningar på bromsbelägg, vajrar som gick på fel sida gaffeln mm. Inget jag bett om men kanske är det standard att lägga extra tid (kundens pengar!) på det. Man hinner lufta kopplingen bra många gånger på tre timmar.
 

Galedia

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Jaha, det var du som ockuperade honom idag då jag försökte ringa :tungan har också bra erfarenhet men de är lite svåra att nå ibland!
 

Arnim

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2016
Ort
Ramlösa
Hoj
MT-09
Som motpol kan jag berätta min erfarenhet: lämnade in min äldre KTM för felsökning av kopplingen. De debiterade 1,9 h för felsökning och 1,0 h för "kontroll funktion, läsa repmanual" utan att hitta felet, enda föreslagna lösningen var att köpa deras begagnade motor för 15 kkr. De tog sig tiden att felsöka allt på hojen, så fick anmärkningar på bromsbelägg, vajrar som gick på fel sida gaffeln mm. Inget jag bett om men kanske är det standard att lägga extra tid (kundens pengar!) på det. Man hinner lufta kopplingen bra många gånger på tre timmar.

Lämnade du in den för felsökning eller för att de skulle fixa kopplingen? Har du lämnat in den för att de ska fixa kopplingen och inte gör det ska du inte betala en spänn.
Jag lämnade in min Volvo för att de skulle släcka en motorlampa, de lyckades inte och jag behövde inte betala en spänn. Jag gav dock dem 200 kr till kaffekassan då de lagt några timmar på att lösa problemet.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Lämnade du in den för felsökning eller för att de skulle fixa kopplingen? Har du lämnat in den för att de ska fixa kopplingen och inte gör det ska du inte betala en spänn.
Jag lämnade in min Volvo för att de skulle släcka en motorlampa, de lyckades inte och jag behövde inte betala en spänn. Jag gav dock dem 200 kr till kaffekassan då de lagt några timmar på att lösa problemet.
Bike har kanske inte så bra koll på Volvo :lol
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Som motpol kan jag berätta min erfarenhet: lämnade in min äldre KTM för felsökning av kopplingen. De debiterade 1,9 h för felsökning och 1,0 h för "kontroll funktion, läsa repmanual" utan att hitta felet, enda föreslagna lösningen var att köpa deras begagnade motor för 15 kkr. De tog sig tiden att felsöka allt på hojen, så fick anmärkningar på bromsbelägg, vajrar som gick på fel sida gaffeln mm. Inget jag bett om men kanske är det standard att lägga extra tid (kundens pengar!) på det. Man hinner lufta kopplingen bra många gånger på tre timmar.

Skulle vara fantastiskt glad om mekanikern tog sig tid att gå igenom cykeln när den var inne och han upptäcker livsfarliga dragningar av så viktiga saker som bromsledningar och bromsbelägg.

Bara för att man är meck innebär det inte att man besitter all världens kunskap och bara genom att titta på cykeln vet vad som är felet. Vad skulle han göra tycker du? Felsöka gratis? Hur betalar han sin mat,hyra och leverne med gratis?

Mvh Morgan M
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Lämnade du in den för felsökning eller för att de skulle fixa kopplingen? Har du lämnat in den för att de ska fixa kopplingen och inte gör det ska du inte betala en spänn.
Jag lämnade in min Volvo för att de skulle släcka en motorlampa, de lyckades inte och jag behövde inte betala en spänn. Jag gav dock dem 200 kr till kaffekassan då de lagt några timmar på att lösa problemet.

Skulle vara fantastiskt glad om mekanikern tog sig tid att gå igenom cykeln när den var inne och han upptäcker livsfarliga dragningar av så viktiga saker som bromsledningar och bromsbelägg.

Bara för att man är meck innebär det inte att man besitter all världens kunskap och bara genom att titta på cykeln vet vad som är felet. Vad skulle han göra tycker du? Felsöka gratis? Hur betalar han sin mat,hyra och leverne med gratis?

Mvh Morgan M


Minns inte om jag bad dem felsöka eller reparera tyvärr. Däremot anser jag att en autkoriserad KTM-verkstad ska kunna att felsöka korrekt, det var därför jag vände mig till dem efter att ha haft inne hojen på en annan verkstad. Är för övrigt inte konstigt alls att låta företaget äta kostnaderna vid de få tillfällen de misslyckas att leverera, detta belastar på företagsnivå och inte specifika arbetare. Konstiga slutsatser du drar.

Fantastiskt glad alltså, då skiljer vi där. Blir du lika glad när snickaren renoverar badrummet av farten trots att du endast beställt ett kök? Jag mekar så långt som möjligt själv.


PS: bad aldrig om att stryka kostnaderna, anser dock att tre timmar är lång tid för ett proffs. De bytte (jag köpte) även mindre kopplingsdelar utan framgång.

Edit: vill inte smutskasta Bike då det var en såpass liten konflikt, därför jag undvikit att skriva om detta tidigare. Vill mest visa att det alltid finns någon kund som får en dålig upplevelse. Utan att överdriva var det säkert hundra nöjda kunder inne samma dag jag hämtade hojen.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har enbart positiva erfarenheter av detta företag. Jag köpte en ny hoj av dem för några år sedan. Priset var bra, affären gick smidigt och hojen fungerade utan anmärkning. De har även utfört den obligatoriska så kallade "växellåds-recallen" på min nuvarande 2015 YZF-R1. Allt är tätt och allt fungerar alldeles utmärkt sexhundra mil senare.
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Jag har enbart positiva erfarenheter av detta företag. Jag köpte en ny hoj av dem för några år sedan. Priset var bra, affären gick smidigt och hojen fungerade utan anmärkning. De har även utfört den obligatoriska så kallade "växellåds-recallen" på min nuvarande 2015 YZF-R1. Allt är tätt och allt fungerar alldeles utmärkt sexhundra mil senare.

Samma växellådsbyte här! Supernöjd! Och det var btw Patrik som hjälpte mig. :tummenupp
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Måste nog ta mej en tur upp till Trollhättan tror jag :) Bike i Göteborg suger men många verkar gilla dom i Trollhättan! :tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Japp, jag håller med Sandfållan. Var där på Bikedagarna för att köra nya Ninjan, när dom inte fick fram rätt maskin så fick jag köra nån slags 650 cc i 15 minuter, men sen fick jag en hamburgare som kompensation och kunde köra hem mina 23 mil. Kan faktiskt tänka mig att göra om det.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Är för övrigt inte konstigt alls att låta företaget äta kostnaderna vid de få tillfällen de misslyckas att leverera, detta belastar på företagsnivå och inte specifika arbetare. Konstiga slutsatser du drar.

Här håller jag helt med, jobbar själv inom service (elektriker) och får åka på en del konstiga felsökningar ibland.

Lägger jag 3h på en felsökning jag inte klarar av har jag knappast mage att fakturera kunden för detta, då jag har misslyckats. Men ytterst sällan det hänt.. Hittar man däremot felet efter tiden är det ju bara för kunden att betala. :lol

Men dina anmärkningar är ju knappast något som tagit extra tid att kolla, det gör jag själv titt som tätt inom yrket. Ser man något tokigt är det klart man ska påpeka detta.
 
Last edited:

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Det tycker jag verkligen, Trollhättan och Göteborg har inte samma ägare/ledning, Har som tidigare sagt väldigt svårt att tro att du kommer bli besviken.

Mvh Morgan M.

Jag litar på er, ska ta mej en tur upp och kolla läget helt klart :) ska be personligen om denna patrik !!
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Reklamerade mitt Scott ställ, lite bilder senare så är ett nytt på väg till mig.
All heder åt Bikes personal som hinner med detta även under högsäsong.
Mig har dom kvar som kund.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top