Bike Trollhättan

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Efter att man läser alla misslyckade inlägg om MC handlare och tråkiga erfarenheter så vill jag skicka en enormt stor Ros till Bike Trollhättan och Patrik Carwall.

Så enkelt, Så smidigt och så korrekt. Svarar på frågor under dygnets alla timmar, Tar reda på fakta innan han slänger ut sig en massa, Stort kunnande inom sporthojssegmentet.


Kan verkligen rekommendera ett besök eller en signal till dom om man är sugen på något av dom märken dom saluför. Har svårt att tro att man blir besviken :)


// Morgan M
 
Som motpol kan jag berätta min erfarenhet: lämnade in min äldre KTM för felsökning av kopplingen. De debiterade 1,9 h för felsökning och 1,0 h för "kontroll funktion, läsa repmanual" utan att hitta felet, enda föreslagna lösningen var att köpa deras begagnade motor för 15 kkr. De tog sig tiden att felsöka allt på hojen, så fick anmärkningar på bromsbelägg, vajrar som gick på fel sida gaffeln mm. Inget jag bett om men kanske är det standard att lägga extra tid (kundens pengar!) på det. Man hinner lufta kopplingen bra många gånger på tre timmar.
 
Jaha, det var du som ockuperade honom idag då jag försökte ringa :tungan har också bra erfarenhet men de är lite svåra att nå ibland!
 
Som motpol kan jag berätta min erfarenhet: lämnade in min äldre KTM för felsökning av kopplingen. De debiterade 1,9 h för felsökning och 1,0 h för "kontroll funktion, läsa repmanual" utan att hitta felet, enda föreslagna lösningen var att köpa deras begagnade motor för 15 kkr. De tog sig tiden att felsöka allt på hojen, så fick anmärkningar på bromsbelägg, vajrar som gick på fel sida gaffeln mm. Inget jag bett om men kanske är det standard att lägga extra tid (kundens pengar!) på det. Man hinner lufta kopplingen bra många gånger på tre timmar.

Lämnade du in den för felsökning eller för att de skulle fixa kopplingen? Har du lämnat in den för att de ska fixa kopplingen och inte gör det ska du inte betala en spänn.
Jag lämnade in min Volvo för att de skulle släcka en motorlampa, de lyckades inte och jag behövde inte betala en spänn. Jag gav dock dem 200 kr till kaffekassan då de lagt några timmar på att lösa problemet.
 
Lämnade du in den för felsökning eller för att de skulle fixa kopplingen? Har du lämnat in den för att de ska fixa kopplingen och inte gör det ska du inte betala en spänn.
Jag lämnade in min Volvo för att de skulle släcka en motorlampa, de lyckades inte och jag behövde inte betala en spänn. Jag gav dock dem 200 kr till kaffekassan då de lagt några timmar på att lösa problemet.
Bike har kanske inte så bra koll på Volvo :lol
 
Som motpol kan jag berätta min erfarenhet: lämnade in min äldre KTM för felsökning av kopplingen. De debiterade 1,9 h för felsökning och 1,0 h för "kontroll funktion, läsa repmanual" utan att hitta felet, enda föreslagna lösningen var att köpa deras begagnade motor för 15 kkr. De tog sig tiden att felsöka allt på hojen, så fick anmärkningar på bromsbelägg, vajrar som gick på fel sida gaffeln mm. Inget jag bett om men kanske är det standard att lägga extra tid (kundens pengar!) på det. Man hinner lufta kopplingen bra många gånger på tre timmar.

Skulle vara fantastiskt glad om mekanikern tog sig tid att gå igenom cykeln när den var inne och han upptäcker livsfarliga dragningar av så viktiga saker som bromsledningar och bromsbelägg.

Bara för att man är meck innebär det inte att man besitter all världens kunskap och bara genom att titta på cykeln vet vad som är felet. Vad skulle han göra tycker du? Felsöka gratis? Hur betalar han sin mat,hyra och leverne med gratis?

Mvh Morgan M
 
Lämnade du in den för felsökning eller för att de skulle fixa kopplingen? Har du lämnat in den för att de ska fixa kopplingen och inte gör det ska du inte betala en spänn.
Jag lämnade in min Volvo för att de skulle släcka en motorlampa, de lyckades inte och jag behövde inte betala en spänn. Jag gav dock dem 200 kr till kaffekassan då de lagt några timmar på att lösa problemet.

Skulle vara fantastiskt glad om mekanikern tog sig tid att gå igenom cykeln när den var inne och han upptäcker livsfarliga dragningar av så viktiga saker som bromsledningar och bromsbelägg.

Bara för att man är meck innebär det inte att man besitter all världens kunskap och bara genom att titta på cykeln vet vad som är felet. Vad skulle han göra tycker du? Felsöka gratis? Hur betalar han sin mat,hyra och leverne med gratis?

Mvh Morgan M


Minns inte om jag bad dem felsöka eller reparera tyvärr. Däremot anser jag att en autkoriserad KTM-verkstad ska kunna att felsöka korrekt, det var därför jag vände mig till dem efter att ha haft inne hojen på en annan verkstad. Är för övrigt inte konstigt alls att låta företaget äta kostnaderna vid de få tillfällen de misslyckas att leverera, detta belastar på företagsnivå och inte specifika arbetare. Konstiga slutsatser du drar.

Fantastiskt glad alltså, då skiljer vi där. Blir du lika glad när snickaren renoverar badrummet av farten trots att du endast beställt ett kök? Jag mekar så långt som möjligt själv.


PS: bad aldrig om att stryka kostnaderna, anser dock att tre timmar är lång tid för ett proffs. De bytte (jag köpte) även mindre kopplingsdelar utan framgång.

Edit: vill inte smutskasta Bike då det var en såpass liten konflikt, därför jag undvikit att skriva om detta tidigare. Vill mest visa att det alltid finns någon kund som får en dålig upplevelse. Utan att överdriva var det säkert hundra nöjda kunder inne samma dag jag hämtade hojen.
 
Last edited:
Jag har enbart positiva erfarenheter av detta företag. Jag köpte en ny hoj av dem för några år sedan. Priset var bra, affären gick smidigt och hojen fungerade utan anmärkning. De har även utfört den obligatoriska så kallade "växellåds-recallen" på min nuvarande 2015 YZF-R1. Allt är tätt och allt fungerar alldeles utmärkt sexhundra mil senare.
 
Jag har enbart positiva erfarenheter av detta företag. Jag köpte en ny hoj av dem för några år sedan. Priset var bra, affären gick smidigt och hojen fungerade utan anmärkning. De har även utfört den obligatoriska så kallade "växellåds-recallen" på min nuvarande 2015 YZF-R1. Allt är tätt och allt fungerar alldeles utmärkt sexhundra mil senare.

Samma växellådsbyte här! Supernöjd! Och det var btw Patrik som hjälpte mig. :tummenupp
 
Måste nog ta mej en tur upp till Trollhättan tror jag :) Bike i Göteborg suger men många verkar gilla dom i Trollhättan! :tummenupp
 
Japp, jag håller med Sandfållan. Var där på Bikedagarna för att köra nya Ninjan, när dom inte fick fram rätt maskin så fick jag köra nån slags 650 cc i 15 minuter, men sen fick jag en hamburgare som kompensation och kunde köra hem mina 23 mil. Kan faktiskt tänka mig att göra om det.
 
Är för övrigt inte konstigt alls att låta företaget äta kostnaderna vid de få tillfällen de misslyckas att leverera, detta belastar på företagsnivå och inte specifika arbetare. Konstiga slutsatser du drar.

Här håller jag helt med, jobbar själv inom service (elektriker) och får åka på en del konstiga felsökningar ibland.

Lägger jag 3h på en felsökning jag inte klarar av har jag knappast mage att fakturera kunden för detta, då jag har misslyckats. Men ytterst sällan det hänt.. Hittar man däremot felet efter tiden är det ju bara för kunden att betala. :lol

Men dina anmärkningar är ju knappast något som tagit extra tid att kolla, det gör jag själv titt som tätt inom yrket. Ser man något tokigt är det klart man ska påpeka detta.
 
Last edited:
Det tycker jag verkligen, Trollhättan och Göteborg har inte samma ägare/ledning, Har som tidigare sagt väldigt svårt att tro att du kommer bli besviken.

Mvh Morgan M.

Jag litar på er, ska ta mej en tur upp och kolla läget helt klart :) ska be personligen om denna patrik !!
 
Reklamerade mitt Scott ställ, lite bilder senare så är ett nytt på väg till mig.
All heder åt Bikes personal som hinner med detta även under högsäsong.
Mig har dom kvar som kund.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top