Hehe... Mitt inlägg fick precis den effekt jag hade tänkt.
Om ni tänker efter lite nu. Här sitter alltså jag och talar om för er att ni inget fattar, inte har koll på priser, inte vet hur företagande funkar osv... Då blir ni jäkligt sura eller hur? Om däremot en säljare sitter och säger i princip samma sak till er under en affärsförhandling så sväljer ni det med hull och hår och tycker att han har rätt, är inte det lite konstigt. Säljaren kommer nog iofs att säga det lite mer inlindat men budskapet är detsamma och det tar ni emot och tycker att allt är ok. Min avsikt med den här tråden var att starta en debatt om hur vissa handlare uppför sig emot sina kunder med skambud, ljuger dom rakt i ansiktet osv... Jag tycker det är helt ok om vissa av er vill acceptera att ni tappar i princip halva värdet på något bara ni har skrivit på köpeavtalet men detta är ju bara något som handlarna har tutat i er och som dom givetvis vill försvara med näbbar och klor. deras utgifter och personalkostnader, lokalhyror, datorer osv är väl inte era problem. Ta sedan en handlare som Bike som samtidigt håller på och leker med en massa kul prylar vid sidan av sin kärnverksamhet så kan det ju inte komma som en överraskning för dom att det kostar en massa pengar, pengar som vi, kunderna får betala. Som sagt ha en bra sommar och tänk efter lite nästa gång ni sitter på andra sidan en säljares skrivbord.
PS: Om jag nu råkade trampa någon på tårna för hårt härinne ber jag om ursäkt, avsikten med inlägget var att framkalla en reaktion. Något som ju faktiskt lyckades. ;-)