Bike, trollhättan kritik!

fredde832

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Hoj
Kommer våren -08
Måste ge dom lite kritik.
Var inne där i veckan och skulle kolla på hojar när jag ändå passerade Trollhättan. Letar första hoj.

Går in i affären och frågar första bästa säljare om dom har någon begagnad Honda VFR till salu.
Får ett mycket otrevligt svar:
- Näe de har vi inte, bara nya!

Säljaren försvinner och sätter sig ensam på sitt kontor.
Visst att han va upptagen med annat men man kan ju ändå försöka vara lite trevlig och säga det då. Jag kanske var intresserad av en ny, eller någon annan hoj. Men vill man inte sälja hojar så.
Näe, gick en snabb runda där inne, men där tänker jag inte köpa någon hoj!

Last edited:
Hård kritik?

"Jösses.. Jag menar som en riktig bamsing till björn!"

Last edited:
Hård och hård, men vill man sälja nått så krävs väl lite engagemang från deras sida?
Skulle du vara intresserad av att köpa något om försäljaren är otrevlig och oengagerad?

Självfallet inte. Jag är väldigt petig med var jag handlar. Det är ett privilegium att få sälja något till kunden, inte ett privilegium för kunden att få köpa.

Min poäng var snarare att du var väldigt mild i din kritik. Om du ska ge hård kritik, ge hård kritik. Därav också min parallell till djungelboken och Mowgli som skulle ryta som en björn, men mest lät som en småkåt vessla.

Självfallet inte. Jag är väldigt petig med var jag handlar. Det är ett privilegium att få sälja något till kunden, inte ett privilegium för kunden att få köpa.

Min poäng var snarare att du var väldigt mild i din kritik. Om du ska ge hård kritik, ge hård kritik. Därav också min parallell till djungelboken och Mowgli som skulle ryta som en björn, men mest lät som en småkåt vessla.

:lol :lol

Jag e nog sådan som person. Accepterar nog mycket.
Svårt att ryta ifrån ordentligt tar det på lite mildare nivå.

Du fick svar på din fråga..Skulle ha kontratfrågat om de har något inbyte på gång så du fått igång koversationen, hade han varit upptagen så skulle han bett dig vänta tills han var klar, eller hört av sig senare till dig om de varit underbemannade och om är seriös, vilket jag tror de är, likande fråga får han säkert dagligen...

- Näe de har vi inte, bara nya!

Hur ska man kunna återhämta sig efter sådana här attacker av psykologiskt tortyrliknande former? Jag tycker inte människor ska behöva exponera sig för detta! Jag skulle ha ringt försäkringskassan och sjukskrivit mig.

Snacka om tjomme till säljare – tror de verkligen att man sedan pallar med att köpa sig en mc? Märkligt!

Låter lite som beviksstilen.

Kunden ska inte behöva tjata på säljaren om att få köpa en produkt, vill företaget sälja prylar får dom väl visa de också!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti