Bike Promotion DMR Cup 2014

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Kanske ett alternativ för den som tycket utbudet av Sm/So/Nm är svagt.

Banor =>

Brno 14.-16. april

Most 18.-21. april (DMR/SBPC) 3 løb

Anderstorp 9.-11. Maj (DMR / SBPC ) 2 løb

Lausitz 30+31. maj - 1.juni ( DMR / SBPC ) 2 løb

Anderstorp 4.-6. juli ( DMR / SBPC ) 2 løb

Oschersleben 18.-20. juli ( DMR / SBPC ) 2 løb

Rudskogen 25.+26. juli ( begge dage kl 8 - 20 ) ( mangler stadig konfirmation )

Anderstorp 5.-7. september ( DMR / SBPC ) 2 løb

Brno 26.-28. september ( DMR / SBPC ) 2 løb

Kolla in hemsidan => http://www.bike-promotion.dk

Mvh
Roger #85
http://www.teamx3m.com
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
SBPC kräver väl ingen licens? Den serien skulle jag vilja köra på anderstorp. Förra året så körde jag i röd grupp men hur snabb behöver man vara för att inte skämma ut sig i sbpc? Ligger som bäst runt 1,45 på anderstorp.

Hoppas att det även blir race på rudskogen också :)
 

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Hejsan, utaget ifrån deras hemsida =>
SBPC 2013
For 4. år i træk kan du komme til at køre en licensfri serie der er tiltænkt de hurtige hobby kørere op til rookie niveau.
2 klasser : 600 ccm og 1000 ccm , begge open klasser med meget få begrænsninger.
Kalender og info lægges i undermenu punktet "SBPC"
Du behøver ikke at købe hele serien i år men kan deltage event by event , dog kræves en serietilmelding som du kan købe her på siden
Oplys : Navn - MC - Klase - startnummerønske - mail
Du er i denne serie sikret startgridplads mod de ikke serieanmeldte. Desuden får du mulighed for at købe et antal dæk til særlig lav pris. ( dette aftales individuelt )
Vi tilbyder 14 løb og det er de 10 bedste der er tællende - dog skal Anderstorp indgå 2 gange. Vi laver nogle pakker med rabat der kommer til at gælde november ud.

Tider finns på deras hemsidan dock inte Anderstorp 2013, ska sända mail om detta för alla event ska finnas där. Precis som Bike Promotion Tyskland...:)

Mvh

Roger

SBPC kräver väl ingen licens? Den serien skulle jag vilja köra på anderstorp. Förra året så körde jag i röd grupp men hur snabb behöver man vara för att inte skämma ut sig i sbpc? Ligger som bäst runt 1,45 på anderstorp.

Hoppas att det även blir race på rudskogen också :)
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Hejsan, utaget ifrån deras hemsida =>
SBPC 2013
For 4. år i træk kan du komme til at køre en licensfri serie der er tiltænkt de hurtige hobby kørere op til rookie niveau.
2 klasser : 600 ccm og 1000 ccm , begge open klasser med meget få begrænsninger.
Kalender og info lægges i undermenu punktet "SBPC"
Du behøver ikke at købe hele serien i år men kan deltage event by event , dog kræves en serietilmelding som du kan købe her på siden
Oplys : Navn - MC - Klase - startnummerønske - mail
Du er i denne serie sikret startgridplads mod de ikke serieanmeldte. Desuden får du mulighed for at købe et antal dæk til særlig lav pris. ( dette aftales individuelt )
Vi tilbyder 14 løb og det er de 10 bedste der er tællende - dog skal Anderstorp indgå 2 gange. Vi laver nogle pakker med rabat der kommer til at gælde november ud.

Tider finns på deras hemsidan dock inte Anderstorp 2013, ska sända mail om detta för alla event ska finnas där. Precis som Bike Promotion Tyskland...:)

Mvh

Roger

Ja maila å kolla.

Sen lite om tider, jag körde ca. 1.43-tider i svart race å var väll då sån mid-pack +/- på det.

:tungan:död:3freak
Kollade nu å var visst inte mid......
Kom på plats 27 av 40.... med bästa tid 1.42,043
Trodde vi var ca. 55 startande:va för jag startade på plats 52 eller liknade.
Såg inte ens rakan eller startljusen.......:tungan

Bästa varvtider i racet var mellan 1.35,000 till 1.48,343
Detta gällde 2013-09-08
 
Last edited:

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Information förs vidare, sedan upp till Bike Promotion att göra saker bättre med den erfarenhet som ges av kunder. Om någon vill göra negativ inlägg rekomonderar jag Er att forsätta med den tråd Ni har påbörjat annars sänd privat Pm till mig.

Erat inlägg ska bes raderas annars börjat jag om med en ny tråd,
Mvh
Roger


Ja maila å kolla, du kanske når fram bättre än andra.
Bike-promotion.dk visar ett genuint o-intresse att vara hjälpsamma när de fått sina pengar.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...uddha-Racing&p=5851510&viewfull=1#post5851510
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-8-september&p=5887301&viewfull=1#post5887301

Får du svar får du också gärna fråga dom om var i helv-te mitt körkort är........

Angående info på detas hemsida....
Vacker saga deras kunde-politik.....
http://www.bike-promotion.dk/politik

Sen lite om tider, jag körde ca. 1.43-tider i svart race å var väll då sån mid-pack +/- på det.

:tungan:död:3freak
Kollade nu å var visst inte mid......
Kom på plats 27 av 40.... med bästa tid 1.42,043
Trodde vi var ca. 55 startande:va för jag startade på plats 52 eller liknade.
Såg inte ens rakan eller startljusen.......:tungan

Bästa varvtider i racet var mellan 1.35,000 till 1.48,343
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Ska det köras DMR på Rudskogen trots allt? Det var inte planerat från början?
 

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Ska det köras DMR på Rudskogen trots allt? Det var inte planerat från början?

Ser ut så här med komentar =>
BEMÆRK vi kører fra kl. 8.00- 20.00 begge dage så der er ligeså meget køretid som på 3 normale dage.
Vi kører denne gang 4 grupper da eventen er meget søgt og allerede nu er mange billetter solgt.
Vi kører 2 løb i hver klasse SBPC og DMR og vi har RF4 fun Norge cup samt almindelige for sjov løb i rød og blå klasse
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Det är en serie jag skall försöka få råd till att köra, var nöjd med dom som fan på Torpet 2013 iaf.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det är en serie jag skall försöka få råd till att köra, var nöjd med dom som fan på Torpet 2013 iaf.

Det var en tävling på Torpet, sent under året, som jag tror ingick i NM, där racers fick åka ut och kvala tillsammans med vinglande gatåkare. Jag vill minnas att 125 racer vägrade köra. Var det med denna arrangör? Har försökt hitta info men misslyckats...
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det var en tävling på Torpet, sent under året, som jag tror ingick i NM, där racers fick åka ut och kvala tillsammans med vinglande gatåkare. Jag vill minnas att 125 racer vägrade köra. Var det med denna arrangör? Har försökt hitta info men misslyckats...

Nej, det var med Team Trackdays. En annan Dansk banåkningsarrangör. Inte dom det var fel på dock utan Danska upplägget som deras förbund konstigt nog godkänt och ännu mera konstigt att inte fler racerförare sa ifrån!

Bike Promotion är dock dom som lät för mycket på båda 2 av sina körningingar på Anderstorp förra året. Vilket dom då fått i straff att dom får fortsätta köra på den banan med den nuvarande arrendator i år med medans RR-SM numera slipper besöka den banan detta året.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Bike Promotion är dock dom som lät för mycket på båda 2 av sina körningingar på Anderstorp förra året. Vilket dom då fått i straff att dom får fortsätta köra på den banan med den nuvarande arrendator i år med medans RR-SM numera slipper besöka den banan detta året.

Jamen för i helvete!!!!!:mad::mad::mad::mad::mad::huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jamen för i helvete!!!!!:mad::mad::mad::mad::mad::huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet
Jo det kan man ju tycka men det är Motorbanan Anderstorp AB som har hål i huvudet:

"Med tanke på vad som skrivits i olika medier vill ja ge min version om ljudproblemet. Det finns 3 polisanmälningar 1. Mc-träning 2012, 2. RHK (historisk racing) Arc som arrangör. 3. Mc-träning. Vi har i våra uthyrningsavtal att 95 Db skall hållas vid förbifart, det ska ge 60 Db hos närmaste granne.

Ljudmätningar sker kontinuerligt och överträdande fordon tas av banan. Om det är många fordon (det kan vara 60 fordon samtidigt) är det svårt att få av fordonen snabbt nog.

Miljökontoret polisanmäler om ljudet överskrids 60 Db mer än 5 gånger man får beakta att 60 Db är vanlig samtalston och höjs rösten så motsvarar detta överskridande.

Vi tar 22 bullerdagar som vi nu måste lägga på uthyrningskunder i stället för tävlingar eftersom tävlingar medför större risker.

I vår ansökan om nytt miljötillstånd hade vi 60 dagar med högre ljudvärden som förslag, detta hade medfört att nuvarande polisanmälningar inte behövts. Vi har inte som mål att bullra utan kämpar att samtliga fordon ska hålla sig under 95 Db.

Miljöförvaltningen föreslog färre dagar och därmed är problemet ett faktum.

Det som kan lösa problemet är att miljöförvaltningen ansöker om fler dagar.

Eftersom alla verkar vara för motorbanan så måste någon handla för att förändra läget, jag hoppas att det sker snabbt.

Mvh. Kari Lehtimäki/VD Anderstorp motorbana"



"Publicerad 2013-10-24 12:14
Anderstorp

Gislaveds kommun polisanmäler Anderstorp motorbana AB efter att för höga bullernivåer har uppmätts. Nu slutar företaget med svenska tävlingar.
"

Money talks finns det något som heter.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jo det kan man ju tycka men det är Motorbanan Anderstorp AB som har hål i huvudet:

"Med tanke på vad som skrivits i olika medier vill ja ge min version om ljudproblemet. Det finns 3 polisanmälningar 1. Mc-träning 2012, 2. RHK (historisk racing) Arc som arrangör. 3. Mc-träning. Vi har i våra uthyrningsavtal att 95 Db skall hållas vid förbifart, det ska ge 60 Db hos närmaste granne.

Ljudmätningar sker kontinuerligt och överträdande fordon tas av banan. Om det är många fordon (det kan vara 60 fordon samtidigt) är det svårt att få av fordonen snabbt nog.

Miljökontoret polisanmäler om ljudet överskrids 60 Db mer än 5 gånger man får beakta att 60 Db är vanlig samtalston och höjs rösten så motsvarar detta överskridande.

Vi tar 22 bullerdagar som vi nu måste lägga på uthyrningskunder i stället för tävlingar eftersom tävlingar medför större risker.

I vår ansökan om nytt miljötillstånd hade vi 60 dagar med högre ljudvärden som förslag, detta hade medfört att nuvarande polisanmälningar inte behövts. Vi har inte som mål att bullra utan kämpar att samtliga fordon ska hålla sig under 95 Db.

Miljöförvaltningen föreslog färre dagar och därmed är problemet ett faktum.

Det som kan lösa problemet är att miljöförvaltningen ansöker om fler dagar.

Eftersom alla verkar vara för motorbanan så måste någon handla för att förändra läget, jag hoppas att det sker snabbt.

Mvh. Kari Lehtimäki/VD Anderstorp motorbana"



"Publicerad 2013-10-24 12:14
Anderstorp

Gislaveds kommun polisanmäler Anderstorp motorbana AB efter att för höga bullernivåer har uppmätts. Nu slutar företaget med svenska tävlingar.
"

Money talks finns det något som heter.

Tror mera att det är så att Kari inte längre är bästa kompis med ARC. Kari plockar hem pengar på att hyra ut banan och skolverksamheten. Men ARC har nog påpekat att det inte sköts som dom hoppats. Banan har läktare som rasar samman, det växer högt med ogräs i kurbsen och man blir utskälld i matsalen om man frågar om det är där det serveras mat. Så var det inte före hans tid på banan.. Så nu straffar han klubben för det är dom som arrangerar dom Svenska rr-tävlingar. Gatåkarna tror fortfarande dom kör på en cool gp-bana och är lätta kunder som inte vet om att ställa några krav.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Tror mera att det är så att Kari inte längre är bästa kompis med ARC. Kari plockar hem pengar på att hyra ut banan och skolverksamheten. Men ARC har nog påpekat att det inte sköts som dom hoppats. Banan har läktare som rasar samman, det växer högt med ogräs i kurbsen och man blir utskälld i matsalen om man frågar om det är där det serveras mat. Så var det inte före hans tid på banan.. Så nu straffar han klubben för det är dom som arrangerar dom Svenska rr-tävlingar. Gatåkarna tror fortfarande dom kör på en cool gp-bana och är lätta kunder som inte vet om att ställa några krav.

Jaha…. men kan någon insatt förklara vem som är herre på Torpet? Är det Kari/VD Anderstorp motorbana eller är det ARC? Eller är det någon annan? Varför spelar det någon roll om Kari är kompis med ARC eller inte? Vem hyr ut till vem?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tror mera att det är så att Kari inte längre är bästa kompis med ARC. Kari plockar hem pengar på att hyra ut banan och skolverksamheten. Men ARC har nog påpekat att det inte sköts som dom hoppats. Banan har läktare som rasar samman, det växer högt med ogräs i kurbsen och man blir utskälld i matsalen om man frågar om det är där det serveras mat. Så var det inte före hans tid på banan.. Så nu straffar han klubben för det är dom som arrangerar dom Svenska rr-tävlingar. Gatåkarna tror fortfarande dom kör på en cool gp-bana och är lätta kunder som inte vet om att ställa några krav.

Jaha…. men kan någon insatt förklara vem som är herre på Torpet? Är det Kari/VD Anderstorp motorbana eller är det ARC? Eller är det någon annan? Varför spelar det någon roll om Kari är kompis med ARC eller inte? Vem hyr ut till vem?
Inte så konstigt att det inte investeras...
http://www.proff.se/foretag/anderstorp-motorbana-ab/stockholm/restauranger/10264975-1/

Jämför med AB Motorbanan Ring Knutstorp
http://www.proff.se/foretag/ab-motorbanan-ring-knutstorp/kågeröd/fastighetsbolag-lokaler/10066814-1/
 
Last edited:

Xroadr

#87 Superbike
Gick med
23 May 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Kawasaki KLX450R-09, ZX10R-11 race
Topp 3 i Bikepromotions senior/rookie serie SPBC1000 körde 1,39-1,40 tider på de flesta racen på Anderstorp fast de har pokaler ner till femte plats. Kan också rekommendera Bikepromotions race. Körde alla deras arrangemang i Sverige 2013. Bra organiserat, mkt körtid och bra startfält. Tråkigt med ljudet dock...
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top