Bike i Trollhättan har gjort undersökning

Har hittills alltid fått tillbaka hojen i sämre skick än vad den var inför de olika servicarna som blivit gjorda på Bike :(

Nu sist hade de inte skruvat åt avtappningspluggen för motoroljan. Vilket fick till följd att man hittade en liten pöl olja under hojen. Sedan har vi allt från sönderdragna skruvar till slangar som ramlat av på väg hem från Bike.

imponerande hur man kan glömma eller misslyckas dra fast oljepluggen, det bör man väl vara noga med.
Är det bara snorungar som skruvar på sånna där ställen?

Last edited:
Matin skrev:
Har hittills alltid fått tillbaka hojen i sämre skick än vad den var inför de olika servicarna som blivit gjorda på Bike :(
QUOTE]

Har ju sagt åt dem att misshandla din båge så fort du lämnar in den.

Matin skrev:

Nu sist hade de inte skruvat åt avtappningspluggen för motoroljan.

Då vet du ju i alla fall att dom förhoppningsvis bytt olja...

Alltid lätt att beställa delar :tummenupp ..jag brukar va rätt krånglig när jag ringer men de e ingen som surar för det. :D

Bra demontering om än lite dyr.

Verkstaden inte jag varit i kontakt med men dessvärre har en kompis det. :huvet

Marals76 skrev:
Har ju sagt åt dem att misshandla din båge så fort du lämnar in den.

Hm...måste vara något sånt misstänker jag. Tur att det dröjer ett tag till nästa service, man är ju rädd om hojen sin :kär

Jaha du...... BIKE I TROLLHÄTTAN HAR GJORT SIN SISTA FULMECK MED MIN HOJ I ALLA FALL, Först så lämnar man in hojen för en vanlig "specad" service o får en muntlig garanti att kostnaden inte kommer överstiga 3k, fine tänkte jag det är det värt, kommer sedan o ska hämta ut hojen o det kostar 3900:-!!???!!! SKOJAR DOM TÄNKTE JAG O FRÅGADE OM DET VERKLIGEN STÄMDE, JODÅ 3900:_ SKULLE DOM VISST HA,

Det var MASSOR som behövde bytas som jag "som har haft hojen i fyra år" inte märkt, orkar inte tjata så jag löser ut maskinen o kommer hem, vad ser jag, EXPANSIONSKÄRLET är inte åtskruvat, dom har garanterat lossnat på det för skruvarna ligger mellan kärl o motor inkilat lite snyggt, till saken hör att hojen BARA HAR VARIT SERVAD PÅ BIKE I TROLLHÄTTAN TILLS NU, det här o andra skumraskhistorier som polare berättar gör att jag numera servar själv, då blir det riktigt gjort, /pete

red_ninja skrev:
Jaha du...... BIKE I TROLLHÄTTAN HAR GJORT SIN SISTA FULMECK MED MIN HOJ I ALLA FALL, Först så lämnar man in hojen för en vanlig "specad" service o får en muntlig garanti att kostnaden inte kommer överstiga 3k, fine tänkte jag det är det värt, kommer sedan o ska hämta ut hojen o det kostar 3900:-!!???!!! SKOJAR DOM TÄNKTE JAG O FRÅGADE OM DET VERKLIGEN STÄMDE, JODÅ 3900:_ SKULLE DOM VISST HA,

Det var MASSOR som behövde bytas som jag "som har haft hojen i fyra år" inte märkt, orkar inte tjata så jag löser ut maskinen o kommer hem, vad ser jag, EXPANSIONSKÄRLET är inte åtskruvat, dom har garanterat lossnat på det för skruvarna ligger mellan kärl o motor inkilat lite snyggt, till saken hör att hojen BARA HAR VARIT SERVAD PÅ BIKE I TROLLHÄTTAN TILLS NU, det här o andra skumraskhistorier som polare berättar gör att jag numera servar själv, då blir det riktigt gjort, /pete

Var det ventil justering eller?

red_ninja skrev:
Jepp, plus en del annat!

Bike kontrolerade ventilerna åt mig förra våren, men dom var ok men det kostade ändå ca 2600.Han sa att man sällan behöver justera ventilerna på en honda :yoparty

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!