Bike Göteborg, Se upp!!

Status
Ej öppen för fler svar.
Hos KTM och med BIKE GBG som återförsäljare för min hoj så får man verkligen känslan av att kriga ensam mot KTM.
Lite mer den attityden att "lycka till att få det där på garantin!"
Man för sin egen talan, David mot Goliat....
Ändå så är det bara det mest viktiga som jag har försökt lyfta på garantin, men som sagt helt utan support av återförsäljaren.
Varför det är så dåligt intresse att backa upp sina kunder vet jag faktiskt inte, kanske är det så att dom har märkt att det är lönlöst?
KTM har i mina ögon väldigt mkt kvar att göra på kundrelationssidan.....
Synd då det i mina ögon är överlägset bästa hojen jag någonsin kört!

Kanske är det så enkelt att om inte tillverkaren backar upp återförsäljaren med ett tillräckligt (ekonomiskt) åtagande från sin sida kommer återförsäljaren så småningom inse att det det blir rena förlustaffären att vara tillmötesgående mot kunden i garantiärenden, eftersom de då själva får ta smällen?
 
"På stan"...? #halland :7peta
"På stan"; "I stan"; "På väg mot stan" etc osv,
är uttryck som är synonyma med "På Stockholm"; "I Stockholm"; På väg mot Stockholm", osv.
Erans Konungliga Hufvudstad.
Åsyftas en helt vanlig svensk ort heter det istället till exempel "I centrala Göteborg".
Denna språkliga standard så att medborgarna i Kng:a Hvd:stn kunna kommunicera begripligt med utsocknes.
 
Bäste Corepax 1290,
Jag måste gratulera dig till VIP service hos Bike Göteborg! 3 nästan 4 veckor, är supersnabbt !
Själv fick jag gubbstopp (käringstopp med gubbe på sadeln) och välte med Busan 2015-10-14, Folksam skickade mig till Bike Göteborg som jag ringde 2015-10-15 och fick tid 2015-10-22 för en vardering av skadorna. Bike Göteborg skulle ringa mig när de fått svar av Folksam. Eftersom Bike inte hört av sig ringer jag 3 månader efter besöket Bike 2016-01-25 och frågar om läget men ingen vet något. Ansvarig sjuk, Jag ringer på nytt 2016-02-01, fortfarande ingen som kan ge besked. Jag kontaktar Folksam 2016-02-03 och får svaret
" Verkstaden skickade in en kalkyl till oss den 8/11 2015, de fick svar dagen efter att det är ok med reparation. När verkstaden får ok från oss ska de då kontakta dig för att boka in en tid för denna reparation. Ber dig därför kontakta verkstaden och kolla varför det dröjer med att boka tid."
Så jag ringer på nytt till Bike Göteborg 2016-02-08 och kan lämna in den 2016-02-10. Får veta att det kommer ta 14 dagar innan lackeraren är klar med omlackering. När jag i början av mars 2016 besöker Bike Göteborg har inget hänt, brist på personal. I början av April har kåpan lackats om men man har inte kunnat beställa reservdelar (vänster styre, vänster backspegel, vänster motorkåpa) för Bike Göteborg är inte auktoriserad Suzukipartner får jag veta. Jag får också uppmaningen att inte besöka BIKE mera, när Busan är klar ringer BIKE mig. Den 12 maj, 7 månader efter skadan kontaktar jag Folksam och vill veta vad de erbjuder för inlösen av Busan. Eller annan ersättning för stillestånd. Det erbjuder Folksam inte.
Nåja slutet gott 7 månader efter skadan 2016-05-17 kan jag hämta ut den åtgärdade Busan.
För alla går det inte lika bra, det blir ingen åtgärd alls från Bike Göteborg.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?270670-BMW-S-1000-R-drar-lite-åt-höger
 
Kanske är det så enkelt att om inte tillverkaren backar upp återförsäljaren med ett tillräckligt (ekonomiskt) åtagande från sin sida kommer återförsäljaren så småningom inse att det det blir rena förlustaffären att vara tillmötesgående mot kunden i garantiärenden, eftersom de då själva får ta smällen?

I mitt fall hade dom aldrig gått minus, hade dom bara hört av sej när dom lovar att höra av sej, bett om ursäkt och bjussat på en 100mila eller iaf dragit av lite på goodwill så hade dom tjänat tusentals och åter tusentals kronor på mej i framtiden på servisar och byte av hoj när det blir dags för de igen. Istället fick dom en sur kund som aldrig kommer återvända dit för att ens köpa kedjespray och någon som sprider dåligt rykte. Notera att jag utgår från mitt fall som jag anser kunde lösas snyggare än va det gjorde.
 
Bäste Corepax 1290,
Jag måste gratulera dig till VIP service hos Bike Göteborg! 3 nästan 4 veckor, är supersnabbt !
Själv fick jag gubbstopp (käringstopp med gubbe på sadeln) och välte med Busan 2015-10-14, Folksam skickade mig till Bike Göteborg som jag ringde 2015-10-15 och fick tid 2015-10-22 för en vardering av skadorna. Bike Göteborg skulle ringa mig när de fått svar av Folksam. Eftersom Bike inte hört av sig ringer jag 3 månader efter besöket Bike 2016-01-25 och frågar om läget men ingen vet något. Ansvarig sjuk, Jag ringer på nytt 2016-02-01, fortfarande ingen som kan ge besked. Jag kontaktar Folksam 2016-02-03 och får svaret
" Verkstaden skickade in en kalkyl till oss den 8/11 2015, de fick svar dagen efter att det är ok med reparation. När verkstaden får ok från oss ska de då kontakta dig för att boka in en tid för denna reparation. Ber dig därför kontakta verkstaden och kolla varför det dröjer med att boka tid."
Så jag ringer på nytt till Bike Göteborg 2016-02-08 och kan lämna in den 2016-02-10. Får veta att det kommer ta 14 dagar innan lackeraren är klar med omlackering. När jag i början av mars 2016 besöker Bike Göteborg har inget hänt, brist på personal. I början av April har kåpan lackats om men man har inte kunnat beställa reservdelar (vänster styre, vänster backspegel, vänster motorkåpa) för Bike Göteborg är inte auktoriserad Suzukipartner får jag veta. Jag får också uppmaningen att inte besöka BIKE mera, när Busan är klar ringer BIKE mig. Den 12 maj, 7 månader efter skadan kontaktar jag Folksam och vill veta vad de erbjuder för inlösen av Busan. Eller annan ersättning för stillestånd. Det erbjuder Folksam inte.
Nåja slutet gott 7 månader efter skadan 2016-05-17 kan jag hämta ut den åtgärdade Busan.
För alla går det inte lika bra, det blir ingen åtgärd alls från Bike Göteborg.
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?270670-BMW-S-1000-R-drar-lite-åt-höger

Kan var värt att känna till att Bike Göteborg har ny ledning/ägare sedan både din egen incident och den du länkar till. Inte för att det kanske borde spela någon roll för kund egentligen, men det är en annan organisation idag.

I mitt fall hade dom aldrig gått minus, hade dom bara hört av sej när dom lovar att höra av sej, bett om ursäkt och bjussat på en 100mila eller iaf dragit av lite på goodwill så hade dom tjänat tusentals och åter tusentals kronor på mej i framtiden på servisar och byte av hoj när det blir dags för de igen. Istället fick dom en sur kund som aldrig kommer återvända dit för att ens köpa kedjespray och någon som sprider dåligt rykte. Notera att jag utgår från mitt fall som jag anser kunde lösas snyggare än va det gjorde.

Ja, jag förde mer ett generellt resonemang och avsåg t ex när man blir nekad att alls få det på garantin (vilket du inte blev). Sen kan man förstås diskutera att det var dåligt att de inte hörde av sig osv i ditt fall och det kan ju inte ursäktas av att KTM har snål goodwillpolicy (om de nu har det).
 
Kanske är det så enkelt att om inte tillverkaren backar upp återförsäljaren med ett tillräckligt (ekonomiskt) åtagande från sin sida kommer återförsäljaren så småningom inse att det det blir rena förlustaffären att vara tillmötesgående mot kunden i garantiärenden, eftersom de då själva får ta smällen?

Det finns nog andra handlare som har upplevt samma problem och avslutat sitt samarbete med KTM.
Experimentet med 690 Duke hos trafikskolor var väl inte helt lyckat .
 
"På stan"; "I stan"; "På väg mot stan" etc osv,
är uttryck som är synonyma med "På Stockholm"; "I Stockholm"; På väg mot Stockholm", osv.
Erans Konungliga Hufvudstad.
Åsyftas en helt vanlig svensk ort heter det istället till exempel "I centrala Göteborg".
Denna språkliga standard så att medborgarna i Kng:a Hvd:stn kunna kommunicera begripligt med utsocknes.

För oss som bor utan för den kungliga huvudstaden betyder det närmsta stad, inte Tokholm! :fakta

I byn där jag bor betyder "åka in till stan" Sötälje! :D
 
Kanske är det så enkelt att om inte tillverkaren backar upp återförsäljaren med ett tillräckligt (ekonomiskt) åtagande från sin sida kommer återförsäljaren så småningom inse att det det blir rena förlustaffären att vara tillmötesgående mot kunden i garantiärenden, eftersom de då själva får ta smällen?

Jepp jag misstänker att det är exakt så.
KTM lägger helt enkelt inte speciellt mkt fokus och värde i att ta hand om sina kunder som redan har köpt hojarna. Jag kommer ihån när Johans MC la ned sitt samarbete med KTM, det var enligt personalen en stor bidragande faktor att KTM var mkt knepiga att ha att göra med. Vägrade i i det längsta att ta ansvar för garantireparationer mm...

Tragiskt egentligen för det är ju ganska lätt avhjälpta problem som finns på många av deras maskiner!
Och maskinerna i sig är det roligaste jag har haft mellan mina ben med byxorna på och det är väl det som gör att dom säljer såpass bra som dom gör!
 
Sicken jävla tråd.

Får dessvärre ändå sälla mig till skaran med inte 100%iga upplevelser av varken KTM eller nämnda verkstad/handlare... I synnerhet avseende det här med kommunikation. Litet exempel bara där några kylslangar skulle bytas efter service (läckte inte innan service, men läckte efter, men okej slangarna var rätt slut, det erkänner jag. KTM-kvalitet?!) och en tid 2 veckor senare bokades in. Stressar som en jävla idiot, åker till verkstaden på lunchen, kommer dit. Grejerna inte ens kommit hem. Kanske ett telefonsamtal hade varit på sin plats att grejerna inte finns, för att slippa åka dit öht.

I-landsbekymmer, men vafan, sådant här ska man slippa när man kommit upp sig såpass mycket och inte har tid att skita ner sig själv längre.

Lessons learned, ingen mer KTM efter nuvarande och inget mer till denna dealer.

Edit: det var lite ytterligare tjall innan detta slangbytet också. Hade ju ändå servat hojen för +15kkr...
 
"På stan"...? #halland :7peta

Mys-off-topic !

I sommarmetropolen Falkenberg brukar vi nog säga att vi träffas "på stan" även om det kanske inte är helt korrekt svenska. Jag tycker det låter fel att säg att vi möts "i stan".............men nu när jag skriver så ser det ju helt galet ut !!!

Såklart det heter "i stan" när man skriver, och vi träffas "på stan" när man snackar (om man bor på landet å är lite bonnig)..............tror jag :va

Vad knepigt allt blev nu !

Tangentbord heter tastatur på Norska i alla fall :tummenupp
 
"Jag har inte någon accordlön, och har inte betalt för att ta skit. Så jag tappar ingenting på att hjälpa den trevliga kunden istället när där står 20 pers på plan och en skriker & gapar."

Nej, men du tappar i form av att de 20 andra kunderna hör "skiten" som kunden kanske sprider om er som företag - och då kanske du själv inser att några av dem kommer snacka med kompisar och andra om hur du/ni bemöter kunder. Låt vara att kunden är arg/ledsen/förbannad/ dryg...
Det sägs att 1 dålig kundrelation kommer att kräva 15 goda kundrelationer för att återkomma till 0-nivån, så att säga.
Det är alltid företaget som förlorar på att inte vara kundservicevänliga.
Tänk på det.

/H
 
Gjorde ett inlägg om KTM... genast blev några pojkar kränkta och var tvunga att "försvara".
Man borde inte svara, då ju mitt första inlägg var på skämt.
...men...


Som aldrig ägt KTM men har massa åsikter, ja

Jo, jag har ägt och kört KTM, bara LC8 förvisso men både 950 och 990.
950:n gick bra och klarade sig utan direkta fel, kopplingen jävlades dock lite och ville inte frikoppla helt... tydligen beroende på nån hydraulstång... som byttes, men felet kvarstod.
Startmotorn eller kransen eller vad det var rasade också, tydligen typfel även det.
Men fel kan hända och jag kände mig inte minsta missnöjd.

990:n jävlades däremot med ojämn gång, verkstaden sa att KTM är sådana och att man inte kan åka landsväg med dem, man måste åka aktivt... på olika varvtal hela tiden.
Cykeln var en Adventure och den borde man ju kunna åka landsväg med... men nä.
Dessutom svajade den över 100, kändes som om ramen var instabil.
Fick till svar att det är lätta cyklar och att man då inte kan räkna med samma stabilitet som i tyngre.
Jag sålde den efter några månader.
Men jo, har visst åkt KTM.



Ja, det kan man fråga med tanke på kvalitetsproblemen BMW har.

Saxat från Consumer Reports:
"BMW owners can expect problems. 40% of new BMWs will require repairs during their first four years of life."

Jaha, och här är näste pojk som är kränkt.
Att ha återkommande problem inom 100 mil och som dessutom inte löses av verkstad och som istället skapar irritation och stillestånd är inte samma sak som att 40% av sålda cyklar har något fel inom fyra år.
Skillnaden här är milsvid.

Tråden handlar inte om märken ej heller BMW, men tydligen blev några trampade på tårna och därför svarade jag.
För ja, jag vet skillnaden.
Jag har åkt BMW i tiotusentals mil och visst har det tex varit nån återkallelse men har aldrig haft problem med varken cykel, verkstad, bemötande eller stillestånd.
 
Mys-off-topic !

I sommarmetropolen Falkenberg brukar vi nog säga att vi träffas "på stan" även om det kanske inte är helt korrekt svenska. Jag tycker det låter fel att säg att vi möts "i stan".............men nu när jag skriver så ser det ju helt galet ut !!!

Såklart det heter "i stan" när man skriver, och vi träffas "på stan" när man snackar (om man bor på landet å är lite bonnig)..............tror jag :va

Vad knepigt allt blev nu !

Tangentbord heter tastatur på Norska i alla fall :tummenupp
Beror ju på vad man jämför med .Finns säkert de ifrån städer runtom i världen som tycker Stockholm är en liten håla
 
"Jag har inte någon accordlön, och har inte betalt för att ta skit. Så jag tappar ingenting på att hjälpa den trevliga kunden istället när där står 20 pers på plan och en skriker & gapar."

Nej, men du tappar i form av att de 20 andra kunderna hör "skiten" som kunden kanske sprider om er som företag - och då kanske du själv inser att några av dem kommer snacka med kompisar och andra om hur du/ni bemöter kunder. Låt vara att kunden är arg/ledsen/förbannad/ dryg...
Det sägs att 1 dålig kundrelation kommer att kräva 15 goda kundrelationer för att återkomma till 0-nivån, så att säga.
Det är alltid företaget som förlorar på att inte vara kundservicevänliga.
Tänk på det.

/H

Man kan även tänka på RoI, griniga människor blir inte mindre griniga för att man behandlar dem som prinsessor, och kan mycket väl snacka skit om företaget oavsett hur mycket man försöker vara dem till lags, det ger en dålig RoI på tiden spenderad.
Dessutom är det ju inte direkt någon nyhet att man blir bättre bemött i allmänhet i livets alla skeden om man inte är ett rövhål mot alla, oavsett om de är servicepersonal eller inte.
 
"På stan"; "I stan"; "På väg mot stan" etc osv,
är uttryck som är synonyma med "På Stockholm"; "I Stockholm"; På väg mot Stockholm", osv.
Erans Konungliga Hufvudstad.
Åsyftas en helt vanlig svensk ort heter det istället till exempel "I centrala Göteborg".
Denna språkliga standard så att medborgarna i Kng:a Hvd:stn kunna kommunicera begripligt med utsocknes.

Skit ner dig...I min lilla kommun så är "stan" definitivt kommunens centralort på mindre än tiotusen invånare och jag är ganska säker på att samma sak råder i de flesta små kommuner runt om i landet. Vi har dessutom helt andra benämningar på hufvudstaden...
 
Jag kommer ihån när Johans MC la ned sitt samarbete med KTM, det var enligt personalen en stor bidragande faktor att KTM var mkt knepiga att ha att göra med. Vägrade i i det längsta att ta ansvar för garantireparationer mm...

Detta stämmer inte. Det var KTM som drog in sitt samarbete med Johans MC och istället lät Bike Göteborg ta hand om det.

Länk.
 
Detta stämmer inte. Det var KTM som drog in sitt samarbete med Johans MC och istället lät Bike Göteborg ta hand om det.

Länk.
Fast den där tråden innehåller inga fakta, bara lösa rykten från någon som inte vill berätta varifrån personen fått informationen. (nyreggad användare för den tråden också om man nu ska lägga nåt värde i det).

Så tyvärr ger det inget svar i den frågan.
 
Jag förstår inte vad registreringen har för betydelse för trovärdigheten? Varför måste man ha varit medlem och pratat kaffe i minst (vad ni nu anser är lämpligt innan man får utrycka sej här) för det man säger ska stämma? Ser genomgående i trådar man läser att det verkar vara ett problem o få fram sin mening om man är ny på forumet.
 
Jag förstår inte vad registreringen har för betydelse för trovärdigheten? Varför måste man ha varit medlem och pratat kaffe i minst (vad ni nu anser är lämpligt innan man får utrycka sej här) för det man säger ska stämma? Ser genomgående i trådar man läser att det verkar vara ett problem o få fram sin mening om man är ny på forumet.

Därför att det ligger på samma nivå som en spambot. Det finns ett ekonomiskt intresse i att smutskasta en konkurrent, och det har förekommit här på forumet. Därför tas alla nya konton som börjar med att posta dylika trådar med en skopa salt i jämförelse med folk som hängt på forumet en stund.
 
Last edited:
Skit ner dig...I min lilla kommun så är "stan" definitivt kommunens centralort på mindre än tiotusen invånare och jag är ganska säker på att samma sak råder i de flesta små kommuner runt om i landet. Vi har dessutom helt andra benämningar på hufvudstaden...

Min uppfattning är samma efter att ha bott i ett par olika småstäder.
Två avvikelser kommer jag på:
I Vårgårda säger man "åka fram" när man menar centrala Vårgårda. Ryktena säger att "stan" är reserverat för Alingsås. Ironiskt mtp att Alingsåsbornas enskilt största arbetsgivare är Autoliv i Vårgårda.

Det andra är Floda som såklart syftar på Göteborg när man säger "stan". Empirisk erfarenhet.
Men jag fattar inte hur denna tråd har kunnat bli så lång så fort.
Jag har bara köpt utrustning och småbitar på de båda Bike:arna och tycker de är bra.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top