Bike-Events

sandstream skrev:
Ja, och därför kräver arrangören 1000:- i förskott för att täcka upp alla kostnader så att de slipper göra någon förlust alls :)
Kanske inte är en dum idé, jag har det hellre så än att det inte finns några arrangörer alls.

Personligen tror jag att det låga intresset beror mer på oklara försäkringsregler än höga priser.

/A
 
Rundningsmärke skrev:
Kanske inte är en dum idé, jag har det hellre så än att det inte finns några arrangörer alls.

Personligen tror jag att det låga intresset beror mer på oklara försäkringsregler än höga priser.

/A
Samt den regniga sommaren, hoppas dock att fler vågar att anordna bankörningar, jag tror på konceptet med delbetalning, dom flesta kommer om dom redan har pyntat 500:-
 
GSXR1100R skrev:
Samt den regniga sommaren
Jo, du har rätt.

För övrigt tycker jag inte att 1000 kr för en professionellt arrangerad heldag på bana,
med ambulanspersonal på plats, där man kan få tips och råd av föråkare som Peter Lindén
och Niklas Carlberg är dyrt.

Pungt.

/A

Edit: Don Quixote & Penguin är också bra. :hej
 
Last edited:
PeppeBus skrev:
Hur många tror du betalar 1000kr i förväg då?? Kolla på BE det var kanske ca 10st på varje körning = 10.000kr = Vill jag kalla förlust!!!!!!
På detta sättet så får dom iaf in mer pengar, och går inte lika mycket med förlust!
BE ställde in nästa alla körningar i förtid och jag antar att de inte behövde betala banhyrorna så det vart nog ingen förlust.
 
sandstream skrev:
BE ställde in nästa alla körningar i förtid och jag antar att de inte behövde betala banhyrorna så det vart nog ingen förlust.

Varför tror du dom ställde in?? Jo för att dom inte fick in några pengar!
Dom hade 2 eller 3 körningar i år. Jag var på 2 av dom, och det var inte fullt!

//Peppe
 
Rundningsmärke skrev:
Jag måste också vara trög, det blir ju en ännu större förlust om kalle inte betalt 500 kr i förskott?
Förlust blir det förmodligen i vilket fall som helst, men om halva avgiften är betald innan blir den inte lika stor.

/A

Allt beror på hur man ser det.
Förutsättar man att ingen (eller väldigt få) betalar in 1000 kr i förskott men folk gladeligen skulle våga chansa mer om de delbetalade så blir det givetvis som ni säger.
Problemet som jag ser det är inte chanstagningen utan att majoriteten inte tycker det är värt att betala 1000 kr för en banåkning, oavsett om de betalar hälften i förskott eller inte.

Vi disskuterar med olika ingångsvärden. Det är nog därför de olika argumenten inte biter på "andra sidan"

Min högst personliga åsikt är att folk inte är beredda att betala mer än ca 500 - 700 för en bandag och det gör det väldigt svårt att arrangera en bandag med vinst för ett företag

Observera att jag har ingen insikt i några absoluta siffror på vad det kostar med Banhyra, instruktörer, ambulans osv.
Men med den info jag har så har jag svårt att se att det går att ha några större marginaler på dessa arrangemang.
 
M:et skrev:
Problemet som jag ser det är inte chanstagningen utan att majoriteten inte tycker det är värt att betala 1000 kr för en banåkning, oavsett om de betalar hälften i förskott eller inte.
Ja det är sant, det går att köra en bandag för 600:- om det kommer 100 st som betalar i förskott, men då blir det liten eller ingen vinst, Sydskanes Emse gjorde detta i år och det funkade bra, det krävs dock eldsjälar för att genomföra detta och massor av folk som jobbar gratis.

Man måste dock få in stålarna till banhyra och div. i god tid innan bandagen, annars riskerar arrangören att jobba gratis och dessutom gå back.

Det va sorgligt att se hur få som kom på årets BE körningar, enligt BE så funkade det bäst på Knudan, kan iof bero på att vi är många som kör bana här i syd.
 
sandstream skrev:
BE ställde in nästa alla körningar i förtid och jag antar att de inte behövde betala banhyrorna så det vart nog ingen förlust.


Antagandet skall nog snarare vara att de inte fick igen sin handpenning på ca 30% av banhyran, d.v.s den avgift man oftast skall ha betalt in inom 10 dagar efter bokningen. Risken är nog rätt så stor att de fått lägga ut en del pengar på ingenting.
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top