Bigbore till Husaberg?

wheelielover

Lite lagom dum i huvudet:)
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Enköping town
Hoj
Hojlös:-(
Hade för mig att det fanns en tråd om detta här men hittar den inte.
Är det någon här som vet nåt om detta?
Tror det skulle öka från 650 till 750cc.
 
wheelielover skrev:
Hade för mig att det fanns en tråd om detta här men hittar den inte.
Är det någon här som vet nåt om detta?
Tror det skulle öka från 650 till 750cc.
jbsracing :tummenupp

Nu är sidan uppdaterad med priser osv.
 
Mcbudet skrev:
annars har du http://www.enginehardware.se/ om du nöjer dig med 670cc på 04-06husan 690 på2001-2003, trevliga svenska grabbar som äter sover skiter husaberg!

//mcbudet
Såg att det kostar ca 12000:- och någon modifiering för 4000:-... Vad är det som man byter på hojen för att få 670cc, strokervev annan kolv och?
 
Supermoto skrev:
jbsracing :tummenupp

Nu är sidan uppdaterad med priser osv.

Det var ju lite balla prylar faktiskt men prislappen var ju därefter också.

Någon som provat nån annan cdi box till husor? Typ en 400 eller 500 box på en 650?

Hörde talas om någon som gjorde det och fick en lite ettrigare maskin.
 
Grrrooov skrev:
Det var ju lite balla prylar faktiskt men prislappen var ju därefter också.
Någon som provat nån annan cdi box till husor? Typ en 400 eller 500 box på en 650?
Hörde talas om någon som gjorde det och fick en lite ettrigare maskin.
Jag har bara hört talas om att omprogrammera CDI-boxen höja varvtalsstoppet + ändrat kurvan så att den är snällare på botten. Hur man gör det vet jag inte men skulle vilja testa...
 
Jockwell skrev:
Jag har bara hört talas om att omprogrammera CDI-boxen höja varvtalsstoppet + ändrat kurvan så att den är snällare på botten. Hur man gör det vet jag inte men skulle vilja testa...
Jag vill också programera om boxen.

Det vore optimalt om man kunde justera tändkurvan och bestycka/justera förgasaren när man kör Husan i Dyno-bänken.
 
Roger_SWE skrev:
Jag vill också programera om boxen.

Det vore optimalt om man kunde justera tändkurvan och bestycka/justera förgasaren när man kör Husan i Dyno-bänken.

400 box funkar perfekt och används av massor av tävlingsåkare.

Daniel
 
ypvs skrev:
400 box funkar perfekt och används av massor av tävlingsåkare.

Daniel
Någon som har en att sälja?

Edit: Passar en sån på en Husa 650 -05 eller går det lätt att programmera om den man har?
 
Last edited:
ypvs skrev:
400 box funkar perfekt och används av massor av tävlingsåkare.

Daniel
Vill absolut inte trampa på några tår nu men är det inte lite farligt att säga så eftersom det är väldigt årsmodellberoende!? Kokusan/SEM t.ex.
Antar att du nu talar om 03 eftersom 400n inte fanns därefter?

Jag vet inte hur det är på t.ex 05 om en 450-box funkar bra på en 650 -05 men det kanske är lika möjligt som att en 400-box från 03 passade på en 03 650.
 
Supermoto skrev:
Vill absolut inte trampa på några tår nu men är det inte lite farligt att säga så eftersom det är väldigt årsmodellberoende!? Kokusan/SEM t.ex.
Antar att du nu talar om 03 eftersom 400n inte fanns därefter?

Jag vet inte hur det är på t.ex 05 om en 450-box funkar bra på en 650 -05 men det kanske är lika möjligt som att en 400-box från 03 passade på en 03 650.
Efter lite efterforskning så märkte även jag denna skillnad mellan en -03 och nyare maskin. Någon som vet hur det ligger till på de nyare Husa?
 
Jockwell skrev:
Efter lite efterforskning så märkte även jag denna skillnad mellan en -03 och nyare maskin. Någon som vet hur det ligger till på de nyare Husa?

Här finns ju en kille som programmerar om SEMs Hi/Lo tändningskurvor så det faktiskt märks skillnad.. :) Supersnäll vs. helvild. Lägger in hela annonsen ist för länk ifall den tas bort från Blocket.

"SEM statorer o tändspolar till Husaberg, KTM, Aprilia, Husqvarna,mm. Pris ex. ny stator Husa-03-99 2100:-
Omprogramering av t-moduler till Husa -03-99 efter önskemål t,ex tänd kurvor för crosskart, motard, mm pris 1000:-
Lindar om generatorer (ca 110W) till nyare Husa, KTM med Kokusan tändsystem, pefekt för dubbla xenon lyse till kåsan, Pris 1000:-
Conny 070-5518525"

/Dave
 
David P. skrev:
Här finns ju en kille som programmerar om SEMs Hi/Lo tändningskurvor så det faktiskt märks skillnad.. :) Supersnäll vs. helvild. Lägger in hela annonsen ist för länk ifall den tas bort från Blocket.

"SEM statorer o tändspolar till Husaberg, KTM, Aprilia, Husqvarna,mm. Pris ex. ny stator Husa-03-99 2100:-
Omprogramering av t-moduler till Husa -03-99 efter önskemål t,ex tänd kurvor för crosskart, motard, mm pris 1000:-
Lindar om generatorer (ca 110W) till nyare Husa, KTM med Kokusan tändsystem, pefekt för dubbla xenon lyse till kåsan, Pris 1000:-
Conny 070-5518525"

/Dave
Men jag har en -05:a, alltså kokusan... Står bara att han lindar om genaratorer på nyare med kokusan, inte programmera CDI boxen. Omprogrammering var till och med -03. Har förstått det fel? :va
 
Jockwell skrev:
Men jag har en -05:a, alltså kokusan... Står bara att han lindar om genaratorer på nyare med kokusan, inte programmera CDI boxen. Omprogrammering var till och med -03. Har förstått det fel? :va

Nope, du har nog förstått det helt rätt. Gäller bara SEM med Hi/Lo omkopplare på styret. Tja, kanske även utan.

/Dave
 
wannagofast skrev:
Herrej_vlar!!! Är 750cc bara för bana eller går den att leva med på gatan???

Dom vill ju mena att trimgraden sjunker vilket borde göra den MER lämpad för ett liv på väg... :) Men inte faan vill man väl slösa bort en Husa på vägkörning..?

/Dave
 
Busaberg skrev:
Vortex tändbox kanske? Husaberg finns inte med i listan,men en till en 525:a kanske funkar.10 olika tändkurvor. www.vortex-performance.com.au
Den verkade riktigt bra! Frågan är just om den funkar till Husaberg och vad priset är!? Häftigt att kunna ha 2 olika karaktär på hojen som man enkelt genom ett tryck kan byta mellan.

Någon som vet någon som gör omprogrammering av cdi box till nyare Husaberg och vad det kan tänkas kosta? :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top