Big Bore kitet ???????????

westerbrand skrev:
funderar på o köpa detta till men men det står ju inte hur mycke det ger :huvet

kittet kostar ju 1.595 inehåller Komplett motor med trimcylinder Effektsystem.
exkl. koppling, drag, förgasare osv.. :yoparty
är intreserad om det är någon som har detta eller vet hur mycket det ger?? :va
http://www.w-motoracing.se/catalog/product_info.php?products_id=222

W-moto håller på att byta lokaler vad jag hört o därför har de inte hunnit bänka den. Men nån stans här på forumet har de skrivit att det gav enormt på accet iaf. och det är ju alltid nåt.

Så ska du ha fakta får du allt vänta lite.

Vad jag däremot undrar är om man behöver byta hela motorn eller om det räcker att man byter cylindern?
//L

vad jag fatta det så är det ingen komplätt motor utan vevhuset och cylinder och natulitvis vevstake och kolv

vilka av modellerna passar trimkittet till?
har hört att det "bara" är till en... Är det verkligen skillnad på motorerna mellan dem?

Jag har "ploj R1:an"...

RacerX skrev:
vilka av modellerna passar trimkittet till?
har hört att det "bara" är till en... Är det verkligen skillnad på motorerna mellan dem?

Jag har "ploj R1:an"...

passar till sporthojs minimoton

det står ju inte heller va det är för cc på dem ??

big bore kit

Jag undrar om det är någon skillnad på vevhuset(blockhalvorna)? Eller om det bara är större cyl+kolv?

Ja, det undrar jag med.. är ju dö mycket lättare o bara byta cylle o kolv än att byta hela skiten.. kanske är vevstake m.m. något starkare?

westerbrand skrev:
hej undrar när de har tästat kittet snart :va
är jävligt sugen mej jag vill ha lite info om det innan jag köper det frågan är bara om man ska köpa trim till mini moton eller om man ska förlåva sig :tummenupp för samma pris undra vad som håller i längden :tummenupp
dom har redan testat kittet.. förlovningen håller säkert längre.. :tummenupp

Bart skrev:
dom har redan testat kittet.. förlovningen håller säkert längre.. :tummenupp

okey men när kommer de med mer info om den jag vill ju veta hur mycke mer den gör vilken cylinder volym hp mm :banana

Kolla vad du har för cylinder! Chansen är väldigt stor att du redan har bigbore orginal på din rismoppe. Våra 14e kom med 44mm kolv så mät vad det är sim sitter i din. Big bore är 44mm/48cc, icke bigbore är således mindre

westerbrand skrev:
okey men när kommer de med mer info om den jag vill ju veta hur mycke mer den gör vilken cylinder volym hp mm :banana
Jag skulle åxå vilja veta lite mer om kittet, men jag har mailat och frågat ett par gånger.. inget svar.

Tjabba! För att reda ut lite för er som funderar.
Dem som fick bbk (bigborekit) på sin hoj orginal har en kolv med diameter 44mm och 12mm kolvbult, dem flesta har fått 40 mm kolv med 10´mm kolvbult,Det är förmodligen därför dem säljer motorblock med vevaxel i kitet numera , Annars kan man ju om man känner nån som har en svarv få svarvat två kolvbultsbussningar så man kan använda kolven med 12mm kolvbultshål ihop med sin 10 mm kolvbult och behålla sin org motor på.
Dem extra kubiken som man får med ett bbk kit gör lite på vridet men inte mer än vad ex ett hp avgasrör gör.(Jag har testat det mesta på mina,då jag har 2 st med 48 cc och 1 med 39 cc ).

MVH Viglo

Viglo skrev:
Tjabba! För att reda ut lite för er som funderar.
Dem som fick bbk (bigborekit) på sin hoj orginal har en kolv med diameter 44mm och 12mm kolvbult, dem flesta har fått 40 mm kolv med 10´mm kolvbult,Det är förmodligen därför dem säljer motorblock med vevaxel i kitet numera , Annars kan man ju om man känner nån som har en svarv få svarvat två kolvbultsbussningar så man kan använda kolven med 12mm kolvbultshål ihop med sin 10 mm kolvbult och behålla sin org motor på.
Dem extra kubiken som man får med ett bbk kit gör lite på vridet men inte mer än vad ex ett hp avgasrör gör.(Jag har testat det mesta på mina,då jag har 2 st med 48 cc och 1 med 39 cc ).

MVH Viglo

hej min är c 40cm så jag vet inte vad du menar tycker du snurrar ihop det lite :3freak

westerbrand skrev:
hej min är c 40cm så jag vet inte vad du menar tycker du snurrar ihop det lite :3freak
Om din kolv är 40 mm i diameter så har du 39 cc, (och 10mm kolvbult).
Detta går även att se då kylflänsarna ej går hela vägen runt längst ned på cylindern på 47 kubikarna.

"BiGGBORRRRREee" trimmet fungerar aldeles prima..
ger ett mycket bättre ax, gjorde värkligen på sig då jag är en 90kg kille..
har du en kolv som är minde än 44mm i diameter är din cylinder INTE "BIGGBORRRREEEee".
nållagert i vevestaken är större i diameter på trimcylindern..säger allt tycker jag...
1500skr för NÄSTAN komplett motor & trimmpipa..JAaaaa dee e värt det..men om man väger mellan en förlovning & trimm till minin. jaaaa jag vet ju vad jag hade togit :)

EN sak till...på denna trimmmotor finns det ingen splajns på kopplingssidan, på vevaxel..det går hur bra som att spänna fast kollingen..
eller så gör man som jag ..delar på vevhuset & sätter axeln utan splajns på tänningssidan, då påfrestningen är mindre på den sidan.MEN, OBSSSSSSSS!!! se då till att få tändläget rätt vid montering!!!
spåret i fläkthjulet skall sitta så att splajns spåret pekar framåt, i fårdrikting...när kolven är i översta läget...(bara ett tipps)

E22 skrev:
"BiGGBORRRRREee" trimmet fungerar aldeles prima..
ger ett mycket bättre ax, gjorde värkligen på sig då jag är en 90kg kille..
har du en kolv som är minde än 44mm i diameter är din cylinder INTE "BIGGBORRRREEEee".
nållagert i vevestaken är större i diameter på trimcylindern..säger allt tycker jag...
1500skr för NÄSTAN komplett motor & trimmpipa..JAaaaa dee e värt det..men om man väger mellan en förlovning & trimm till minin. jaaaa jag vet ju vad jag hade togit :)

EN sak till...på denna trimmmotor finns det ingen splajns på kopplingssidan, på vevaxel..det går hur bra som att spänna fast kollingen..
eller så gör man som jag ..delar på vevhuset & sätter axeln utan splajns på tänningssidan, då påfrestningen är mindre på den sidan.MEN, OBSSSSSSSS!!! se då till att få tändläget rätt vid montering!!!
spåret i fläkthjulet skall sitta så att splajns spåret pekar framåt, i fårdrikting...när kolven är i översta läget...(bara ett tipps)

tack för tipset men jag har inte råd med det nu köpte ringar för 1700 som jag ska dela på fredag

westerbrand skrev:
tack för tipset men jag har inte råd med det nu köpte ringar för 1700 som jag ska dela på fredag
GRATTIS eller vad man nu säger :)

Back