Big bore kit till 380???

Har du gott om pengar kan jag fixa dig ett fd fabrikskit till 380 från tiden när 380 kördes i 500VM ger massor av effekt men är långt ifrån billigt

rejser skrev:
Fanns tydligen ett fabrikskit på 420cc när 380 var KTM´s värsta hoj.
Blir nog problem att få tag på nuförtiden tyvärr.

380 sida: http://www.ktm380.com/

Men det borde gå att få tag på, men frågan är vad det skulle kosta å andra sidan måste det finnas andra bigbore kitt, finns juh så gott som till alla cycklar. Hadde lite problem med tyskan, så jag vart inte så mkt klokare :tummenupp

ICEbreaker skrev:
Vad skulle det kosta då? och vad är det?
Det inehåller en komplett motor + förgasare och CDI om man vill köpa hela sen är det möjligt att det går att sälja någon av reservcylindrarna lösa om du bara är ute efter en sådan....

Pris får jag konsultera ägaren (Borsiin SR)

ICEbreaker skrev:
Men det borde gå att få tag på, men frågan är vad det skulle kosta å andra sidan måste det finnas andra bigbore kitt, finns juh så gott som till alla cycklar. Hadde lite problem med tyskan, så jag vart inte så mkt klokare :tummenupp

Sidan tar upp mycket trimtips och ersättningsprylar för 380 och berättar även att det finns ett 420 kit dock verkar det va så pass ovanligt att han inte har sett ett i verkligheten. Vill du ha mer specefik översättning skicka ett Pm..

För övrigt så säljer eric-gorr bigbore uppgradering av din befintliga cylinder till verkliga 390cc

Last edited:
Borsiin JR skrev:
Det inehåller en komplett motor + förgasare och CDI om man vill köpa hela sen är det möjligt att det går att sälja någon av reservcylindrarna lösa om du bara är ute efter en sådan....

Pris får jag konsultera ägaren (Borsiin SR)

Komplett SXS kit då eller?
Det skulle jag velat haft på min 380 motard :gnissla

Nä sxs är ju köpekittet som vem som hellst kan köpa detta är en ex fullfabrikare.....

Back